כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

מאור גרידיש, עמיחי הלל, אור קודאי ומתן זגורי – היא לא אומרת כלום

ארבעה מוזיקאים במחווה לשיר של פרויקט מטרופולין - היא לא אומרת כלום, כמחאה על אלימות כלפי נשים

שנת 2020 היתה אחת השנים הרעות בתולדות האנושות, בעולם וכאן בישראל, לא רק מגיפת הקורונה, גם מגיפת האלימות ובמיוחד האלימות כלפי נשים, 21 נשים נרצחו במהלך השנה.

גבולות הבידוד שהחילו משרד הבריאות והממשלה בארץ, בדומה לממשלות ברחבי העולם, במטרה להתמודד עם וירוס הקורונה, הגבירו את הסיכונים לאלימות ביתית, בעיקר כלפי נשים, ילדים ובני/ות נוער.  מומחים ופסיכולוגים מתייחסים ל״מגפה הבלתי-נראית״ של אלימות ביתית במהלך משבר הקורונה כ״פצצת זמן מתקתקת״.

בערים ברחבי העולם מדווחת עלייה דרמטית בדרישה לשירותים סוציאליים, בעיקר של אנשים במצבים פגיעים, שאינם זכאים לסעד מבחינה חוקית. מטפלים, שירותים בריאותיים ומשפטיים, כמו מקלטים לנשים מוכות, עמותות שמספקות מזון, מרכזים לטיפול בילדים, מתקנים רפואיים ומרכזים לטיפול בפגיעה מינית,  מוצפים אך סובלים ממחסור באנשי צוות.

ובארץ? כן 21 נשים נרצחו בשנה החולפת, גם שנת 2021 כבר גבתה קורבנות, האחרונה היא דיאנה רז שנורתה למוות בידי בעלה, איש משטרה, אל מול ילדיהם.

על הרקע הנתון הנוראי הזה החליטו ארבעה מוזיקאים לקום ולעשות מעשה בדרכם המוזיקלית. הארבעה – מאור גרידיש, עמיחי הלל , אור קודאי ומתן זגורי לקחו את השיר "היא לא אומרת כלום" שכתב, הלחין והפיק עופר מאירי במסגרת הפרויקט המוזיקלי שלו – מטרופולין והקליטו גרסה עכשווית, כאשר בשל מגבלות הריחוק החברתי וימי הסגר כל אחד מהמוזיקאים תועד מנגן ושר מביתו. זה הזמן לדבר, די לאלימות באשר היא.

גרסת הקליפ המאויירת המקורית של מטרופולין לפני 9 שנים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא