כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיותמוזיקה בצל מגיפת הקורונה
כולל וידאו

האם פרופ' גמזו מתחמק ממפגש עם נציגי עולם התרבות?

ביום חמישי הייתה אמורה להתקיים פגישה בין נציגי ועד הפעולה של תעשיית האירועים לבין פרופ' גמזו בעקבות הדרישה להחזיר את עולם התרבות לשגרת פעילות, הפגישה בוטלה, ניסינו לבדוק מדוע..

בהודעה שיצאה ביום חמישי בערב בקבוצת הפייסבוק "ועד פעולה – תעשיית התרבות והאירועים" שהוקם בידי מנהלי חברות, מפיקים, אמרגנים ובכירי תעשיית התרבות והאירועים מיד עם ההחלטה על ביטול כלל אירועי התרבות בחודש מרץ 2020, נמסר כי פגישה שנקבעה לוועד הפעולה עם פרופ' גמזו בוטלה.

מדובר בפגישה שנקבעה מראש ותואמה בין הצדדים. הפגישה הייתה אמורה להתקיים גם בהמשך להודעתו של שר התרבות והספורט חילי טרופר יום לפני כן לאחר ישיבת קבינט הקורונה של ממשלת ישראל לפיה סוכם כי יתאפשרו מופעי תרבות במרחבים פתוחים החל משבוע הבא בערים ירוקות. על פי התכנית היו אמורים נציגי הועד להציג בפני הפרויקטור מטעם הממשלה את עיקרי המתווים והאפשרויות למימושם בידי ההפקות ומ נהלי האירועים כדי לעמוד בדרישות הבריאותיות.

מוקדם יותר ביום חמישי קיים פרופ' גמזו מסיבת עיתונאים במרכז הרפואי שיבא וסקר את הצעדים לבלימת התפשטות הנגיף כשהוא מציין כי כרגע זה לא הזמן לסגר אך לא אמר מילה וחצי בנושא החזרת תחום המופעים לפעילות.

גם בשעות הערב המוקדמות השתתף פרופ' גמזו במסיבת עיתונאים נוספת, הפעם במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקיימה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, גם שם לא נאמרה מילה וחצי בנושא ההופעות.

ביום שישי נפגש פרופ' גמזו עם ראשי רשויות מקומיות של המגזר החרדי. אבל זמן להיפגש עם נציגי עולם התרבות הוא לא מצא, לא במפגש פנים מול פנים ולא באמצעות ועידת וידאו או מפגש זום…

מהן הסיבות שמי שמונה בידי ממשלת ישראל לטפל ולפקח על כל הנעשה במדינה בתחום הקורונה אינו מוצא את השעה הפנויה למפגש עם אנשי עולם התרבות?

מאנשי וועד הפעולה נמסר כי המפגש נדחה מצד גמזו בשל "אילוצי לוח זמנים", גם הם לא באמת מאמינים לתשובה הזו…

לא מובן מדוע, וזה מעלה שאלות רבות וקשות על שקיפות, על נכונות ואפילו תהיות האם עולם התרבות סומן מראש כלא רלוונטי בידי ממשלת ישראל? הרי זה חמור ביותר!!

בסיכום ישיבת וועדת הכנסת המיוחדת לעניין הקורונה פורסם פרוטוקול הנפתח במילים קשות ביותר על כנותה של הממשלה בטיפול מול עולם התרבות – "למרות הבטחת משרד הבריאות לוועדת הקורונה בשבוע שעבר, לא הציגו היום (שני) נציגיו, מתווה או תאריך-יעד לפתיחת מופעי תרבות ואומנות. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) הדגישה כי "הממשלה משתמשת בתירוצים ולא בתשובות כנות ואמתיות לפתיחת עולם התרבות. במופעים כאלו ניתן לשלוט היטב בשמירת ההנחיות: מי קונה את הכרטיס, היכן הוא יושב, הגדרה מראש של מקומות ישיבה וקפסולות. ורק צריך לבחור באיזה מתווה לבחור. מריח לא טוב שדווקא עולם זה לא יכול להיפתח, ויש לקבוע תאריך יעד מוגדר".

ועל כך הערתנו – אם במסגרת עצרות מחאה והפגנות המקבלות רישוי ורשיון מטעם משטרת ישראל ניתן לקיים הופעות בהן צופים לעתים גם אלפי אנשים בשטח, מה הבעיה לאשר קיומן של הופעות במתכונות יותר מחמירות ויותר מפוקחות מבחינת עמידה בהגבלות – מסיכה, מרחק, קפסולות וכל השאר?!

הופעות המתקיימות במהלך עצרת מחאה מטרים ספורים מבית ראש הממשלה ובפיקוח של משטרת ישראל במהלכן לא נשמרים כללי בסיס כעטיית מסיכה על הפה והאף, שמירת מרחק של שני מטר מאחד לשני. האם זה כן והופעות בתשלום לא?!

הצפי במהלך השבוע הוא כי ביום ראשון הקרוב יוכרז על המתווה העדכני ולוח הזמנים לפתיחת תחום המופעים. אולם נכון לעכשיו עולה חשש כי לא תתקיים ישיבת ממשלה כלל ביום ראשון בשל חילוקי דעות בין ראש הממשלה ומחליפו…

מכל מקום, בקבוצת הפייסבוק "צו 8 לפועלי התרבות" נקבע כי ביום ראשון בשעה 19:00 תתקיים עצרת מחאה אל מול ביתו של ראש הממשלה החליפי בנימין גנץ להתעורר ולהתערב להחזרת עולם התרבות לפעילות הן בתוקף תפקידו והן בשל העובדה כי משרד התרבות מצוי בתחום אחריותה של מפלגתו כחול לבן (חילי טרופר)

לאט לאט גם מובילי דעה מתחילים להתעורר ולהבין שמשהו כאן מריח לא טוב בכלל!!!

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא