כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

אירוויזיון 2019

אירוויזיון 2019 הפינאלה, הפיאסקו, הפוליטיקה…

ישראל אימפריה ותל אביב מעל הכל, אין ספק שמגיע יותר משאפו אדיר לאיגוד השידור הישראלי כאן, לאחיו הגדול האיגוד האירופאי ולאלפי האנשים שעמלו במשך השנה האחרונה להרים הפקה שכזו שעומדת לא רק במבחן הבלתי אובייקטיבי אלא לבטח צוברת תשואות ברחבי העולם. שלב הגמר באירוויזיון 2019, צפה מהכורסא – יובל אראל. תמונות – אורית פניני באדיבות כאן איגוד השידור הישראלי.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

אני אפילו מתחיל ללעוס את הכובע שלא נדרתי לאכול, כאשר השירים המתחרים נשמעים השכם והערב אתה מתחיל להבחין בחמוקיים שלהם, לשים לב לביט ולמלודיות, וואלה יש להם עוד כמה חודשים לרוץ בפליי-ליסט עד הדבר הבא.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

בבחינת תוצאות התחרות לאחר שקלול הנקודות של חבר השופטים מהמדינות המשתתפות יחד עם הצבעת הגולשים התוצאה הובילה להכתרתו של דונקן לורנס ההולנדי כזוכה עם השיר Arcade.

דונקן לורנס, הזוכה. באדיבות EBU איגוד השידור האירופאי
דונקן לורנס, הזוכה. באדיבות EBU איגוד השידור האירופאי

רגע הזכייה

השיר הזוכה

קובי מרימי, הנציג הישראלי הגיע רק למקום ה- 23 מתוך 26 אבל מילא את קהל הישראלי בגאווה שתספיק לפחות עד תחרות הכוכב הבא…

אבל הפלטה של האירוע היה האירוח של הזמרת מדונה, עם כל הכבוד ויש כבוד לאסתר שכבר הופיעה כאן בפארק הירקון לא פעם אחת, אחרי כל הרעש שנוצר מסביב הגעתה לארץ קיבלנו בסופו של דבר ביצוע אומלל לשירה הידוע Like A Prayer כשהיא מזייפת לא פעם במהלך השירה וגורמת להרבה אוזניים להזדקף או להתקפל לאחור בבעתה. ואחר כך היא הוסיפה לשפוך שמן רותח על הגאווה הלאומית של מדינת ישראל בשיר החדש שבו ביקשה להעביר מעין סיפור של ברירה – או אפוקליפסה עולמית של אש עשן ומוות או שלום כלל עולמי והכרה בפלשתין וכלל מדינות ערב, במילות השיר היא דנה בהכרה ולמידה מהעבר לעבר העתיד, ללמוד מטעויות ולהבין שבמצב הנוכחי לא כולם יזכו להגיע לעתיד (כלומר, מוות…) קטע שמעורר אי נוחות מרובה באיגוד השידור האירופאי שאוסר על גלישה לתחומים פוליטיים במסגרת התחרות, מסתבר שהכל פוליטי!!!

כמה משפטים מהשיר החדש –

Not everyone is coming to the future (To the future) (No)

Not everyone is learning from the past (From the past)

Not everyone can come into the future (To the future)

Not everyone that's here is gonna last, gonna last (Last)

 

הופעתה המלאה של מדונה כפי שנצפתה ברחבי העולם..

אז הפיאסקו מסתיים בכך שניסיונה של מדונה לנצל את הבמה והחשיפה הכלל עולמית של פלטפורמת האירוויזיון בישראל כדי לקדם את אלבומה החדש הופך למצעד הבושה, טוב שהאירוויזיון לא התקיים בדוברובניק…

מצגת זאת דורשת JavaScript.

התגובה הרשמית של כאן, איגוד השידור הישראלי – "במהלך השידור החי של אירוע גמר תחרות האירוויזיון, שניים מהרקדנים במופע של מדונה הציגו לרגע את הדגלים של ישראל ופלסטין על גב תלבושותיהם. חלק זה של המופע לא היה חלק מהחזרות אשר אושרו על ידי תאגיד השידור האירופאי ה-EBU ו 'כאן' תאגיד השידור הישראלי. תחרות האירוויזיון הינה אירוע א-פוליטי ומדונה הייתה מודעת לכך". 

מדונה בתגובה העלתה קטע מתוך השיר לעמוד האינסטגרם הרשמי שלה עם האמירה שהיא מאוד שמחה על ההזדמנות שנתנה לה להפיץ את המסר של שלום ואחווה בעולם…

https://www.instagram.com/p/BxoJ_DGBjcp/

השידור המלא (4 שעות ברצף)

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא