כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות
כולל וידאו

על חיות וחברים

חלוצי הרוק הבריטי במופע עם להיטי להקת The Animals בהיכל התרבות. צילום מוטי קמחי

אין הרבה להקות בעולם שיכולות להתגאות בלהיטים כה רבים וכה משמעותיים בתרבות העכשווית. "החיות", The Animals היא אחת מהן.

ביום חמישי התארחו חברי להקת Animals and Friends בהיכל התרבות של תל אביב והגישו לקהל הרב שמילא את האולם ממיטב להיטי להקת  Animals שהם ממשיכים את דרכה, בהצלחה יתרה.

Animals and Friends. צילום מוטי קמחי
Animals and Friends. צילום מוטי קמחי

המתופף ג'ון סטיל, חבר בהרכב המקורי של להקת האנימלס משנת 1963, הציג את הקלידן מיק גלאגר אשר סיפר שהוא שהצטרף להרכב בגלל פנצ'ר- הפסנתרן המקורי הודיע ללהקה דקות לפני שעזבו להופעה בפסטיבל בשטוקהולם בשנת 1965 שהוא מתפטר, באין ברירה קראו למיק גלאגר שיחליף אותו והוא הגיע 20 דקות לפני ההופעה. זה למעשה היה האודישן שלו. בהמשך דרכו המוזיקלית ניגן מיק בהקלטות אלבומיהם של רבים אחרים ביניהם פול מקרטני ולהקת פרמפטונס קאמל.

בשנת 1963 הקימו אריק ברדון ואלן פרייס בניו קאסל, אנגליה, את Animals, אחת מלהקות הרית'ם אנד בלוז הבריטיות שהותירו חותם אלמותי על סצנת הרוק מאז ועד היום, עם שורת שירים שהפכו לעמודי תווך ו"סטנדרטים" לכל גיטריסט, קלידן או זמר שמבקש למצוא את עתידו בעולם המוזיקה וההופעות להקת האנימלס במקור התקיימה עד לשנת 1969 בסך הכל, כאשר המייסד, אריק ברדון פונה למסלולים אחרים ביניהם חבירה ללהקת War ובעקבות כך ההרכב התפצל לשניים, האחד בכיכובו של ברדון שהספיק לבקר בישראל בשנת 2013 ולהופיע באמפי שוני לצד להקת תיסלם והשני כאמור ההרכב של סטיל וגלאגר הממשיך את החומרים המקוריים משנות השישים עד היום.

Animals and Friends. צילום מוטי קמחי
Animals and Friends. צילום מוטי קמחי

בהופעה זו חברי הלהקה הוותיקים סטיל וגלאגר משלבים כוחות עם ידידיהם, עוד שני מוזיקאים מבריקים – הזמר והגיטריסט דני הנדלי ונגן הבס רוברטו רואיז בהופעה עם מיטב להיטי האנימלס.

בהופעה ניגנו ממיטב להיטי להקת האנימלס המשלבים בין רוק, בלוז סול ופופ, שהפכו מזה כמה עשרות שנים לנכסי צאן ברזל במוזיקה I put a spell on you, Don’t let me be misunderstood, We gotta get out of this place, Boom Boom ואחרים – אלה השירים היוצרים את הקוקטייל המושלם של חירות, נעורים ויופי סטייל וודסטוק ונערי הפרחים– גם אחרי מאות האזנות.

את המופע קינחו הנגנים בלהיט האלמותי- The House of rising sun. ללקק את השפתיים.

ביצועי הלהיטים הגדולים בהופעות בישראל, הוידאו באדיבות חברת Egoeast הפקות האמונה על הבאת הרכב לישראל

 

 

רינה לדין

אוהבת לשדך בתים לאנשים ואנשים לבתים, אוהבת מוזיקת ג'אז, חיה ונושמת אותה.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא