כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

שם עולם 2019 – שירים מהגטו

שם עולם 2019 הוא פרויקט מוסיקלי המופץ להאזנה בפלטפורמות השונות ברשת כאלבום דיגיטלי הכולל 10 שירים באמצעותם יוצרים חיים מחדש ליצירות ולאנשים מהגטו, לזכרם ולמען דור העתיד.

מחלקת המחקר של המרכז הבינלאומי "שם עולם", איתרה עשרות שירים וסיפורים שנכתבו בגטאות ובמקומות מסתור במהלך השואה. חזונו של יו"ר המרכז, הרב אברהם קריגר, להנחיל את זיכרון השואה לדור העתיד, היווה את הקו המנחה בבחירת הטקסטים; ללמוד איך חיו ביו הזוועות (ולא רק השיח המסורתי המתייחס למוות), לשפוך אור על מערכות היחסים שהתעוותו בשואה, להרגיש איך היצירה בתופת נטעה אמונה ותקווה לחיות ולייחל: "לא רחוק הוא היום, עוד יבוא זה היום, הוא איננו חלום" (מילים: שושנה רבינוביץ תרגום מיידיש: יעקב בסר).

אביב גפן הוא המנהל האמנותי ואיתו יוצרים חיים מחדש – גיא ויהל, נינט טייב, נועה קירל, דיקלה, ישי לוי, מוש בן-ארי, לי בירן, נסרין קדרי, יונתן רזאל, אפי נצר, בן שופן, דורון פלסקוב, יוסי מזרחי.

משה קלוגהפט כתב ויזם את הפרויקט, עומרי אגמון הלחין ומפיק מוסיקלית, ועינת אמה שמיר מפיקת פרויקט שם עולם 2019.

בחרו פורמט ולחצו להאזנה

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא