כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

המופע של לורן פלד בהיכל התרבות

המוזיקאי לורן פלד חוגג את השקת אלבום הבכורה העברי במופע חגיגי בהיכל התרבות.

אז מי הוא בעצם לורן פלד?

אמנם לא רבים ראו אותו בהופעות בארץ, אולם לורן, אשר גדל במסלול בין ישראל לניו יורק, החל את פעילותו בתחום המוזיקה בגיל מאוד צעיר עוד כנער אשר למד לנגן בעצמו על פסנתר וגיטרה, ובמילה "בעצמו" הכוונה לחלוטין מילולית – אקדים ואומר כי במהלך המופע סיפר לורן כי המורה הרוחני שלו ללימוד הפסנתר היה אלטון ג'ון בעקבות קטעי וידאו ברשת, הוא לקח את ההשראה, והלימוד היה למעשה אוטודידקטי…

בראיון שנתן לורן לפני מספר שנים למגזין המוזיקה העצמאי PensEyeView בארצות הברית הוא סיפר בין היתר על הפעם הראשונה שהוא ניגן על במה – "…המופע הראשון שלי, הייתי בן 15. ניגנתי בבר בניו יורק, אני על הפסנתר וחבר אחר על קלידים. אני זוכר שפחדתי כל כך לעלות לבמה … אבא שלי היה איתי … בעצם רציתי שהוא יחזיר אותי הביתה. אבל הוא אמר לי שזה בסדר להרגיש כך, שזה טבעי שיש פחדים, אבל שאני צריך ללמוד לשלוט בהם אם אני רוצה ליצור ולנגן מוזיקה ולהופיע מעל במות כדרך חיים. והוא צדק. אני שמח שהוא גרם לי לעשות את זה!"

לורן פלד בהיכל התרבות, מופע השקת אלבום. צילום יובל אראל
לורן פלד בהיכל התרבות, מופע השקת אלבום. צילום יובל אראל

לצד הנגינה החל לורן לעסוק בכתיבה והלחנת שירים, אך לא רק אלטון היווה עבורו השראה, גם מוזיקאים ופרפורמרים כבילי ג'ואל, בוב דילן, ברוס ספרינגסטיין, פיל קולינס, פיטר גבריאל ואפילו החיפושיות היו אלו שיצירתם והשפעתם נספגה בלורן.

את שירותו הצבאי עשה במסגרת להקת חיל החינוך, ובמהלכו הוא אף החל לעבוד לצידו של עברי לידר וכך הכיר באולפן את נעם חורב שלימים יהפוך להיות שותפו לדרך המוזיקלית.

לאחר מכן חזר לורן לניו יורק והחל לעסוק באופן רציף בכתיבה והלחנת מוזיקה ושירים לצד הופעות במספר מועדונים בעיר, אך לא רק, לורן גם יצא לסבב הופעות חוצה ערים באמריקה. חלק מהחומרים הוא העלה לרשת כסקיצות, הוא אפילו השיק בשנת 2013 אלבום EP בשפה האנגלית שכלל שישה שירים שהוא כתב הלחין ושר בהפקתו של סטיב ג'ורדן בהוצאת הלייבל The Flying Rooster.

הנה רגעים עם לורן במופע אינטימי לפני 8 שנים במועדון בשם Lucille's בניו יורק כשהוא מבצע את אחד משיריו …

מוזיקאי של מוזיקאים

אולם רוב פעילותו הייתה בעצם עבור זמרים אחרים, כל כך הרבה להיטים ישראלים מוכרים חייבים את המלודיה והלחן שלהם ללורן בנג'מין פלד בשמו המלא.

אניח כאן את הרשימה הארוכה של הזמרים ששיריהם הולחנו בידי לורן, רק כדי לסבר את התובנה כי מדובר במלחין פעיל ביותר – אייל גולן, ריטה, הראל סקעת, שיר לוי, שלומי שבת, משה פרץ, מאיה בוסקילה, מוקי ועוד… ותאמינו לי שיש עוד, ספרתי אותם ב"שירונט"…

לורן פלד בהיכל התרבות, מופע השקת אלבום. צילום יובל אראל
לורן פלד בהיכל התרבות, מופע השקת אלבום. צילום יובל אראל

לפני כשנתיים חזר לורן לישראל ובמקביל שב לכתוב ולהלחין ולבצע שירים בעצמו לעצמו ובשפה העברית, הוא היה מספיק בשל כדי לקחת את הצעד המתבקש אל קדמת הבמה כיוצר מבצע ולא רק כמי שניצב מאחורי הקלעים בתחום ההלחנה.

והתוצאה לא אחרה להגיע – בסוף השנה החולפת הוא כבר אחז בידיו את אלבום הבכורה העברי שלו, במתכונת EP הכולל חמישה שירים (החלום היה להוציא אלבום עם אחד עשר שירים…) "42 יום" שיר הנושא, "טיבט", "תחלום תחלום", "לזאת שחמקה", "ללכת ממך" בהוצאת הלייבל הישראלי הליקון.

שירים אלו מצאו מהר מאוד את דרכם לרשימות ההשמעה בתחנות הרדיו והפכו ללהיטים המושמעים תדירות. כעת, בתחילת השנה החליט לורן כי הוא לוקח צעד נוסף בדרך להכרה כיוצר ומבצע והחליט על קיומו של סבב הופעות בעקבות האלבום הטרי.

קום והתהלך בארץ..

אמש, ערב ליל שישי, התקיים המופע השני בסבב ההופעות של לורן פלד, עמוק עמוק מתחת לאדמה, באולם ע"ש צוקר בהיכל התרבות של תל אביב אל מול קהל מאות שכלל בין היתר הרבה שמות מוכרים וידועים מתעשיית המוזיקה, זמרים, כותבים, מוזיקאים שנטלו חלק לצידו של לורן פלד בקריירת ההלחנה ובאו כדי ליטול עימו חלק ברגעים המרגשים כפרפורמר.

לורן פלד בהיכל התרבות, מופע השקת אלבום. צילום יובל אראל
לורן פלד בהיכל התרבות, מופע השקת אלבום. צילום יובל אראל

לורן אשר ניגן לסירוגין בגיטרה ובפסנתר, מלווה בהרכב נגנים שכלל את רן רייטן בקלידים ומחשב, עידן שניאור בגיטרה, עופר לוי (שמלווה את לורן עוד מניו יורק…) על התופים, ביצע כמובן את חמשת השירים מתוך אלבום הבכורה וכמה מהשירים שהלחין עבור אחרים ביניהם את השיר "חבר של פעם" שהולחן עבור ריטה שנכחה באולם, "היא לא את" ו"פרחים במדבר" שהולחנו עבור אייל גולן, "הראשונה" שהולחנה עבור משה פרץ, "גיטרה ישנה" שהולחן עבור אריק סיני.

היה גם בונוס עם הצגתו של שיר חדש שבוצע לראשונה בלייב ומעל הבמה – "וואו" אשר ככל הנראה ישוחרר באופן רשמי בעתיד…

ובכלל, זוכרים את כל שמות המוזיקאים שהשפיעו על לורן פלד בילדותו? אז קחו את האווירה שלהם, הוסיפו תבלינים מקומיים והרבה תשוקה לשיר ולנגן וקיבלתם את הנוסחה לחוויה אמש בהיכל, לורן הוא זמר פולק רוק שיודע להגיש ולרגש עם החומרים שהוא יצר.

לחצו לצפייה בלגריית התמונות המלאה מהמופע

המופע הבא של לורן פלד יתקיים בתאריך 27 בפברואר בפאב הפרה, שבי ציון. כרטיסים: www.parabar.co.il  או בטלפון: 079-702-3226

קטעי וידאו מהמופע

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא