חדשות הסצנהחדשות מקומיותמוזיקה בצל מגיפת הקורונה
כולל וידאו

איגוד השיווק בחר באסף מור מזאפה לאיש השיווק החודש

בזכות החדשנות והרלוונטיות של מיזם "זאפה לייב" נבחר אסף מור מזאפה לאיש השיווק של אוקטובר, הבלוג מפרגן! כל הפרטים.

שנה רעה עוברת על מדינת ישראל אם לא על כל העולם, אחד התחומים שסובל מאוד מההגבלות הוא עולם התרבות ועולם המופעים במיוחד. כיום הרעיון לקבץ אנשים רבים במקום אחד כדי לצפות בהופעה של אמן נשמע כמו הסתה לביצוע פשע.

איך מתמודדים מול הבעיות שנוצרו? ואין המדובר בהופעות קאמריות אינטימיות מול עשרה או עשרים איש תחת כיפת השמיים בחצר או על גג, אלא על הנגשה של מופע אמן אל מול קהל רב?

ברשת מועדוני זאפה מצאו את הפיתרון עוד בטרם קפצה עלינו מגיפת הקורונה כאשר פיתחו והעלו את פלטפורמת השידורים לרשת כוונה להוות מאגר און דימנד. המגיפה הובילה את הרשת להעתיק את המודל בשיתוף ערוץ טלויזיוני ואתרים ברשת לכדי הזרמת שידורים חיים או מוקלטים היישר אל בתי הצופים תוך יצירת שותפות עם חברות מסחריות הממנות את ההוצאות לפרויקט שכזה הכוללות בין היתר שכר לאמנים, שכר לעובדים מסביב ועוד.

פרסומת

בתקופת הסגר הראשון הובילה רשת זאפה את הרעיון עם הפרויקט הכי פופולארי שהעלה כמעט מידי ערב הופעות מיינסטרים היישר לבית הצופים, לצידה החלו יוזמות מקבילות ומאוד ברוכות של גופי תקשורת שונים, אולם אף אחד מהם לא הצליח לחדור ולהגיע לכמות כה גדולה של צופים בזמן נתון. מה שקרוי בשפה המקצועית רייטינג.

כזכור עם ההחלטה לפתוח באופן זמני את עולם המופעים החיים תחת כיפת השמיים ובמגבלות המתבקשות על פי התו הסגול ותקנות אחרות, הובילה רשת זאפה במקביל ליזמים אחרים שפעלו ברחבי הארץ את מודל זאפה בסלון במתחם Back2Live בפארק הירקון, סדרת הופעות חיות שאליהן הגיעו מידי ערב אלף איש, כמות שיא בזמן המגבלות. אך גם יוזמה זו נקטעה בעקבות החלטת ממשלה לשוב ולסגור את כל החגיגות למרות שבפועל אף אחד לא הוכיח קשר ישיר בין עליה בתחלואה לבין ישיבה בקפסולות תוך הקפדה על כללים…

בזאפה לא הרימו ידיים ואת כל הפרויקט העתיקו שוב לפורמט האון ליין באמצעות חבירה מחודשת לערוץ הטלוויזיה והאפליקציות והמשיכו בידור הופעות שהתקיימו בפני כסאות ריקים אך היישר אל הסלון הביתי. הפרויקט כידוע ממשיך גם בימים אלו כאשר כל המתחם הועתק לאמפי על גג קניון עזריאלי בתל אביב.

פרסומת

מי שעומד מאחורי כל הפעילות הזו החל מפריצת מגיפה הוא מנכ"ל השיווק מכירות ופיתוח עסקי של קבוצת זאפה, אסף מור, אשר למעשה יצר מוצר חדש שנתן מענה הן לתעשיית המוזיקה והן לקהל הצופים המצוי בבידוד.

כך צויין בהחלטת איגוד השיווק על בחירתו של אסף מור – "בזכות המהלכים השיווקיים היצירתיים ופורצי הדרך שיזמה קבוצת זאפה בכל תקופת חודשי הקורונה ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באסף מור, סמנכ”ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי של קבוצת זאפה לאיש השיווק של חודש אוקטובר 2020. מור נבחר בזכות המהלכים השיווקיים היצירתיים ופורצי הדרך שיזמה קבוצת זאפה בתקופת הקורונה המאתגרת, בהם: מופעים על משאיות בפריסה ארצית, מופעי מרפסות במלונות במסגרת שת”פ בין קבוצת זאפה לרשת ישרוטל, הפקת אירועים דיגיטליים לחברות וכמובן מיזם מופעי ‘זאפה לייב’ בקשת 12 שהושק בין לילה והתאפשר הודות לנותני חסות. לפרויקטים שתוארו נחשפו יותר מ-76% ממשקי הבית בישראל – 3.15 מיליון איש. ההופעות הניבו בממוצע % 7.6 רייטינג – עלייה של 46% ביחס לממוצע רצועת השידור בשנה האחרונה. המופעים זכו לתהודה חריגה בהיקפה ולתגובות אוהדות חסרות תקדים ברשתות החברתיות של הנאה מהמיזם, סולידריות ואחווה. אינספור צופים תיעדו עצמם צופים בהופעות, בתמונות ובסרטוני וידיאו בהם הם נצפים שרים ונהנים מ”הופעה פרטית” בסלון ביתם."

כך אסף בתגובה על הבחירה

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button
%d בלוגרים אהבו את זה: