כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

הפרויקט הסימפוני של עידן רייכל

עידן רייכל באלבום הופעה חיה בבואנוס איירס בליווי התזמורת הסימפונית של ארגנטינה - Ensamble Sinfonico 21 Orchestra and guests

עידן רייכל והתזמורת הסימפונית של ארגנטינה מנגנים 23 קטעים עם מיטב השירים מהרפרטואר של עידן רייכל  שהוקלטו בבואנוס איירס במסגרת ההופעות שערך רייכל עם התזמורת הסימפונית בארגנטינה. מהלך הדברים שהביא לתוצאה המוסיקלית העשירה הזו, שיוצאת לכבוד החגים, התרחש כמעט כבסיפור אגדה.

כך עידן רייכל על החיבור וההחלטה להוציא את המוזיקה לאור –  "לפני מספר שנים, בסוף הופעה של הפרויקט בניו יורק, פנה אליי Fernando Kiguel בפעם הראשונה. הוא הציג את עצמו – איש עסקים מבואנוס איירס, שהגשים פחות או יותר את כל שאיפותיו וחלומותיו בתחום העסקים – וסיפר לי, שהיה לו חלום אחד שליווה אותו תמיד ושאותו לא הצליח להגשים – להיות חלילן ורצוי חלילן בתזמורת. לאחר שלקה בהתקף לב, קצת אחרי יום הולדתו ה – 60, הוא הבטיח לעצמו שאת החלום הזה הוא יגשים. 

הוא חזר להתאמן בחליל אבל מאחר שהאודישנים לתזמורות השונות לא נראו מבטיחים הוא החליט לקחת את כל חסכונותיו ופשוט להקים תזמורת בעצמו – היה לו רק תנאי אחד קטן – שהוא תמיד יופיע עם התזמורת בתפקיד נגן חליל שני. שם, בפגישה מאחורי הקלעים בניו יורק, הוא הכיר לי בתמונות ובצלילים את התזמורת שהוא הקים. שמעתי וראיתי תזמורת נפלאה, שניגנה רפרטואר רחב, שהיה לה מנצח משלה ולוח הופעות…. ופרננדו בחליל שני.

כמה שבועות אח"כ הציע לי פרננדו לבוא לבואנוס איירס ולייצור עם נגני התזמורת, Ezequiel המנצח ו-  Matías המעבד, מופע משיריי ומשירי הפרויקט. מאז אותו היום חזרנו כבר מספר פעמים לארגנטינה למופעים מיוחדים עם התזמורת ובכל פעם החזרה להופעות ולמפגש עם אנשי התזמורת, שכבר הפכו לחברים, מרגשת אותנו מחדש.

 האלבום הזה שלפניכם מורכב ממיטב ההקלטות שלנו מתוך המופעים האלה. אז תיהנו ושנה טובה!"

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא