כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

דני גרנות – חיבור בחלום

הזמר הוותיק דני גרנות משחרר את השיר "חיבור בחלום" סנונית ראשונה מפרויקט חדש

דני גרנות כבר לא ילד, בגיל 71 ומאחוריו שנים רבות של יצירה ועשיה בתחום המוזיקה, מי שזכור לכל כזמר עם השיר "מר נרקיס" – "…רווק ידוע ומבוקש בעיר מאוד ותמיד לסוף שבוע יש לו הפתעות…" שכתבה נעמי שמר, משחרר הבוקר שיר חדש שאת מילותיו כתב עבורו התמלילן ערן גפני ואילו גרנות הלחין, עיבד ומבצע – "חיבור בחלום".

השיר החדש, המופץ באמצעות הלייבל של האוזן השלישית (לטעמי סוג של תג איכות) עוסק בסיפורו של אדם אשר בחייו הממשיים הוא חי לבד בתוך תהליך יצירתו, אך בלילה הוא מחובר באזניות לרדיו ומאזין לשירים נושנים, בחלומו הוא שר יחד עם הזמרים, הזמרות, והלהקות שעיצבו את פסקול חייו, והם מצידם משתתפים עימו בשירים ובהופעות. בחלום הוא מוצא את האני שלו. כשעולה הבוקר, הוא חוזר אל המציאות האפרורית, כך מידי יום מצפה לאסקפיזם הלילי בתוך החלומות.

בהאזנה ראשונה עולה התמיהה האם במילותיו של גפני מדובר בסיפורו האמיתי של גרנות או שהוא מהווה כלי לביצוע? מתברר כי השיר החדש מהווה למעשה את הסנונית הראשונה לקראת חשיפת פרויקט מוזיקאלי חדש של דני גרנות, מחזה אקטואלי וסאטירי על חייה של דמות בשם ״מילה״ ויחסיה עם בעלה וחבריה, דמויות אמיתיות מעברו של דני שהוא צובע את האישיות שלהן מחדש. המחזה מגלם את העוצמה והאנרגיה החיובית של הדמות הראשית, תוך כדי ההתמודדות עם השינויים בחייה על רקע מגיפת הקורונה בישראל באביב 2020.

נשמע מעניין ומרתק, אם כך מתחיל המחזה הרי שצפויים לנו עוד הרבה פנינים מוזיקליות שכאלו, תנו בהאזנה. על הקליפ אחראית עפרה פרידמן.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא