כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

נקמת הטרקטור וברי סחרוף – תיבת נח

נקמת הטרקטור, מלהקות הרוק הוותיקות בישראל, מציינת 30 שנות יצירה בהופעה חגיגית ומיוחדת שתתקיים בתאריך 31 באוגוסט באמפי שוני בה יתארחו ברי סחרוף שהפיק את אלבומם הראשון, וחברי הלהקה המקורית - גרין ודני מקוב. יש גם שיר חדש.

לקראת המופע החגיגי של להקת נקמת הטרקטור במוצאי שבת 31 באוגוסט באמפי שוני לציון שלושים שנות פעילות במהלכה יארחו את ברי סחרוף שהפיק את אלבומם הראשון, ואת חברי הלהקה המקורית- גרין ודני מקוב, נכנסו חברי הלהקה יחד עם ברי סחרוף לאולפן והקליטו יחדיו את השיר "תיבת נח" אשר תורגם מאיטלקית בידי ברברה חיימי לפי שירו של סרגיו אנדריגו – L'arca di Noè  שהיה שיר הנושא בסרטו של פרדריקו פליני משנת 1914 בכיכובם של פרדי ג'ונס וברברה ג'פורד – "הספינה שטה" – E La Nave Va.

כך אבי בללי אודות הרעיון לביצוע החדש והמשותף לשיר המתורגם: "בפגישה מקרית עם ברי , חלקנו את חוויותינו המוזיקליות מימי ילדות בבית הורינו וראשית הטלוויזיה בארץ ולאו דווקא מעולם הרוק ״שלנו ״, פסטיבל סן רמו האיטלקי היה מאוד נוכח ואהוב עלינו, וזכרנו חוויה דומה משיר מאוד מסוים ויוצא דופן ״תיבת נח״ .אני באופן אישי גדלתי בבית שאבי ז״ל דבר איטלקית כשפת אם , הוריו נולדו באי קורפו, והשפה האיטלקית הייתה שגורה שם. תמיד ידעתי ש״הספינה שטה״ כמשל לגורלנו הלא ידוע בחיים. עם התבגרותנו, הבנו גם את ההקשר של 30 שנות עשייה, המציאות הפוליטית והדאגה סביב ההתחממות הגלובלית שמוצאת מקום גם כאן בשיר – כאוס, אפוקליפסה, כאב, זעם, אכזבה וחוסר צדק לצד הניחום בידיעה ש״הספינה שטה״ והדברים קורים כמו שקורים ולאדם יש את ברירת שחרור המחשבה . הזיכרונות כאדם והסקרנות כמוזיקאי בנוסף לתזמון המציאות בעולם ובארצנו, הובילו אותי להזמין את ברי כידיד ותיק וכמפיק האלבום הראשון לקחת חלק בביצוע השיר והכנסתו לעולם המוזיקה הישראלית".

כאמור נקמת הטרקטור, החברים וברי יעלו לבמה במוצ"ש 31 באוגוסט באמפי שוני, כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא