כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיותמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

מסתמן – בעלי דרכון ירוק יוכלו לחוות הופעות חיות

במהלך דיון ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת נדונה האפשרות להכליל את מופעי התרבות במסגרת הזכויות המוקנות למחזיקי דרכון ירוק, כל הפרטים.

היום לפני הצהריים התקיימה ישיבה של וועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת בראשותו של ח"כ יעקב אשר, הדיון נסב סביב התקדמות תהליך פרויקט "דרכון ירוק" המוענק לתושבים שסיימו את תהליך החיסון הדו שלבי כנגד נגיף הקורונה.

מצגת משרד הבריאות דרכון ירוק
מצגת משרד הבריאות דרכון ירוק

לפי הצעת המתווה שהוגשה מטעם משרד הבריאות, הדרכון הירוק, דהיינו כרטיס חיסונים, יוענק למתחסנים שבוע לאחר המנה השנייה והוא יהיה תקף לחצי שנה, התעודה תשמש בין היתר כאישור כניסה למופעי תרבות.

בהודעת דוברות שהוצאה מטעם לשכתו של שר התרבות חילי טרופר נמסר – "אני שמח שהמאמצים הרבים שלנו מתחילים לשאת פרי ואחרי שורה ארוכה של פגישות ומאבק מתמשך, התקבלה עמדתנו שהראשונים לחזור צריכים להיות תחומי התרבות והספורט. טוב לראות שהיום בועדת החוקה גם שר הבריאות ובכירי משרדו הדגישו כי עולמות התרבות והספורט יהיו בין התחומים הראשונים שייפתחו לאחר הסגר, זאת בהתאם למודל הדרכון הירוק והמתווה הבטוח שהגשנו. בעבר בכל המתווים שמשרד הבריאות פרסם התרבות הייתה בסוף. יש כאן צעד חשוב והבנה שחילחלה, ובמתווה היציאה החדש: התרבות והספורט ממוקמים בראש. ככה חברה צריכה להתייחס לתרבות ולספורט. ככה זה צריך להיות. עשינו ונמשיך לעשות הכול כדי שהתרבות והספורט יפתחו בקרוב"

ההודעה שהתפרסמה בעמוד הפייסבוק הרשמי של השר גררה תגובות רבות די זועמות עם טענות על ההזנחה של עולם התרבות במהלך כל התקופה.

האם אכן האור בקצה המנהרה מתחיל לבקוע? ימים יגידו…

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא