כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הנסיך הפרסי שקל חגג השקת אלבום חדש

הראפר שקל חגג אמש את השקת אלבומו החדש "ילד פרפר" עם המון אורחים במועדון בארבי, נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, על הוידאו – אדוה אראל

לפני שנתיים וחצי חגג הראפר אייל דוידי המוכר לכולם בטייטל הבימתי "שקל" את השקת אלבומו "רדיו ג'ונאם" שכלל עשרה שירים עם הרבה שיתופי פעולה במועדון בסקולה בדרום תל אביב, בימים אלו השיק שקל אלבום חדש "ילד פרפר" הכולל  15 רצועות מוזיקליות, גם עתה חלקן הינו שיתוף פעולה ווקאליסטי ואף הפקתי עם חברים טובים מסצנת הראפ, הטראפ וההיפ הופ המקומית, שמות מוכרים ביניהם מצויים מיכאל כהן (כהן ומושון) מיכאל סוויסה, טונה, צליל דנין, דודו פארוק, נורוז, יוסי פיין ובן איילון ואפילו יסמין מועלם.

האלבום החדש שהופק בידי שקל הוא סוג של מסמך אותנטי המשייט בין עולמות וסגנונות, בין עבר להווה ואפילו עתיד, קטע מסומפל של מתי כספי מביא את העבר באחד הנעימות המועשרות בביט עכשווי "שלא יגמר לי הלילה" ואילו קטע בשם "ידידות" במשותף עם אורי "דודו פארוק" קומאי לוקח את המאזין דווקא לעתיד בבחינת סגנון הטראפ העולמי שמערב ומערבב טיונים עם טקסטים כובש גם את הפינה המזרחית של הים התיכון.

שקל ומיכאל כהן בבארבי. צילום יובל אראל
שקל ומיכאל כהן בבארבי. צילום יובל אראל

תחילתו של האלבום הינה מעין חשבון נפש פנימי ודיבור עצמי על אהבה ומודעות, מאוד רחוק מדברי תוכחה ומחאה המאפיינים את הסגנון הנרטיבי של אמנים העוסקים בראפ, אתה מרגיש התבגרות נפשית ותודעתית של שקל, יתכן ומדובר רק בפרשנות להזיות מטקסי איווסקה עליהם כמעט שדיבר בשיחת מפגש עם עיתונאי במגזין בלייזר, ויתכן ובאמת מדובר בבגרות אמיתית. מכל מקום המוצר הסופי מקרין איכות, אולם כל זאת רק כפתח למשנה סדורה של ביטים ופרפורי מילים בשאר השירים המחזירים אותך לשורשים של הסצנה הזו.

שקל ומיכאל סוויסה בבארבי. צילום יובל אראל
שקל ומיכאל סוויסה בבארבי. צילום יובל אראל

אבל בואו ונצא לרגע מהחפירה העמוקה הזו, שקל חגג אמש את השקת האלבום אשר יצא כבר לפני יותר מחודש ברשתות החברתיות השונות, עודה שהותירה למאות המעריצים המאוד צעירים שמלאו אמש את החלל הגדול של מועדון בארבי, להאזין לשירים וללמוד את המילים, הם הוכיחו זאת במהלך המופע כאשר הפכו למקהלת הליווי של שקל ואורחיו.

שקל וטונה בבארבי. צילום יובל אראל
שקל וטונה בבארבי. צילום יובל אראל

אמנם ישנו מרחק מסויים בין תהליך ההאזנה לאלבום ללא הפרעה ובין החיות הנוצרת במהלך מופע חי ובועט, לקהל זה כלל לא הפריע, הצעירים באו להתחרע, לפחות המונחים הטובים, לא פוגו ולא דחיפות, רק שירה בציבור והנפת ידיים למעלה בקצב, סוג של תחושה כללית טובה.

שקל ודודו פארוק בבארבי. צילום יובל אראל
שקל ודודו פארוק בבארבי. צילום יובל אראל

גם האורחים ששקל הזמין נתנו ועשו את חלקם במופע, ממיכאל כהן כמעט על הפתיחה שהייתה מרגשת והלאה עם מיכאל סוויסה, טונה, נורוז, הפריצה של דודו פארוק שאמור היה לעלות לשיר שלם אבל הסתפק בשניות ספורות של דחקה וחיבוק ועד לאיה זהבי שהצטרפה להדרן.

שעה וחצי של שירים מתוך אלבומיו של שקל עשו את הערב במועדון בארבי לחגיגה שסממניה מוכרים וידועים לחברי הסצנה הזו בלבד.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

קטעי וידאו מהמופע

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא