כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות מקומיות

פסטיבלי הפיוט יוצאים לדרך

שני פסטיבלים העוסקים בפיוט היהודי, יתקיימו במהלך החורף, כל הפרטים

פסטיבל זמן פיוט בתל אביב

זו שנתו העשירית של הפסטיבל שיתקיים במהדורה חגיגית ובהשתתפותם של ברי סחרוף, יוני רכטר, אסתר רדא, דניאל זמיר, שולי רנד, שי צברי, מאיה בלזיצמן, מורין נהדר, דיוואן הלב, אלדד ציטרין, נרקיס, אלון עדר ועוד.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 10 עד 22 בפברואר 2020 במוזיאון תל אביב לאומנות ובמרכז ברודט בתל אביב.

את פסטיבל זמן פיוט הראשון בשנת 2010 פתחו ברי סחרוף ורע מוכיח עם המופע "אדומי השפתות" משיריו של אבן גבירול שהיווה מעין ציון דרך סצנת המוזיקה הישראלית. השנה, כשהפסטיבל התל אביבי חוגג עשור להיווסדו, יפתח ברי סחרוף שוב את המופע המרכזי בפסטיבל יחד עם יוני רכטר, אסתר רדא ודניאל זמיר במופע "אהבת עולם" – מסע לעומקם של שירי האהבה הגדולים המקופלים במסורת הפיוט והשירה היהודית והעברית,.

במהלך שנותיו אירח הפסטיבל "שחקנים" רבים מהמפה המוסיקלית בישראל על צבעיה השונים, חיבורים בין רוק, מוסיקת עולם, שירה דתית, פופ ועוד, כולל הפקות מקור שהקדימו את זמנן ושהאירו נקודות רלבנטיות בשיח הציבורי, בהם המופע "השמיעיני קולך" שהוקדש כולו לפיוט הנשי ודמות האישה בעולם הפיוט, המופע "תפילת שבא"- שנתן ביטוי לתרבות ולשירה של יהדות אתיופיה, המופע "אינדי פיוט" שבחן את החיבור בין עולם היצירה של אמני "אינדי" עכשווים לבין עולם היצירה של פייטנים, והמופע "ג'אז פיוט" שחיבר בין עולם הפיוט ועולם הג'אז והציג את הגשר המפתיע בין השניים.

בתוכנית השנה ישתתפו קולות ושמות חדשים כמו אלון עדר ואלדד ציטרין, הנפגשים לראשונה עם עולם הפיוט ויוצרים מופעים מיוחדים לכבוד הפסטיבל, לצד אמנים כמו ברי סחרוף, שולי רנד, שי צברי, אסתר רדא ודיוואן הלב שהשתתפו בפסטיבל לאורך שנותיו ושתרמו לבניית המוניטין וההצלחה שלו במרוצת העשור לקיומו.

כרטיסים באתר טיקצ'אק ובמרכז ברודט 03-6954522

הצצה לפסטיבל אשתקד

זמן תימן

 

טעימות וידאו שתיעדנו במהלך מאירועי הפסטיבל

 

פסטיבל הפיוט והבקשות בים המלח

פסטיבל הפיוט והבקשות העולמי ממשיך זו השנה התשיעית ברציפות  בניהולו והפקתו של ליאור אלמליח, זוכה פרס המוסיקה של משרד החינוך 2018 על תרומתו לתרבות הפיוט ולשימורה.

הפסטיבל מתקיים במשך שלושה ימים בסוף השבוע הנע בין 16 עד 18 בינואר 2020 במלון דיוויד רזורט בים המלח.

השנה מארח ליאור אלמליח זמר מוסלמי – ראשיד אל-עלמי, המגיע במיוחד ממרוקו לפסטיבל לשיר מוסיקה שנוצרה ונכתבה על ידי יהודים וערבים ביחד לפני גירוש ספרד כשהיהודים לקחו את המוסיקה המרוקאית והתאימו לה טקסט.

כן יופיעו במסגרת הפסטיבל הפייטנים והזמרים בנימין בוזגלו, משה לוק, גבריאל אוחיון (פריז)

לחצו לפרטים נוספים ורכישת חבילות אירוח

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא