כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

איגוד אמני ישראל: האמנים העצמאיים במצוקה, דרוש סיוע ממשלתי

קריאה נרגשת מאמ"י לקבלת סיוע עבור האמנים המצויים במצוקה בעקבות ביטולי האירועים בצל הקורונה

אחרי כינוס החירום של איגוד האמרגנים והמפיקים מגיעים תורם של האמנים לצאת בקריאה לסיוע בעקבות נזקי התפרצות נגיף הקורונה. עם עשרות אירועי פורים שבוטלו ברחבי הארץ, הופעות שבוטלו עקב מכירת כרטיסים דלה או חשש של מארגני האירועים הפרטיים מפני התפשטות נגיף הקורונה. בעוד הגופים הממסדיים ממשיכים לקבל תקציב מהמדינה ולשלם לאמנים וליוצרים המאוגדים בחוזים קיבוציים, מי שסופגים מכה קשה ביותר הם אמנים עצמאיים, שברגע אחד איבדו את מקור הפרנסה העיקרי שלהם. על הרקע הזה קורא כעת איגוד אמני ישראל למשרד התרבות ולממשלה להקים קרן סיוע דחופה לאמנים עצמאיים.

יו"ר אמ"י יענקל'ה מנדל: "בעתות משבר ומלחמה, אמני ישראל תמיד היו הראשונים להתנדב, בין אם מדובר בהופעות בחזית, במקלטים, בבתי חולים ובכל מקום אליו הוזמנו. אולם כעת אנחנו חווים מצב חסר תקדים שבו החשש מפני הנגיף מאיים לחסל הלכה למעשה את האפשרות של האמנים העצמאיים בישראל להתפרנס, מה שיהווה עבור חלקם שנמצא גם כך במאבק יומיומי לקיום בכבוד, מכת מוות של ממש. לכן, כפי שנקראנו אנו האמנים לעזור ברגעי משבר, אנו קוראים עכשיו למדינה להושיט יד ולסייע, לפני שיהיה מאוחר מדי בין אם באמצעות קרן פיצויים ייעודית לשעת חירום, או כל פעולה אחרת שתאפשר לאמנים לעבור את התקופה הקרובה בשלום. אנחנו כאיגוד אמני ישראל קוראים לכל אמן שנפגע מהמצב לפנות אלינו ואנחנו נסייע כמיטב יכולתנו באמצעים שעומדים לרשותנו, אבל ברור כבר עכשיו שלא נוכל לשאת בנטל הזה לבד. מכתב ברוח הדברים הללו אף נשלח היום בדחיפות למשרד התרבות, בתקווה שנוכל לשלב ידיים ולשתף פעולה בנושא בהקדם".

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא