כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

ערב עם רעות זורמן

המוזיקאית רעות זורמן חוגגת את השקת אלבום הבכורה -"דרך מים" בתיאטרון תמונע, היינו שם, גם האזנו לאלבום

רעות זורמן גדלה במשפחה מוזיקלית, אימה היא אסתרית בלצן, פסנתרנית בעלת שם ואביה הוא משה זוֹרְמן, מלחין, מנצח, מוזיקאי, מוזיקולוג, מעבד, מרצה ומחנך למוזיקה ישראלי. זוכה פרס אקו"ם לשנת 1993, זוכה פרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים לשנת 2002 וזוכה בפרס לנדאו בתחום המוזיקה לשנת 2017. אולם את רעות זה לא באמת משך, מגיל צעיר מאוד היא התחברה לנגינה בגיטרה והושפעה רבות מחומרים מוזיקלים של הרכבים דוגמת אטליז, רדיוהד, פורטיסהד, תמר אייזנמן ועמית ארז, כן רוקנ'רול בייבי!!

רעות זורמן בתמונע. צילום יובל אראל
רעות זורמן בתמונע. צילום יובל אראל
רעות זורמן בתמונע. צילום יובל אראל
רעות זורמן בתמונע. צילום יובל אראל

אחרי לימודים בתחום ההוראה והתרפיה המוזיקלית, מקצוע בו היא עוסקת לצד נגינה בגיטריסטית עם טל לוטן למשל, היא החליטה לממש את התובנות שקיבלה מלימודיה ברימון וללכת לקראת השקת אלבום בכורה אישי. הרגע הזה הגיע. בחודש יולי האחרון האלבום יצא לאור והופץ בשירותי הסטרימינג השונים.

האלבום

הוא כולל תשעה שירים שנכתבו והולחנו בידי רעות בהפקתו המוזיקלית של אור בהיר. במהלך ההקלטות הצטרפו מוזיקאים נוספים, שמות די חשובים בסצנת המוזיקה המקומית ביניהם מאיה בלזיצמן בצ'לו, איתמר זורמן בכינור, אלעד אדר בקלידים, תומר כ"ץ בקלידים וגיטרות, נועם זלט בגיטרת בס וקרן טפרברג על התופים. שירי האלבום עוסקים בצפונות הנפש והלב של רעות, או מה שניתן להגדיר – היא שופכת את ליבה בפני המאזינים ולוקחת אותו למסע חווייתי משותף.

המופע

אמש חגגה רעות את השקת האלבום במופע חגיגי שנערך בתאטרון תמונע אל מול קהל ביתי אוהד  ושמח, במהלך המופע ליוו את רעות שבעצמה ניגנה בגיטרה חשמלית עוז אמיתי בגיטרה שלעתים יצא בנגינת סולו מלאת תעוזה, צבי וקנין בגיטרת בס ואור בגם בתופים, לצידה של רעות הצטרפה בקולות ושירה ירדן לוויתן. גם המוזיקאית ג'ודי ענתבי הצטרפה במהלך המופע לשני שירים.

רעות זורמן וג'ודי ענטבי בתמונע. צילום יובל אראל
רעות זורמן וג'ודי ענטבי בתמונע. צילום יובל אראל

איך?

אם אני מתבקש לתאר את המופע אנסח זאת כך – הוא החל עם שירי מלודיה רכה ומעודנת אשר אט אט החלה להתפתח ולתסוס אל תוך מקצבים וצלילי גיטרות מלאי ביטחון ועצמאות שנתנו תחושה של רוקנרול אמיתי, למרות שהנרטיבים, הטקסטים די עדינים ומביאים את צפונות הנפש פנימה החוצה.

רעות זורמן בתמונע. צילום יובל אראל
רעות זורמן בתמונע. צילום יובל אראל

אין ספק כי רעות היא יוצרת מוכשרת לא פחות מפרפורמרית בעלת נוכחות המלווה בהרכב מהסוג הנכון. היה פאן במקסימום.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

רגעים מתוך המופע

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא