כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

מוזיקה על המסךסיקור הופעות
כולל וידאו

ערב של מילים והופעות

שתי הופעות ספוקן וורד עשו את יום רביעי הגדול

המרחק בין הקרוסלה לשפע בדלות הוא המרחק בין מופע הנעילה של פסטיבל האיור "אאוטליין" הירושלמי למופע במסגרת ג'אם 88 בכולי עלמא.

הערב נפתח מהסוף, עם כאמור, מופע הנעילה של פסטיבל "אאוטליין" השנתי בירושלים, עליו דיווחתי לפני שבוע עם פתיחתו במופע בהפתעה של טטרן. את הנעילה בחרו אוצרי הפסטיבל לקיים במתחם "ביתא" בבתי סיידוף ברחוב יפו בירושלים, בינות האיורים והמיצגים בתערוכת "קרוסלה" הפציעו גיא מוזס וגלעד כהנא במופע משותף בו שולבו שטיחי הצלילים האלקטרונים של מוזס בספוקן וורד הרפטטיבי עד כדי הדגשה של גלעד כהנא, כהנא נגע במילותיו בפרישת נרטיב הילד המגיע עם אמו אל הלונה פארק כדי לעלות על מתקן הקרוסלה, זו שאתה צריך להיות יותר ממטר ושלושים כדי שתוכל להנות מהסחרחרה.

חלקו השני של הערב הגיע ממעמקי המועדון התל אביב כולי עלמא שבתחילת החורף עוד היווה מוקד עליה לרגל של צעירים וצעירות מכל הפריפריה שבאו לטעום מההילה התל אביבית שהמקום נסך על באיו וכעת הוא די עומד בשיממונו בהיעדר היתרים לפתיחת חיי הלילה והופעות…

את החגיגה בכולי לקחה על עצמה תחנת הרדיו כאן 88 במסגרת תוכניתה השבועית ג'אם 88, הערב התארחה בתוכנית הראפרית אורית טשומה, השם הכי חם בזירת ההיפ הופ המקומית, טשומה, שהחלה את ילדותה הארצישראלית בנצרת עלית, המשיכה את התבגרותה דרך פנימיית נוער בקיבוץ מעברות ולאחר מכן ברחובות. טשומה, בוגרת מסלול זמר יוצר במכללת BPM, יוצרת שירי ראפ עם המשלבת מוזיקה אתיופית ואלקטרונית לצד נאו־סול. את אלבום הבכורה שלה, הנושא את שם שיר הנושא "שפע בדלות", השיקה בסוף שנת 2019.

המופע שהתקיים הערב בכולי עלמא, הוא בעצם גם פיצוי על כך שמופע אשר תוכנן להתקיים במועדון בוטל בגלל איסורי הקורונה, היא לוותה בידי אביתר מינץ ודוד ארבל, האחראים גם על אלבום הבכורה שלה.

תודה לגיל מטוס, תודה ליונתן ליפיץ.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא