כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

ציפורלה והמהפכה – המופע שלא תחמיצו

שיתוף פעולה בין תזמורת המהפכה ואנסמבל ציפורלה הוא הבסיס למופע "סטריאוטיפי" שיעלה בחנוכה במשכן אמנויות הבמה תל אביב, כל הפרטים

"סדרת המהפכה" באופרה הישראלית ממשיכה לייצר חיבורים ושילובים מוסיקליים מקוריים ויוצאי דופן, והפעם אמני אנסמבל ציפורלה חברו לתזמורת המהפכה למופע פרוע במיוחד. המופע היה מתוכנן לעלות במרץ 2019, אבל זמן קצר לפני עלייתו לבמה החליטה הממשלה על ביטול כל ההופעות בשל התפרצות הקורונה. עתה, כמעט שנתיים לאחר המועד המקורי, עבר המופע עדכונים ותוספות, וב-2 בדצמבר הוא יגיע סוף סוף אל הקהל. זהו שיתוף פעולה ראשון וחד פעמי בין תזמורת המהפכה ואנסמבל ציפורלה – שני ההרכבים הישראליים המהפכניים בעולם המוסיקה והתיאטרון.

במרכז שיתוף הפעולה עומד המופע "סטריאוטיפי" של אנסמבל ציפורלה, המציג פאזל פרוע ומלא הומור של חתיכות מציאות המתפרקות ונבנות מחדש. באמצעות סדרת מערכונים תיאטרליים המופע לוקח תופעות חברתיות מוכרות ומעניק להן פרשנות בימתית ייחודית דרך מגוון רחב של ז'אנרים – מוסיקלית, סאטירית ונונסנסית –  באופן ששובר ובונה מחדש סטריאוטיפים קיימים. כך, לדוגמה, העיסוק האובססיבי בריצה ובספורט, שהרבה פעמים הוא רק חזות ריקה מתוכן, קבוצות הוואטסאפ המשפחתיות – שיותר משהן כלי להעברת מידע לא אחת הן מקור להצפה והתמודדות עם בעיות משפחתיות, דרכים חלופיות ולא שגרתיות להתמודדות עם פרידה של בן/ת זוג ועוד. למופע נכתבו במיוחד קטעים מוזיקליים חדשים, כדוגמת השיר "סטריאוטיפי" – שיר פוליטי-סאטירי, כמו גם שיר פרסומות שנוגע בתרבות הצריכה, מערכון פוליטי חדש שנקודת המוצא המוזיקלית שלו היא היצירה המוזיקלית פטר והזאב ועוד.

התזמורת משתלבת במופע בשני כובעים: כמגבר מוסיקלי לתיאטרון קומי וכשחקן נוסף לדו-שיח על הבמה. הנגנים הופכים לשחקני משנה ולאלטר אגו מוסיקלי לשחקני ציפורלה במערכונים הידועים, שפורקו והורכבו מחדש עם נגני התזמורת.

מנצח: רועי אופנהיים. מנהל מוסיקלי: ליאור רונן. מנהלים אמנותיים: זהר שרון ורועי אופנהיים, אנסמבל ציפורלה.

יום חמישי, 2.12  (נר חמישי של חנוכה) שעה 21:00 בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') שד' שאול המלך 19, תל-אביב

מחירי כרטיסים:_120 – 180 שקלים.
כרטיסים באתר האופרה https://www.israel-opera.co.il/ או בקופת האופרה הישראלית 03-6927777

ובינתיים קבלו טעימה קטנה…

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא