כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

צמד ורוניק – תחת כובד התפוח

חידוש ועיבוד מרענן לשיר שלום חנוך ויורם טהרלב מאלבום הבכורה של שולה חן, האזינו

המוזיקאית היוצרת נויה עדר (האחיינית של יהודה, הבת דוד של אלון) והמפיק והמלחין ערן ויץ תחת הטייטל "ורוניק" מחדשים שיר ישן שהלחין שלום חנוך וכתב יורם טהרלב, אשר בוצע במקור בפי הזמרת שולה חן באלבום הבכורה שלה משנת 1969 – "שלכם שולה חן", בהפקה תזמורתית של אלכס וייס.

 

על חידושו של השיר מספר ערן ויץ – "אני מאוד אוהב את השיר הזה והרבה זמן הסתובבתי עם הרצון להקליט אותו. הלחן של שלום חנוך הוא לחן שובה לב ועם זאת מפתיע ולא צפוי. פגישה אקראית עם נויה עדר באולפן הובילה להקלטת השיר בביצוע משותף".

גם לנויה עדר כמה מילים על החידוש – "לפני כמה זמן יהודה עדר, דוד שלי, הכיר ביני לבין ערן.נפגשנו, ערן הציע שנעשה את השיר הזה, הבאתי ביט והתחלנו להכין את השיר יחד. זה מה שיצא. אנחנו מאוד אוהבים את "תחת כובד התפוח"

הגרסה החדשה היא מעין הפרחת רוח חיים רעננה ומעודנת לא רק בשיר הספציפי אלא מעין מתן כבוד לאופן היצירה שנכח כאן באמצע שנות השישים והשבעים הארץ ישראליות באווירה חצי תמימה ומעודנת, סוג של ליריקה שאין כמעט בנמצא בימינו מאותגרי הסוויש והנקסט בעולם הוירטואלי. אני מעריך כי ערן וייץ התאהב בשיר הזה כפי שאני התאהבתי בשירים שחידש וערך מחדש צ'ארלי מגירה המנוח כ"פזמון ליקינטון" ולו משום העובדה כי מדובר במלודיות ומילים המונחים אי שם עמוק בתודעה האישית כזכרון ילדות צרוב היטב. ערן היטיב להנכיח את הישן לצד החדש.

את הקליפ המלווה צילמו וביימו ערן ונויה בעריכתו של ינאי מטרסו. את הפרויקט ניהל ידידי אשר ביטנסקי.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא