כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

קן הנסלי, מלהקת אוריה היפ, הלך לעולמו

המוזיקאי הוותיק, מחשובי היוצרים ברוק הכבד ומי שאחראי לרוב השירים של אוריה היפ, הלך לעולמו בגיל 75, כל הפרטים.

קנת' וויליאם דיוויד הנסלי או כפי שכל העולם הכיר אותו – קן הנסלי, לשעבר הקלידן ויוצר השירים של להקת הרוק המיתולוגית אוריה היפ, הלך אמש לעולמו והוא בן 75. לדברי אחיו טרבור, קן נפטר בשלווה בשנתו. הוא יועבר לקרמטוריום בספרד שם יתקיים טקס פרטי על פי צוואתו.

הנסלי החל את הקריירה המוזיקלית שלו בהרכב שהקים בשם The Gods יחד עם מיק טיילור המוכר לכולם מלהקת הרולינג סטונז. בתחילת שנות השבעים הוא יסד וניגן במספר הרכבים נוספים ביניהם Head Machine ו- Toe Fat יחד עם לי קרסלק שניגן עמו בהמשך באוריה היפ (הלך לעולמו לפני חודשיים).

בשנת 1970 הנסלי מצטרף ללהקת אוריה היפ כקלידן, גיטריסט וזמר עד לשנת 1980 עת פרש מההרכב והקים בעצמו הרכבי ליווי שונים. בין השירים היותר מוכרים שהנסלי יצר במסגרת להקת אוריה היפ מצויים – "Lady in Black","Easy Livin'" , "Look at Yourself" , " July Morning" ועוד רבים.

הנסלי וישראל

קן הנסלי לא הגיע מעולם לישראל עם להקת אוריה היפ אשר ביקרה כאן לא מעט, רק בספטמבר 2015 הוא הגיע לישראל כאמן עצמאי עם הרכב נגני ליווי – "Live Fire" להופעה שהתקיימה במועדון הוואנה קלאב בתל אביב, המופע הופק בידי פטריק לוסינסקי מפרוגסטייג' פרודוקשנס אשר הביאו את אוריה היפ לישראל מספר פעמים במאה הנוכחית.

באופן אישי זכיתי לסקר את המופע ואף לשהות בבק סטייג' עם קן הנסלי והנגנים, כילד שגדל על אלבומי אוריה היפ זה היה עבורי מעמד לא פחות מרגש מהרגעים שעמדתי על הבמה לצד דיפ פרפל בפארק הירקון (על כך בפעם אחרת ובמקום אחר..)

הנסלי, פטריק, מושל ואנוכי, בבק סטייג'. צילום פרטי
הנסלי, פטריק, מושל ואנוכי, בבק סטייג'. צילום פרטי

כך אחיו טרבור בהכרזה על מותו – "אני כותב את זה בלב כבד כדי להודיע לך שאחי קן הנסלי נפטר בשלווה ביום רביעי בערב. אשתו היפה מוניקה הייתה לצדו וניחמה את קן בדקות האחרונות שלו איתנו. כולנו הרוסים מהאובדן הטרגי והבלתי צפוי להפליא ומבקשים שתתן לנו בבקשה קצת זמן וזמן להשלים עם זה. קן יישרף בטקס פרטי בספרד, אז בבקשה אל תבקשו מידע על הלוויה. קן הלך אבל הוא לעולם לא יישכח ותמיד יהיה בליבנו. הישארו בטוחים שם בחוץ. "

כך פטריק לוסינסקי מפרוגסטייג בהיוודע דבר מותו – "בתוך כל התקופה הקשה והלא פשוטה הזו – עוד ידיעה מצערת מאד. קן הנסלי, קלידן להקת Uriah Heep המיתולוגי – נפטר, והוא בן 75. הבאנו את קן להופעה ב 2015, וזו הייתה חוויה מדהימה ותמיד נזכור אותו אדם סופר חביב, מוכשר בצורה יוצאת דופן – ואגדת רוק של ממש. היה שלום קן, שמחנו לזכות לארח אותך פה."

הודעה בעמוד הפייסבוק הרשמי של קן הנסלי

 

לזכרו מהמופע ההוא בתל אביב

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא