כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיותמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

משטרת ישראל לא אשרה את קיום מחאת עולם התרבות

מארגני מחאת הלפידים מהמאבק להצלת עולם התרבות והאירועים יחד עם ארגוני העצמאיים החליטו לבטל את ההפגנה המתוכננת הערב, זאת לאור שורה של איסורים, קשיים ומגבלות שהוצבו על המפגינים. כל הפרטים

אמש הכריזו חברי וועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים לקיים תהלוכת לפידים מביתו של השר לבטחון פנים אוחנה ועד לכיכר רבין כאקט מחאה חוקי בעקבות אי השוויון באכיפה ובמשילות של ממשלת ישראל והזרוע המבצעת שלה משטרת ישראל שאפשרו תהלוכת לוויה עם רבבות משתתפים מבאיסורין הקהילייה החסידית בירושלים בניגוד לחוק ולתקנות בימי מגיפת הקורונה, בעוד עולם התרבות נמק מאחורי דלתות סגורות מזה עשרה חודשים מבלי התייחסות למעט הבטחות שווא שקריות.

כעת מודיע הוועד כי המשטרה לא אישרה להפגין מתחת לביתו של השר אוחנה. ועל כן בעקבות ההגבלות מחאת הלפידים הערב מבוטלת.

מארגני מחאת הלפידים מהמאבק להצלת עולם התרבות והאירועים יחד עם ארגוני העצמאיים החליטו לבטל את ההפגנה המתוכננת הערב, זאת לאור שורה של קשיים ומגבלות שהוצבו על המפגינים. בין היתר סירבו לאשר למפגינים להפגין מתחת לביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ודרשו שההפגנה תתקיים במרחק של 300 מטרים מביתו, זאת לצד איסור לקיים את התהלוכה עם הלפידים כפי שתכננו המפגינים. לאור המגבלות הקשות החליטו המארגנים לבטל את ההפגנה.

כך מארגני ההפגנה: "לכל מי שהיה ספק לגבי אכיפה בררנית של ממשלת ישראל קיבל היום את התשובה שלו. בשעה שאתמול צעדדו רבבות ויצרו פיגועי קורונה ברחבי ירושלים, אנחנו לא יכולנו לקיים הפגנה קטנה במרכז תל אביב. רק אתמול ראינו רבבות ברחבי ירושלים מבלי שהיה שם גורם אחד מטעם מדינת ישראל, ששמר על ההפרות הקשות שראינו כולנו תוך זעזוע קשה. שוב הוכח שמי שמבקש אישור ופועל לפי החוק יוצא מופסד, אנחנו חושבים שכולנו צריכים ללמוד לקח ובעיקר ללמוד מאחינו החרדים איך משיגים דברים".

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא