כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

קבינט הקורונה הנחית מכה קשה לעולם המופעים

המגבלות החדשות שנקבעו בישיבת קבינט הקורונה מהוות מכה קשה ביותר לתעשיית המופעים, שר התרבות לא נטל חלק בישיבה. כל הפרטים.

בהחלטה שקבלו אמש חברי הקבינט הממשלתי לקורונה נקבע כי מופעים ואירועים עם קהל ללא מקומות ישיבה יוגבלו עד 1,000 איש במתחם מקורה ועד 5,000 איש במתחם תחת כיפת השמיים.

לגבי אירועים בעלי מקומות ישיבה מסומנים הם נותרו ללא הגבלת קהל וכפוף להוראות התו הירוק.

לגבי אירועים המתקיימים בבתים פרטיים ודומיהם (שבהם לא חל תו ירוק) תיקבע מגבלת התקהלות כדלקמן – במקום סגור – עד 50 אנשים, במקום פתוח – עד 100 אנשים.

בהחלטה שהתקבלה לא עלה נושא מכירת מזון ומשקאות במהלך מופעים, עובדה המותירה את האפשרות להמשיך ולעסוק בכך לעשרות מועדונים שזהו נתח משמעותי מהכנסותיהם במהלך המופעים.

שר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר לא נמנה על חברי קבינט הקורונה וכן אף נציג מטעם משרדו לא נטל חלק בישיבה.

מועד כניסת ההגבלות לתוקף יהיה בשבוע הבא ביום ד׳, 18 באוגוסט 2021, י׳ באלול תשפ"א, בכפוף לאישור התקנות הרלוונטיות.

על פניו מדובר במכה קשה עד אנושה לתעשיית התרבות והמופעים. כבר במבט ראשון עולה כי הפגיעה המיידית מבחינת תעשיית המופעים היא דווקא במתחמים הפתוחים המתוכננים לקיבולת קהל רב ובעמידה. הנפגעים הם לייב פארק במערב ראשל"צ שתפוסתו המלאה מגיע עד 14,000 צופים, פארק הירקון שאמור לארח את פסטיבל DGTL במהלך חול המועד סוכות והצפי בו הוא לרבבות מבלים.

אתמול התכנסו ראשי ועד האמרגנים והמפיקים לכינוס חירום בסיכומו הם החליטו על יציאה למאבק בלתי מתפשר מול הרשויות והממשלה.

מדובר בחזרה לאחור, אל המצב בו היינו לפני שנה. למרות החלה מחדש של התו הירוק הכולל הצגת תעודת מתחסן, עטיית מסכה על הפנים ושמירת מרחק (כניסה ויציאה מבוקרות אל ומתוך מתחמים), האבסורד הוא כי התייחסות הקבינט לאירועים כאילו והם המוקד להפצת נגיף הקורונה, עניין שלא נלקח כפאקטור באירועים אחרים דוגמת הפגנות פוליטיות.

החלטות הקבינט מגיעות חודשיים לאחר שנתנה האפשרות לעשרות אלפי אזרחים לצאת במהלך חודש הרמאדן לטורקיה ומדינות המפרץ, מדינות שהוכרזו כאדומות מחד, חוסר פיקוח הדוק על החוזרים לארץ, אפליה בהחלטות מי הזכאים להיכנס לארץ עם בדיקה סרולוגית שתוצאותיה מגיעות תוך פרק זמן קצרצר ומי יאולץ לשהות בבידוד של עשרה ימים.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא