כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פסקול שבועי 28.05.2019

הרגע הזה בשבוע שבו אתה מנסה לעשות סדר באלבומי המוזיקה החדשים שמתחילים שוב להיערם על השולחן בצד וקצת להפריע למרפק עם המקלדת…

אז בחרתי שלושה מהם כדי לומר מילה או יותר, קחו אותי בערבון מוגבל, תחוו אותם בעצמכם\ן.

אפרת בן צור – עיר מרוחקת

אלבומה החדש של השחקנית, הזמרת והיוצרת אפרת בן צור הוא מארג מרתק ומעניין, לצד שירים שכתבו משוררות ארצישראליות – לאה גולדברג, תרצה אתר, פניה ברגשטיין ודליה רביקוביץ, משבצת אפרת גם קטעי ווקלז המוסיפים נופך לאווירה הכללית הערפילית והמהורהרת מה שעומר הרשמן, יד ימינה והמפיק המוזיקלי של האלבום הצליח לרקום ביד אמונה, האלבום מנסה ליצור מעין מעטה של אסקפיזם בעצם היותו מעין פסקול של פרידה מאנשים שכבר אינם, הוא נחתם עם השיר All I Have to Do Is Dream המוכר בגרסתם של האחים אברלי.

כך אפרת על האלבום החדש – "אלבום שהוא מעין פרוייקט. מוסיקה שכתבתי לסרט קצר או ארוך, סרט פרטי שנמצא באיזורי הפרידה שלי ומה שהיא מעוררת, פרידה מאנשים יקרים שמאוד מאוד אהבתי. שיר למקום שהולך ומתרחק, מטשטש, משנה את פניו ותיכף נעלם. יש באלבום שירים של שלש נשים, שלש משוררות אהובות ויש קטעים של מוסיקה ללא מילים. את האלבום הקדשתי לאשה אחת. לאמא שלי. לילי."

בתאריך 13 ביוני תחגוג אפרת את השקת האלבום באלמה בזכרון יעקב.

מוניקה סקס – לילה חדש

אלבומה השישי של להקת הרוק הישראלית שהוקמה בשנות התשעים של המאה שעברה, פיטר, יהלי, שחר, ספי, סוג של גיבורי ילדות לדור ה- Y או דור ה- X, לך תזכור ואתה בכלל מהדור של משינה…מילת מפתח בהמשך.

האלבום על פי הצהרת חברי הלהקה הוא סוג של עבודה משותפת בין סקיצות של יהלי לבין הפקה מהודקת של שחר תוך שעות ספורות בין שרבוט לאמירה מושלמת. חברי הלהקה גם לא מסתירים את ההבחנה העולה במהלך ההאזנה לגבי השפעות מוכוונות ומכוונות של להקות משנות השמונים, גל חדש ומועדוני דיסקו עם כדור מראות נוצץ…

תריסר שירים שתוכנם הטקסטואלי קורץ לפעם ולאז, מבחינתי חלק מימים שהייתי יותר צעיר מן הסתם, אולם מנגינותיהם עשויות בטוב טעם ובהידוק משוכלל, מה שגורם להם, לשירים, להיות חזקים בהאזנה והבנה ומצויינים בהנעת הגוף, להערכתי הם כיוונו לכך בכוונת מכוון. ואני? אני רואה, אבל זה מאוד מאוד סובייקטיבי ומתבסס על המטענים האישיים שלי בלבד סוג של מחווה למשינה, הדור הקודם.. ואתם? מי יודע את המטענים שלכם\ן, לבטח תקחו את החוויה למקומות אחרים, אבל בטוח שתהנו.

בקטנה – מופע השקת האלבום יערך בתאריך 6 ביוני במועדון בארבי בתל אביב

טל גורדון ועמר טאייר – לא יום ולא לילה

האמת, יש לי כאן מחוייבות מסויימת, אני סוחב את המילה שלי לומר מילה או יותר על האלבום החדש של טל גורדון אותו הפיקה במשותף עם עמר טייאר, אלבום שישי לטל והתנסות שונה לחלוטין מכל המוכר שיצא תחת ידיה, הפעם היא לוקחת שורת שירים שאפשר לומר כי נלקחו מהקאנון המוזיקלי התרבותי של ישראל והיא עושה בהם ניתוח מוח רציני ביותר כאשר המלודיות מתפרקות לחלוטין מהמקור ומקבלות מגע אלקטרוני. גישת האזנה שונה למשהו מוכר וישן, פשוט לפתוח את האוזניים ולקבל את הגרסאות החדשות שהופכות את האמירות והנרטיבים שבשירים הנבחרים למשהו שונה, אחר, עכשווי וקולע.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא