כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

המוזיקאים הישראלים מתפצלים לשני איגודים, הוותיק מחלק מקדמות לאלפי חבריו

2 מיליון ש"ח חולקו למוסיקאים החתומים באיגוד המוסיקאים הישראלים, 500 אלף נוספים יחולקו בשבועות הקרובים לקראת החגים, מפגש התקיים בין מנהלי האיגוד הוותיק ליוזמי האיגוד החדש, כל הפרטים.

האמירה העממית אומרת ששני יהודים נפגשים זה מינימום שלוש דעות, כך עם סצנת המוזיקאים, בצל מאבק המוזיקאים העצמאיים והפעילות להקמת איגוד מוזיקאים חדש עולה כי האיגוד הוותיק המחובר עם עמותת עיל"ם חילק מקדמות לחבריו ואף קיים מפגש עם חברי האיגוד הצעיר, כל הפרטים.

איגוד המוסיקאים הישראלי ועילם העמותה לזכויות מוסיקאים המאגדים מעל אלפיים מוסיקאים מקצועיים המועסקים על ידי תיאטרונים, מפיקי מופעים, מפיקי סרטי קולנוע ווידאו, משדרים למיניהם (רדיו וטלוויזיה) ,חברות תקליטים וכדומה, וכן מוסיקאים המועסקים על פי הסכמים קיבוציים ו/או אישיים במסגרת תזמורות סימפוניות וקאמריות. פעלו בשבועות האחרונים לסייע לחבריהם באמצעות הקדמת העברת התמלוגים השנתית. עמותת עילם חילקה מקדמות בססכום של שני מיליוטן ש"ח על חשבון תמלוגי השנה החולפת.  לקראת החגים יוענקו מענקים בסך 5000 שח למוסיקאים הוותיקים שיצאו לגימלאות  ובסך הכל יחולקו  כ- 500 אלף שח .

דני גוטפריד יו"ר איגוד המוסיקאים ומנכ"ל עילם מסר כי בימים הקרובים יחולקו גם מענקים מיוחדים למוסיקאים שמצבם קשה במיוחד ופנו לאיגוד בבקשה לעזרה מיוחדת  – "התקופה הזו היא הקשה ביותר הזכורה לי מאז הקמת האיגוד לפני כ 40 שנה " אומר גוטפריד, " אנחנו פועלים בנחישות בשיתוף עם איגודי האמנים האחרים במטרה למזער את נזקי חברינו ובמטרה לפתוח מהר ככל שניתן את שוק המוסיקה "

ובתוך כך מנהלי איגוד המוזיקאים החדש אשר יוצא לפעול בימים אלו כחלק מהמאבק על רקע סגירת עולם התרבות בעקבות מגיפת הקורונה הודיעו לפני זמן קצר על קיום מפגש ביניהם לבין הנהלת איגוד המוסיקאים/עיל״ם, המנכ״ל דני גוטפריד וסגנו יוסי מנחם, יחד עם מנהלת היח"צ שלהם רונית ארבל, שמטרתו הייתה לשמוע ולהשמיע.

על פי דברי מנהלי האיגוד החדש עלו בפגישה נושאים שונים כגון: חוסר השקיפות, ההתנהלות הכספית והשכר בעיל"ם, היעדר הייצוג ההולם למוזיקאים שאינם נגנים, לצעירים ולנשים, ניגוד האינטרסים שבחיבור בין עיל"ם ובין איגוד המוסיקאים ועוד. מנגד, דנו גם ביוזמות שניתן לקדם תוך שיתוף פעולה כמו חוק המוזיקה ותיקון דיני העבודה. הייתה פגישה מורכבת אך היא התנהלה בכבוד, ובסופה, ביוזמתה של רונית, אף עלתה הצעה תיאורטית לאיחוד בין שני האיגודים.

לדבריהם זו הצעה שאינם יכולים לקבל כמובן. כפי שהתחייבו, הם ממשיכים עם הקמת איגוד המוזיקאים/ות החדש, ובמידה וחברות וחברי האיגוד יהיו מעוניינים לדון בכך בהמשך, לאחר ההקמה הם יוכלו להצביע ולקבל החלטה בנושא בעצמם. בכל מקרה, יהיה צורך לתקן את הליקויים השונים שהועלו בשם המוזיקאים/ות בפגישה, להימנע מניגודי עניינים, ולוודא שהאינטרסים של קהילת המוזיקאים/ות כולה נשמרים.

כך הוצהר מפי מנהלי האיגוד החדש – "כמקימי האיגוד חשוב לנו שוב לציין כי הדרישה שעולה שוב ושוב מהקהילה לשקיפות, דמוקרטיה ודאגה לקהילת המוזיקאים/ות כולה עומדת לנגד עינינו כל הזמן. אנחנו שמים את הערכים הללו בראש סדר העדיפויות שלנו ומעלים אותם בכל פגישה ושיחה שאנו מקיימים. בינתיים, נמשיך לפתוח דלתות ולקדם שיתוף פעולה למען מוזיקאיות ומוזיקאים בכל מקום שבו הערכים האלו יכובדו."

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא