כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

דניאל זמיר – ליברמן

אני טקסט פוליטי? בכלל לא…

״ליברמן״ – סינגל חדש, מחאתי וגרובי מתוך האלבום החדש, ״אליי״ – אלבומו ה- 13 של דניאל זמיר, אלבום שירה סולו הרשמי הראשון! שיצא לפני כחודש. דניאל כתב הלחין ושר בהפקתו המוזיקלית של אדם בן אמיתי. דודו וזאנה אחרי לקליפ.

כך דניאל זמיר על השיר:

השיר "ליברמן", נכתב לפני שנתיים ברגע נדיר ששמעתי רדיו. (כבר כמה וכמה שנים נמנע מזה). החדשות היו שליברמן, שלפני יומיים דיבר במילים חריפות על הממשלה, פשוט הצטרף אליה ברגע. הדבר גרם לי לחשוב כמה שקר, צביעות ואגואיזם מסתתרים מתחת לפני הפוליטיקה ועד כמה היא יכולה להיות צינית וגסה. השיר הוא כמובן לא ספציפי על האיש ליברמן אלא באופן כללי על כל הסצינה הזו ועל כל הלכלוך שיוצא משם…

בימים אלה, כשאנחנו מעט אחרי בחירות ועם הסאגה התורנית הקשורה להרכבת ממשלה אני נזכר שוב עד כמה הפוליטיקה יכולה להוציא את הרע והאנוכי, שלא לומר המושחת, כמעט מכולם. ריבים על תיקים ועל ג'ובים, שמעל פני השטח כאילו יש התעסקות בעקרונות ובעניינים חשובים. יוצאים בהצהרות על עקרונות ואמונות אבל באמת חישוב פוליטי קר של קריירה מנחה את רוב הפוליטיקאים מעלייתם ועד שקיעתם. כמה עצוב ומרגיז שבמקום שהפוליטיקה תשמש פלטפורמה להנהגה איכותית, ערכית, המצב הוא הפוך ועמדות ההנהגה משמשות את ה"מנהיגים" בעיקר לקידום עצמי. מלחמות של כולם בכולם, שמאל מול ימין, ימין מול ימין, שמאל מול שמאל, דתיים מול חילוניים, חילוניים מול חילוניים, דתיים מול דתיים ועוד ועוד.. כולם נגד כולם. סתם. בלי סיבה אמיתית, רק מלחמה על מי יגיע יותר קדימה וכמה הוא ידרוס בדרך. והם חושבים שזה מעניין אותנו… אז זהו שלא.

אז תלחצו Play

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא