כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

חוגגים 110 שנים לתל אביב במוזיקה

ביום חמישי תחגוג העיר תל אביב 110 שנים להיווסדה, בבנייןה עירייה יתקיים פסטיבל אמנות שיכלול הופעות בתחומי המוזיקה, הצילום והאמנויות, כל הפרטים

עיריית תל אביב-יפו גאה להציג: רגע אחד לציון 110 שנים לעיר תל אביב בבניין העירייה, יום חמישי 12 בדצמבר החל מהשעה 19:30. הכניסה חופשית, מספר המקומות מוגבל, הכניסה מגיל 18+.

לערב אחד, בתאריך 12 בדצמבר, בניין העירייה ילבש חג ויארח אשכול ססגוני של מסיבות, פעילויות, מופעים ואירועים שיתקיימו בעשרות חללים מפתיעים בקומות השונות בבניין העירייה. כולם נוצרו במיוחד ובמחווה לעיר שלא מפסיקה להשתנות ולהפתיע.
חגיגות 110 שנים לעיר תל אביב ייערכו במתכונת אירועי ״רגע אחד״, כמסיבה אחת גדולה שתצדיע למוסדות התרבות, שפועלים בה ויוצרים את המרקם הייחודי לה. כל קומה בבניין העירייה תיוחד לעשור ולמוסד מסוימים, והקהל יוזמן לנוע בין הפעילויות והאירועים השונים. עשרות מוזיקאים, שחקנים, רקדנים, אמנים חזותיים, קולנוענים ואנשי ציבור, וותיקים ומנוסים, צעירים ומבטיחים, ישתתפו בחגיגות.

מה צפוי?

***כניסה > שירות תחתון***

19:45 – גאגא ״אה גוגו״
הצטרפו לאחד ממפגשי הגאגא הקצרצרים שיתקיימו לאורך הלילה. גאגא – שפת התנועה הייחודית שפיתח אוהד נהרין, מנהלה האמנותי של להקת מחול בת-שבע, תאפשר לכם להתחבר אל גופכם ואל הדמיון, ולחוות את ההנאה שבתנועה ספונטנית בסביבה מאפשרת ומזמינה. בעשר דקות בלבד, בלי חימום וללא היסוס או מבוכה. חלצו נעליים, הפקידו חפציכם והתמסרו לתרגול גאגא מרוכז בהנחיית מורי גאגא רקדני להקת בת-שבע לשעבר: אנדריאה מרטיני וסטפן פרי. ברקע – להיטים משנות ה-60 שהביאו תל אביבים לטלטל איברים בריקודי ״גו גו״ פרועים.
המפגשים יתקיימו בכל רבע שעה, משעה 19:45 (20:00, 20:15, 20:30, 20:45 וכן הלאה)

***כניסה > שירות עליון***

19:30 – חפלה עם ״צלילי הכרם״
כמעט יובל מאז שהקימו את ״צלילי הכרם״ והגדירו מחדש את המונח ״מוזיקה ים תיכונית״. דקלון (יוסי לוי) ואהרון ירימי חוזרים לשכונה שבה הכול התחיל ומעלים מופע מתגלגל בנוסח החפלות הספונטניות שהתקיימו אז בחצרות המשותפות ובשנים האחרונות מתארחות בדירות פרטיות ברחבי העיר. מלווים בשלושה נגנים, הם יבצעו להיטים מהרפרטואר העשיר של הלהקה. אתם מוזמנים להצטרף בשירה, בריקוד ובשמחה. ניהול מוזיקלי וקלידים: בצלאל גלעדי. גיטרה חשמלית: דורון שחר. כלי הקשה: יואב מטרי.

21:30 – הופעת אורח של SHIRAN
ובחפלות כמו בחפלות, האורחים מוזמנים להשתתף בשמחה. SHIRAN (שירן אברהם) תצטרף ל״צלילי הכרם״ בהופעת אורח מחשמלת שכולה ביט אפרו-מזרחי, ותוציא אתכם למסע בין הארלם, צנעא ותל אביב. חלק מהצלילים יישמעו לכם מוכרים מן העבר, אבל הסאונד עתידני והקול של SHIRAN עוצמתי. קלידים ומחשב: רון בקאל.

23:00 – תימנים ונהנים: בַּעֲדֶן חפלה עם אביתר סעיד
את החפלה ינעל הרקדן והיוצר עם מוזיקה תימנית מכל הזמנים: מתחילים לצעוד במפרץ עדן שבחצי האי ערב, עוצרים בראש העין ובכרם התימנים, ונועלים באלקטרו חפלה. עד סגירת הבניין העירייה בחצות, אתם מוזמנים לתת בראש וברגליים, ומי יודע – אולי גם תלמדו צעד תימני.

***קומה 2 > חדרים 231, 239, 250***

19:30 – מוזיאון תל אביב לאמנות – דימויים זזים.
למשך ערב אחד, קומה אחת בבניין עיריית תל אביב – יפו תהפך לחלל תצוגה של מיטב עבודות הווידאו הישראלי שבאוסף המוזיאון. עבודות הווידאו שתוצגנה בחללים השונים הן שיר הלל לתל אביב, כמרכז האמנותי החשוב בישראל ולאמנים הצעירים הפועלים בה. בין האמנים המציגים: בן תור, בן הגרי, ציון אברהם חזן, רפאת חטאב, הילה לולו לין, איתי מרום, אורי ניר ואלונה רודה.

***קומה 3 > לובי דרומי***

19:30
התזמורת הפילהרמונית הישראלית, שנוסדה בעיר בשנת 1936, אוצרת זיכרונות משנות השלושים העליזות, שבהן החלה תל אביב לפרוח כמוקד של אמנות, יצירה ובילוי.
עשור קודם לכן, קזינו ״גלי אביב" נבנה על שפת הים, במקום שבו רחוב אלנבי נושק לחוף, לא הרחק מקולנוע "מוגרבי". לאורך שנות ה-20 וה-30, בית הקפה פעל במבנה מצועצע ובולט מעל הגלים עצמם ומשך אליו בכל ערב אמנים, סופרים ואנשי ציבור, שרקדו לצלילי מוזיקה חיה מול הים התיכון. את האווירה הקסומה של תל אביב הקטנה ישחזרו, לערב אחד, רביעיית כלי קשת של נגניות מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית, אליהן יצטרפו רקדנים מקצוענים מבית הספר לריקודים סלוניים "דאנס תל אביב" – ואתם מוזמנים להצטרף ולרקוד ואלסים, ממש כמו פעם… נגניות: שרון כהן ויוקי אישיזקה, כנרות; לטם ביידר בן אהרן, ויולנית; יפעת ולטמן, צ'לנית. רקדנים: שון זיו, אמה רומברי, ילנה פייטליכר ושחר זיסמנוביץ׳.
קונצרטים בני חצי שעה יתקיימו מדי 45 דקות, משעה 19:30 (20:15, 21:00, 21:45 וכן הלאה)

***קומה 4 > לובי קומתי***

19:30 – ״היחידה לצילום האזרח״ – מיצג השתתפותי של ״הסלון 5״.
קבוצת האמנים ״הסלון 5״ שמחה לחנוך את ״היחידה לצילום האזרח״ – סטודיו ארעי לצילום עירוני שיפעל בבניין העירייה במחווה ל״צלמניה פרי-אור״, חנות הצילום שפתח רודי ויסנשטין ברחוב אלנבי בשנת 1940. הציבור מוזמן להתייצב לתצלום דיוקן מקצועי ללא עלות, שירות חינם לתושבי העיר. יש להצטייד בתעודה מזהה ובאורך רוח, וכדאי להקדים. לא תתאפשר כניסה לאחר שעות הקבלה. יוצרים ומשתתפים: רתם שמואלי, עידן סימון, תומר פרוכטר, שי דרור, מיכאל שבדרון ונטשה קנדוב.

***קומה 5 > לובי דרומי***

תאטרון יפו הוא בימה למפגש בין-תרבותי, להיכרות ולקירוב בין תרבות עברית וערבית. אם תרצו, המקף שמחבר את תל אביב ליפו. התאטרון משמש אכסניה ליוצרים ולמבצעים ערבים ויהודים, התאטרון מעלה שאלות על חברה, על זהות ועל מקום במנעד רחב של סגנונות אמנותיים. בואו להינות מהצצות קצרות להצגות ולמופעים מתוך התכניה העכשווית של התאטרון. בלי הצהרות גדולות מדי וללא פוליטיקה. טוב, לא באמת.

19:30
סדנת דבקה עם השחקן מוראד חסן. תודו שתמיד רציתם לדעת איך לזוז ככה…

20:45
שיעורי ערבית חווייתים באמצעות משחקי תאטרון, בהנחיית השחקנית סמירה סרייה. איך אומרים בערבית ״הגם אתה, ברוטוס?״ וכיצד מבטאים את שאלת השאלות: ״להיות או לא להיות?״ בואו לערוך היכרות עם השפה הערבית, בעזרת סדרה של המחזות קלאסיות קצרות ומשעשעות.

22:00
תמהיל – תאטרון פלייבק ערבי-עברי, הוא תאטרון אימפרוביזציה, שמורכב משחקניות ומשחקנים ערבים ויהודים. אתם יושבים עם חברים ומספרים להם משהו שקרה לכם היום: סיפור מצחיק, מבאס או סתם מחשבה שמנקרת לכם בראש. השחקנים הופכים את זה להצגה קצרה כאן ועכשיו, בליווי מוזיקה חיה. איך זה לראות סיפור מתעורר לחיים חדשים מול העיניים? ואיך זה לראות את זה בשתי שפות, שאחת מהן זרה? (כך, לפחות, חשבתם). בואו להשתתף בחוויה חד פעמית, מצחיקה ומרגשת. משתתפים: נועה בוקר, תמר לבני, סובחי חוסרי, אייל ראדו ורועי כפיר.

23:15
השחקנית והזמרת גלית גיאת ונגן העוד עלא אבו עמרא יבצעו שירים של פאטמה איבראהים אל-בלתאגי – המוכרת כאום כולתום – מתוך המחזה המוזיקלי הנושא את שמה. ״אום כולתום״, המבוסס על רב המכר של הסופר הלבנוני סלים נסיב, עוקב אחר סיפור חייה של הזמרת המצרייה, מהימים שבהם הופיעה מחופשת לנער בדואי עד הפיכתה לסמל לאומי.

***קומה 6 > חדר ישיבות מערב***

במשך עשור וחצי (1985-2000) היה מועדון הסווטו מעוז הקהילה האפריקאית בתל אביב. הוא נהג לארח הופעות ואירועים של יוצרים מקומיים ובין לאומיים, ואף סייע בטיפוח כישרונות מקומיים ובהפיכתם לכוכבים. הסווטו ומייסדו, גיל ״ראס״ בונשטיין, נתנו תנופה גדולה למוזיקת הרגאיי והראפ בישראל, גם בהופעות ובפסטיבלים הגדולים שהופקו מחוץ למועדון. למשך ערב אחד, הסווטו ישוב לפעול בבניין העירייה, עם ליין אפ עכשווי של הופעות ותקלוטים. מה היה קורה אילו הסווטו היה ממשיך לפעול בעיר עד היום? בואו להתענג על המחשבה הזו, וליהנות מן הקולות והצלילים של קהילת יוצאי אפריקה בתל אביב.

19:30
מיי לורד סאונד – בני הזוג אלן ורון לוי אריה – מייבאים את קינגסטון לתל אביב כבר יותר מ- 15 שנה.
אלן היא ה״סלקטה״ (התקליטנית) ורון המכונה גם ראנקינג הוא ה-אמ.סי. הסגנון המוזיקלי שמזוהה איתם נקרא "ראב א דאב" – הז'אנר שנחשב לרוטס של הדאנסהול, ולדאנסהול של הרוטס. יחד הם ייצרו בבניין העירייה קפסולת זמן שתשלח אתכם לנבכי המוזיקה של שנות השמונים בג'מייקה.

***קומה 6 >***

20:00, 22:00
בילנגה – מסע מוזיקלי אל הסגנונות השונים בקינשסה בירת קונגו, מהחדש לישן. מהסגנון המסורתי של הרומבה שהגיע לקונגו באמצע שנות החמישים, דרך Soukous משנות השישים ומוזיקת ריקודים של השנים האחרונות. פירוש השם בילנגה, ״הצעירים״, בשפת הלינגלה המדוברת ביותר במדינה. חברי הלהקה הם יוצאי קינשסה שהכירו כאן בארץ, אבל המוזיקה שלה נטועה עמוק בשורשים של קונגו, שמאופיינת בשירה הרמונית ומלודיות סוחפות שלוקחות השראה ממקצבים קאריביים בתיבול אפריקאי-מקומי. משתתפים: שרובין נ׳גמבה, פביאן נ׳קמבה, טשיקונה קבייה, סינצ׳י קבאנגו, מרדוש נ׳גמבה, שרון מולנגה, טביטה מוסי, אלוגה נ׳גמבה.

21:00, 23:00
בילאקה – בשפת הלינגלה משמעות השם בילאקה היא "אבטחה". ההרכב מונה ארבעה נגנים וארבעה זמרים/ות מקונגו וגאנה, גם הם הכירו בתל אביב. המוזיקה של בילאקה מפגישה את מקצבי ההיי לייף מגאנה, עם הרומבה הקונגולזית וריקודי ה-Sebene. משתתפים: שרון מולנגה, פביאן נ׳קמבה, מייק מוטונואה, קריסטיאן ליפניה, ג'ורדן קבנגו, סינטיה מפיאנה, מייקל מונקה, מיס אדבו.

***קומה 7 > חדר 728***

סינמטק תל אביב מצדיע לקולנוע ״עדן״ המיתולוגי ומארח מפגשי סלון אינטימיים עם היוצרים ועם הדמויות שכולנו מכירים מסדרות הטלוויזיה האהובות על תל אביב. במסגרת המפגשים יערך גם מופע בכורה חגיגי של גיבורי ״פלורנטין״ בשירים מתוך הפסקול שליווה את עלילותיהם.

20:00
"הפוך", שעלתה לשידור ב–1996, היתה אחת מסדרות הדגל של ערוץ 2 בימיו הראשונים. יחד עם "פלורנטין" של איתן פוקס, היא סימנה את האופוריה התל אביבית שסירבה להתפוגג לאחר רצח רבין. זו תל אביב, שמותר להלך בה מהורהרים, לדבר על פנטזיות בכלל ומיניות בפרט ולצייר חלום על אינדיבידואליזם לא מתנצל. מה בין תל אביב של אז לזו של היום? האם גם היום היתה עולה בפריים טיים סדרה שבמרכזה חבורת תל אביבים שחולמת להפיק סרט פורנו כחול-לבן, והאם "הפוך" שרדה את שיני הזמן, לרבות מהפכת התקינות הפוליטית ופוליטיקת הזהויות? רגע לפני ששתיים מדמויותיה הראשיות – ענת ארגוב וענת שילון – שבות אל המסך הקטן בסדרת ההמשך ״הדבר הגדול המיוחד״, במאי הסדרה שמואל חיימוביץ׳ וצמד השחקניות אורנה פיטוסי ועינת וייצמן ישוחחו על העבר ועל עלילותיהן העתידיות. מנחה: איתי שטרן.

22:00
״אחד העם 1״ עקבה אחר עלילותיהם של דיירי בניין שיכון ברמת גן, אולם סדרות ההמשך שנוצרו בעקבותיה התמקדו בחייהם החדשים במגדל יוקרה בלב תל אביב, ולאחר מכן באחיות הלא מוצלחות של איש – מירי ותקווה – אחרי שנפלו מנכסיהן. "אחד העם 1" היתה גרוטסקית, וולגרית, קאמפית, מרושעת ומשוגעת לגמרי. היא ליוותה דמויות קיצון, ממירי פסקל ואילנית עד שולה נמירוביץ' נמיר. כולן חיו ושנאו זו את זו באותו בניין משותף שעם השנים תפס את מקומו בנצח התרבותי. מה קרה מאחורי הקלעים בסדרה הישראלית שהפכה לקאלט הגדול ביותר? שיחה עם היוצרים והשחקנים ארז בן הרוש (עמרם מזרחי) ואורי גוטליב (ראובן פסקל), והופעת אורח מפתיעה. מנחה: גילי איזיקוביץ׳.

23:00
ב- 1999 הופיעה החבורה של "שבתות וחגים" על המסך הקטן. הם היו תל אביבים בני 30 ומשהו, בשלבים המתונים יותר של החיים. הם גידלו ילדים, החזיקו זוגיות או יצאו לדייטים, ניסו לטפח קריירה ולחיות חיים טובים ורגילים. בינם לבין עצמם התקיימו קשרי משפחה וחברות, והבעיות שהיו להם היו מקומיות, יום יומיות, ריאליסטיות. "שבתות וחגים" היתה אחת מסדרות הדגל של הישראליות, ואפילו שהיא שינתה את המסך לתמיד, היא עשתה את זה בדרכה הלא מתלהמת. שיחה עם יוצרי הסדרה – הבמאי רני בלייר והשחקנים יעל אבקסיס ודרור קרן – על מה שהיה בה, מה רצו שיהיה בה ואיך השתנו הדברים מאז. מנחה: גילי איזיקוביץ׳.

***קומה 7 > חדר ישיבות קומתי***

21:00, 22:00
״…נשכור לנו חדר בדרום תל אביב ונחיה כמו גדולים…״
פסקול הסדרה ״פלורנטין״, שערך גל אוחובסקי בסוף שנות ה-90, נחל הצלחה לא פחותה מסדרת הטלוויזיה המיתולוגית של איתן פוקס. שני עשורים לאחר מכן, הצמד תותי וצמר – קארין אופיר וניר פרידמן, שנותרו חברים קרובים גם מחוץ למסך הקטן – יעלו יחד מופע אקוסטי שמח ומרגש, עם להיטים מתוך הפסקול המדובר שלכדו את הלוח הרוח של הסדרה ושל העשור. משתתפים: ניר פרידמן, קארין אופיר ורוני מרקביץ׳.

***קומה 9 >***

19:40
שגעון של אופרה במסדרונות העירייה.
סולניות האופרה הישראלית במסע מטורף של אהבה מרגשת, סוערת, נכזבת וכואבת. בואו להתרגש מלהיטי אופרה אהובים במסדרונות העירייה – ממוצרט ורוסיני לפוצ׳יני, ומביזה לוורדי. בואו לראות מה קורה כשכרמן פוגשת את מלכת הלילה, וכאשר תחנה אחת מובילה לאחרת ברצף אופראי סוחף ומפתיע. משתתפים: איתן דרורי, טלי קצף, ורוניקה ברוק, שקד סטרול, דניאל צ'רבינסקי ומריה ניקיטין.

***קומה 11 >***

19:45
עירַתידנית – סיור עתידני בהשתתפות שחקנית תאטרון הקאמרי וקטעים של חנוך לוין.
השנה היא 2119. תל אביב חוגגת 201 שנים להיווסדה. בבניין העירייה מקדמים בברכה את פני התושבים מהעבר שהגיעו לעתיד, באמצעות מכונת זמן שהמציא האמן יעקב אגם והחביא במשך שנים בתוך המזרקה שהציב בכיכר דיזנגוף. האירוע החגיגי שיהיה במשרדי הקומה ה-11, הוא למעשה נסיעת מבחן ראשונה לקו הטורקיז של הרכבת הקלה. האורחים מוזמנים לחנוך את הקו הרכבת המשוכלל. הצוות המסור של העירייה יציג בפניו את שלל החידושים שחלו בעיר במאה האחרונה. הסיורים מיועדים לקבוצות של 20 אנשים, והם יימשכו כ-30 דקות. רעיון ובימוי: דויד בילנקה ויונתן אסתרקין. משתתפים: אסתי קוסוביצקי, אנדראה שוורץ, אסנת בן-יהודה, הלנה ירלובה, שמחה ברבירו, דולב אוחנה ורפאל עבאס.
שעות הסיורים: 19:45, 20:25, 21:05, 22:00, 22:45, 23:30.
* התכנסות ויציאה לסיורים – במסדרון המזרחי שבקומה 10 (ליד חדר 1012)

***קומה 12 > ישיבות הנהלה***

19:45
ערב בימה פתוחה של מועדון ״קאמל קומדי קלאב״.
יושבים עם החברה וקורעים אותם מצחוק? חושבים שאתם מצחיקים? בואו תהיו הסטנדאפיסטים החדשים. ״קאמל קומדי קלאב״ נותן לכם בימה ומאפשר לכם להשתתף בערב פתוח ולהופיע מול קהל. סתם, נו, צוחקים איתכם… המועדון יארח בוגרים צעירים של ביה״ס לסטדנאפ בערב בימה פתוחה בהנחיית מני מלכה. אתם מאוד מוזמנים לצחוק.

22:00
מרתון כוכבים נופלים (מצחוק).
מאז שנחנך בתחילת שנות ה-90, ה״קאמל קומדי קלאב״ צמחו דורות של קומיקאים מקומיים. מרתון כוכבים נופלים מצחוק ישלב קטעים קצרים בני 10 דקות של ארבעה סטנדאפיסטים- ותיקים וצעירים. משתתפים: אריק זילברמן, סיגל כהנא, לאה לב ושלמה (בייבי) שמואל. כדי שכולכם תוכלו לצחוק – המרתון יתקיים בשלושה סבבים ברציפות.

***קומה 12 > לובי***

19:30
Tel Aviv Ballroom – Back to the Future Ball
מה שפעם נקרא ״להזדנגף״ – כלומר, לראות ולהיראות ברחוב הכי חם בעיר – נקרא כיום ווגינג, והוא מוצא צורות חדשות של ביטוי בנשפים החגיגיים של Tel Aviv Ballroom. הקהל מוזמן לראות ולהיראות על המסלול הייעודי, בהתאם לקטגוריות השונות של לבוש, פרפורמנס וריקוד. התחרות נושאת פרסים אז תשקיעו בבקשה. דיג׳יי: DJ Angel X (NY). מנחה: לוטוס רבלון. שופטות: מאיה חסין, אדווה מילאן, ויטאלי נינג׳ה, ג׳יזל רבלון ועומרי משה.

***קומה 12 > אולם אירועים***

19:30
PAG TLV
ליין הטכנו הוותיק PAG מזמין אתכם למסע מרגש – רייב קווירי חגיגי בבניין העירייה, בחדר הישיבות בקומה ה-12 שמשקיף על העיר. צוות ה-PAG והקהילה החזקה שנבנתה סביב ליין המסיבות, יספקו הצצה לחיי הלילה הפרועים של תל אביב. PAG מזמינים אתכם/ן לחגוג את עצמכם/ן בחופשיות, לסדוק נורמות חברתיות ומגדריות במרחב בטוח ומוגן – ללא גילויי טרנסופוביה, הומופוביה או גזענות ותוקפנות מכל סוג. דיג׳יי: גילי אליאש.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא