כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיותמאמרים חמיםמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

נותנים יד פותחים את הלב

מזה מספר חודשים שמיזם חברתי למען אנשי תעשיית המוזיקה והמופעים פועל ללא תמורה כדי לסייע לנזקקים, זוהי השעה לתת כתף למי שאמון על הצלילים, המופעים והשעות היפות, וכעת הם במצוקה אדירה, כל הפרטים.

זהו לא פוסט מוזיקלי, כי המוזיקה בשעה זו הולכת וגוועת, עשרות אלפי עובדים בתעשייה הזו, כל אנשי הצללים האחראים לאותם רגעי קסם עת עולה הזמר או הזמרת למרכז במה יחד עם הנגנים ומגישים לקהל שעה וחצי שעתיים של שירים וצלילים של אהבה ושמחה, מצויים כעת במצוקה אדירה. מעל חצי שנה שאנשים רבים שעשו ימים ולילות בשינוע ציוד, הקמת תפאורות, מגדלי תאורה, ערימות של ציוד הגברה ופריסת חיווט, מכירת ושיווק כרטיסים, אבטחה וסדרנות באירועים המוזיקליים הגדולים, ובכלל כל המעטפת המקצועית הנלוות לעולם המוזיקה, עצרו מלכת, חלקם הגדול לא מוגדר מבחינת משרדי הממשלה והביטוח הלאומי כשכירים, או עצמאיים המעסיקים תחתם עובדים נוספים, חלק אדיר מהם עבד במסלול עוסק זעיר, פרילנס, תשלום תמורת חשבונית וכל ההוצאות האישיות עליו, שיטה שנולדה מאין ברירה, שיטה שהביאה כיום את המדינה כממסד שלטוני להותיר אלפי פצועים בשטח.

בימים הראשונים לתחילת השבר, כשרק נבטו הניצנים הראשונים של הבנה שהעולם כמות שאנו מכירים הולך וקורס, קבוצה של מפיקות ומפיקים בכירים חברה ביחד להקים את עמותת פעימת הלב שחרטה על דגלה לסייע בזמן המשבר לכל העוסקים בתעשיית התרבות והאירועים

במסגרת פעילות העמותה אוספים מהציבור הפרטי והמוסדי תרומות כספיות ותרומות מזון ישירות הנארזות בידי צוותי מתנדבים ונשלחות עד למפתן ביתן של משפחות עובדי תעשיית המופעים והתרבות שידם קצרה מלהשיג.

מתנדבים לאריזות חבילות סיוע בעמותת פעימת הלב.
מתנדבים לאריזות חבילות סיוע בעמותת פעימת הלב.
מתנדבים לאריזות חבילות סיוע בעמותת פעימת הלב.
מתנדבים לאריזות חבילות סיוע בעמותת פעימת הלב.

בימים אלו יצאו כמה קולות קוראים לכל הציבור לתת כתף, החול בשעון הולך ואוזל, התקציב הולך ומידלדל, יש הרבה פיות להאכיל ודרושה עזרה ממשית כדי להמשיך ולהחזיק את המפעלים הסיעודיים הללו מעל המים.

כאן בבלוג מצטרפים לקריאה זו ממש בערב יום הכיפורים, יום שאמור לאחד את עמישראל על כל גווניו, צבעיו ושבטיו, מי באמונה דתית ומי בעשיית חשבון נפש אישי הומני, תבינו, שהמגיפה הזו פגעה קשות בעולם התרבות, היא הובילה לכך שרק ההדליינרים ישרדו את המגיפה, כלל האמנים הקטנים, העצמאיים, יתקשו מאוד לשרוד, לפחות בתחום האמנות והמוזיקה.

קריאה זו רק מחזקת את התחושה שיש להטות כתף ולתרום, פשוטו כמשמעותו, מי יותר ומי פחות, איש איש כיכולתו ורצונו, החל מגופים כלכליים היכולים להפריש מעשר משמעותי לקופת התקציב ועד האדם הפרטי שמצבו הכלכלי סביר והוא יכול לתת תרומה במקום לרכוש מותרות כדברי מתיקה במרכול או חולצה חדשה לחג.

איך תורמים ומסייעים?

  1. העברה באמצעות ביט למספר הטלפון שהעמותה פעימת הלב הקצתה – 0502116046
  2. העברה בנקאית למוטב – עמותת פעימת הלב, בנק איגוד – 13, סניף מיקדו 064, חשבון מספר 06850008

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא