כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

אריק ברמן בהופעת בארבי

לאחר שנתיים של העדרות מהבארבי חוזר אריק ברמן להופעה במועדון התל אביבי עם להקה חדשה, עיבודים רעננים ואורח בהפתעה

בואו נתחיל עם וידוי, אני מעריץ של אריק ברמן, אנ'לא מהשרופים, יותר מאלו שמעריצים בלייט, שעם השנים למד לאהוב את הסגנון המיוחד של ברמן ולהחשיב אותו בין אחד הזמרים הישראלים האהובים עלי ולי יש בהחלט רשימה ארוכה להכניס אליה שמות…

לקח לי זמן להבין את המוזיקה של ברמן, ב-2006 יצא השיר "מה עוד ביקשת", שהיה בשבילי שיר חביב על משקל הסבבה, נכנס לי לתא בזיכרון, אבל אז אחריו הגיע "המתוקות האחרונות" שמבחינתי כבר היה יותר מדי ואני לא מדבר על הרעש הציבורי סביב השיר והדימוי השובינסטי שיצא לברמן בעיקבותיו, בשבילי השיר הזה הרגיש לי עמוס מדי במילים לשורה, כן, מה לעשות, לא ישב לי טוב בהרמוניה ובנקודה הזאת ויתרתי על אריק ברמן.

אריק ברמן במועדון בארבי. צילום תומר גילת
אריק ברמן במועדון בארבי. צילום תומר גילת

לקחו לי עוד כמה שנים טובות להבין את "המתוקות האחרונות", בדומה ל"שיר כאב" של מאיר אריאל ו"new age woman" של שלומי שבן, שירים שרק אחרי שמיעות חוזרות המילים חדרו למקום הנכון ויצרו לי את המשמעות להגדרתם כשירי פולחן. אחרי שתפסתי את הקטע גם באו שירים אחרים כמו "הגברת עם החתולים", "בינוני" "הגשמה עצמית" וכמובן השיר הרגשי – "יום חדש נפלא", הנה ככה ניבנת הערצה.

אנחנו חוזרים לבארבי, שנתיים עברו להן מאז ההופעה האחרונה של אריק ברמן במועדון התל אביבי, ככה זה עם הקורונה, המגפה שבאה לעולם בשביל לבטל פסטיבלים ולדחות הופעות, אבל אנחנו במגמת אופטימיות כרגע, יש הרכב מוזיקלי חדש, יש הופעה, מתקדמים הלאה, אפילו יש כבר ציור קיר חדש בפינה השמורה לאריק ברמן על הקיר בכניסה לאולם.

ולפני שההופעה מתחילה אנחנו עם מופע פותח של שיר דוקטורי, זמרת צעירה שלמדה בסדנת כתיבת שירים של ברמן והשיר שלה זכה במקום הראשון, כפרס קיבלה שיר הזדמנות לפתוח את ההופעה בבארבי. ארבעה שירים, שלושה שכתבה בעצמה פלוס שיר קאבר, הקהל מפרגן ליוצרת הצעירה בתשואות מוצדקות.

שיר דוקטורי
שיר דוקטורי

מגיעים למנה העיקרית, הלהקה עולה לבמה, צלילים ראשונים בשיר לא מזוהה, אבל כשאריק מתחיל עם "מבין אשפת הרחובות, מצאת איזו דלת אחורית…" כולם כבר מבינים באיזה שיר מדובר, "מה עוד ביקשת" בעיבוד חדש עם נגיעות רגאיי, באווירה שונה מהמקור, אפלולית ושואבת.

בקטע הבא אנחנו מרימים קצב עם השיר הפוליטי "איפה המצלמה שלי" מהרפרטואר החדש של ברמן וכמו עם שירי מחאה פוליטיים שלא מדברים על אהבה זה אינו אחד מהקליטים ביותר של ברמן, אבל העיבוד הבימתי מקפיץ את כל הבארבי, לזה יש להוסיף את הקהל הנאמן של אריק, כן לא רק אני פה בגזרת המעריצים, האולם מלא בכאלו שיודעים כל מילה בכל שיר (ויש לברמן ברוך השם הרבה מילים לזכור בעל פה), התביישתי עם עצמי ועם המצלמה שהחזקתי, מה לעשות אני רק מכיר בעל פה את הפזמון החוזר…

אריק ברמן במועדון בארבי. צילום תומר גילת
אריק ברמן במועדון בארבי. צילום תומר גילת

ואנחנו ממשיכים עם כמה שירים יותר קלילים, "לא הצלחתי להתאהב בך", "ג'וני", ו"הבחורה עם החתולים", גם כאן מפגין הקהל יכולות זיכרון מרשימות ואריק בכיף נותן להם לשיר איתו דואט. השירים הוותיקים של אריק עברו מתיחת פנים מוזיקלית לכבוד ההופעה החדשה בהפקה מוזיקלית  של תומר בורשטיין שעשה עבודה נהדרת בעיבודים בימתיים סוחפים וכיפיים.

וזה הזמן לדבר על המשתתפת הנוספת של הערב, במת ה-catwalk הקטנה שהופיעה לה במיוחד לכבוד ההופעה של אריק ברמן, המטר וקצת של אקסטרה במה מתגלה כחיונית להופעה ואריק מרבה לנצל אותה בשביל להתקרב יותר אל הקהל או יותר נכון לקבוצת הבנות המעריצות שהתמקמו להן בצמידות לבמה וזכו ליחס חם לאורך כל ההופעה.
ובכלל, למרות הדימוי השובינסטי שנדבק לו לפני 15 שנים נראה שמרבית מעריציו משתייכים דווקא לגזרת המין הנשי, הן אלו שמילאו את חלל בארבי והן אלו שבסוף זכרו כל מילה ומשפט בעל פה.

אריק ברמן במועדון בארבי. צילום תומר גילת
אריק ברמן במועדון בארבי. צילום תומר גילת

לפני כחודשיים הוציא אריק ברמן שיר חדש "מישו אחד שאכפת לו" (השגיאה במכוון בשם השיר) אותו הוא הפיק ביחד עם אסף אמדורסקי ותמיר מוסקט, סגנון מוזיקלי קצת שונה מזה שהתרגלנו לשמוע אצל אריק, מקצב פופ דיסקו ומילים מינימלסטיות אבל בכל זאת שיר גרובי מקפיץ שמלווה גם בקליפ צבעוני ביותר.

ולביצוע השיר החדש אנו מגיעים לפינת ה"אורח בהפתעה", זה שלא ציפינו כי אף אחד לא כתב עליו באבנט, אבל בסוף זה דיי הגיוני כי הנה כבר עולה לבמה מפיק השיר אסף אמדורסקי והפעם בתפקיד של האיש עם הבס הפאנקי, כולנו התרשמנו, וואלה אסף יושב עליך טוב הסולו בס הזה

חציו השני של הערב מוקדש ברובו ללהיטים של ברמן, אלו שמספיק כמה צלילי פתיחה של גיטרה כדי שכל הקהל יעשה וואו אחד ארוך וכך קיבלנו את "את לא מספיק יפה", "שער שש","הגשמה עצמית" "המתוקות האחרונות"  וגם את השיר החדש "שכרון כח" שיצא לפני כמה חודשים ואמנם לא נכתב כך במקור אך בקליפ צולם ברמן בהרמזה למעבר הדירה של בנימין נתניהו מבית ראש הממשלה וסימן לברמן עמדה פוליטית.

אריק ברמן ותומר בורשטיין
אריק ברמן ותומר בורשטיין

מפה לשם ומבלי ששמנו לב הגענו אל הקטע הזה שמגיע השיר האחרון של הערב, כולנו כבר יודעים מה הולך להיות כי הרי ההופעות של ברמן נגמרות תמיד עם השיר "יום חדש נפלא", נשבע שאם היה מצעד של עשרת השירים הטובים ביותר לסיים איתם הופעה הייתי בוחר בזה של אריק ברמן לרשימה, ואז הייתי נכנס שוב במספר טלפון אחר כדי להצביע שוב לשיר הזה. כן ככה זה איתנו המעריצים, אנחנו מצפים שאריק ישלח אותנו הביתה עם הפזמון "ועם הזמן אתה אומר, זה רק ילך ויסתדר, מחר בבוקר נתעורר, ליום חדש, נפ-לא!"

בוקר הגיע, התעוררנו, יום חדש (נפלא?) של תחילת השבוע ואני הבטחתי לעצמי שהיום איך שאני מגיע לעבודה אני מפציץ לאנשים ת'מוח עם פליילסט יוטיובי של כל שירי אריק ברמן לדורותיו, נראה אם מישהו רק יעז להגיד לי משהו…

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא