כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

תאיר חיים – מתבשלת לאט

האחות הבכורה בשלישיית איווה משיקה שיר סולו בכורה - מתבשלת לאט

זה היה תהליך צפוי וטבעי, תאיר חיים, האחות הגדולה יותר בשלישיית האחיות חיים המוכרות בטייטל הבימתי A-WA, משיקה את שיר הבכורה שלה, מדובר בשיר בשפה העברית שנכתב והולחן על ידי תאיר בהפקתו המוזיקלית של ניר דנן. את השיר הטרי מלווה וידאו קליפ צבעוני עשיר בקריצות אוריינטליות שבוים ונערך בידי נאור סוקי על פי נרטיב ותפיסת עולם של תאיר עצמה.

יש כאן בעצם התכנסות ביתית, משפחתית, משלנו כמו שאומרים בתימנית מן חגנה. תאיר פונה כעת לקהל הביתי כאן בארץ בשפה העברית ופורצת במסלול מוזיקלי פמיניסטי עשיר בהעצמה נשית וגדוש בהומור המתיישב על ביט של היפ הופ עכשווי שלא מבייש את החזון המוזיקלי של הטריו הביתי שלה – A-WA. אני מעריך שחלק ניכר מהרעיון שבנרטיב השיר נובע מהעבודה על סיפורי השלישייה אודות תולדותיה של הסבתא רבה, דמות נשית פמיניסטית מדור אחר…

תאיר עצמה החלה את מסלולה המוזיקלי כנערה בלימוד פיתוח קול, תיאטרון וריקוד. במהלך שירותה הצבאי היא הייתה סולנית בלהקת חיל האוויר, לאחר מכן זה היה טבעי כי היא תלמד בביה״ס רימון ובמקביל למדה לימודי תואר ראשון במוזיקה ובחינוך מטעם מכללת לוינסקי ת״א.

לפני חמש שנים הקימה תאיר יחד עם אחיותיה לירון ותגל את שלישיית – A-WA . אלבום הבכורה שלהן ״חביב גלבי״ אשר יצא בשנת -2015, זכה להצלחה ענקית בארץ ובעולם עם למעלה מ-14 מיליון צפיות, הופעות בפסטיבלים ובמועדונים ברחבי העולם, וכתבות ענק במגזינים בינלאומיים: Rolling stone, Vouge, Glamour ועוד. לפני שנה השלישייה השיקה אלבום שני ומקורי שתאיר כתבה והלחינה עם אחיותייה, ״ביתי פי ראסי״, ויצאה לסיבוב הופעות עולמי נוסף באירופה ובארה״ב, שכלל סשן אגדי ב-Tiny Desk האמריקאי.

ואכן זה היה רק עניין של זמן, עד שתאיר תפרוץ את המסגרת עם פרויקט סולו אישי, עשיר בגרוב וביט עכשווי, אני כבר לחוץ לשמוע את שאר השירים שבדרך..

.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא