כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

מאמרים חמיםסיקור הופעות

חשש אמיתי חוגגים השקת אלבום

חברי ההרכב "חשש אמיתי" חגגו את השקת אלבומם החדש "עבריתפופ" במועדון ה"כולי עלמא" בתל אביב עם אורחים חשובים באמת – אור אדרי, רם אוריון ועמיר לב. השדרן והעורך המוזיקלי המיתולוגי טוני פיין הגיע כדי להתרשם מההרכב הצעיר וחזר עם המראות והמנגינות.

האם חשש אמיתי הם הדבר הבא? רק שאלה זו יכולה להוות נושא שלם, מעניין ומאתגר לשיחה…

חשש אמיתי הם תום הררי בגיטרה ושירה,  סתיו תל בקלידים ושירה, מתן בר בגיטרת בס ושירה ודניאל מאור על כלי ההקשה ושירה, ביחד מהווים הארבעה להקת אינדי תל אביבית הקיימת כבר ארבע שנים שזה המון במושגים של היום, מופע ההשקה שהם ערכו השבוע לכבוד יציאתו של אלבומם "עבריתפופ" הוא סוג של סימון הישג מקצועי באשר לפני כשלוש שנים הם השיקו אלבום בתצורת EP שענה לשם "הודעה מוקלטת" וכלל מלבד שיר הנושא עוד ארבעה שירים שהם כתבו, הלחינו ובצעו בהפקתם של עדי רותם ונתנאל לנדאו.

את אלבומם החדש "המלא" בהגדרה, הכולל מניין שירים החלו חברי להקת חשש אמיתי ליצור לפני שלוש שנים ואשתקד הם החלו לשבת על ההקלטות שלו יחד עם המוזיקאית אור אדרי שניידרמן המוכרת בדרך כלל כחצי מהרכב המים "ריו" או כנגנית בס לצד אמני מיינסטרים מוכרים.

לבטח שהעבודה עם אור לא הייתה פשוטה באשר על פי דבריה הם החלו את התהליך כבר בשנת 2017 כאשר אור הייתה בהריון עם בנה הראשון וסיימו אותו השנה כשאור בעיצומו של ההריון השני, מה שאומר, לפחות על פי הגדרתה של אור שהעבודה נעשתה כשהיא לפחות, במצב סמי – פסיכוטי, האם עובדה זו השפיעה על היצירה וההפקה המוזיקלית? תשפטו אתם המאזינים לאלבום החדש של חשש אמיתי המוגדר במחנה הלהקות כסוג של יצירה המושפעת מסגנונות פוסט פאנק, פוסט רוק, אינדי ואלטרנטיב. מבחינתנו מדובר באלבום יפיפה המושר בשפה העברית שזה כבר הופך אותו לאלבום שכל אחד יכול להבין את הטקסטים השזורים בו ואם הוא מספיק חכם ויפה וטוב מראה יבין גם את הסאב טקסט שבין השורות.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

ככלל מעבר לטקסטים עצמם, מבחינה מלודית וקצבית האלבום משרה אווירה של מסיבה, תגדירו אותה כרצונכם, מסיבת כיתה, או מסיבת מועדון, הכל פתוח. מכל מקום, אל החגיגה שבאה לציין את השקת האלבום הזמינו חברי להקת חשש אמיתי שלושה אורחים שיעשירו את הליין אפ מעל הבמה הקטנה אך הצבעונית במרתף של כולי עלמא  – כמובן שבראש ובראשונה את הגברת הנכבדה אור אדרי שיינדרמן שעומדת מאחורי ההפקה המצויינת של האלבום, את רם אוריון – גיבור גיטרה שנכח ויצר כבר אז בימים שנוצרה המוזיקה שהשפיעה רבות על חברי להקת חששאמיתי, הימים שהאלטרנטיב היה בחיתוליו עדיין, והאורח האחרון אך לא פחות חשוב – עמיר לב, היוצר והזמר שנותן עזרה בטקסטים ועריכתם לכדי שפה עברית נכונה ומדוייקת, למרות שעובדה זו איננה מצויינת בצמוד לאלבום ניתן להרהר על כך.

מכל מקום, ואחרי כל החפירות הללו (כי למה רק לנת"ע מותר לחפור ליד הכולי עלמא?) כשבאים לדבר על המופע עצמו כדאי לשחרר קצת ופשוט לתת לקוראים ליהנות מהתיעוד שטוני פיין מביא עימו מהמופע. נראה שהיה שמח בכולי עלמא.

קטעי וידאו מהמופע  

 

טוני פיין

אנטוני "טוני" פָיין היה עורך מוזיקלי, מפיק תוכניות רדיו ושדרן רדיו ישראלי ב"קול ישראל" במשך ארבעים שנה. ערך והפיק תוכניות מוזיקה רבות ברשת ג', ובהמשך מונה לעורך האחראי של התחנה. מ-1978 עד 1995 היה העורך והמפיק של תוכנית הרדיו הפופולרית "חדש, חדיש ומחודש", בהגשת שוש עטרי, מ-2009 החל לערוך ולהגיש תוכנית רדיו יומית לצד עופר נחשון, "באוויר", בה מושמעים שירים ישראלים חדשים ומתארחים אישים שונים באולפן. לאחר מכן ערך פיין את התוכנית, שהגישה רויטל עמית. פרש בשנת 2016 ומאז הוא פעיל במסגרת הבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא