כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

אירוויזיון 2019חדשות הסצנה

ממשלת ישראל נגד האירוויזיון

פרק נוסף נרשם היום בסאגה הבלתי הגיונית במסגרתה נערמים קשיים בירוקרטיים ומטעני אגו בלתי מובנים אל מול הפקת האירוויזיון, מה שאמור להיות אירוע הדגל של מדינת ישראל לשנת 2019 הן מבחינה תרבותית והן מבחינת יחסים בינלאומיים מול העולם.
אירוויזיון 2019 תל אביב
בעקבות הודעה שהוציא המשרד לבטחון פנים בראשות השר גלעד ארדן כי עבודות המשטרה לבידוק הציוד המיועד לאירועי האירוויזיון נעצרות בשל בעיות מימון, הודיע היום מנכ"ל כאן – תאגיד השידור, אלדד קובלנץ, במכתב שנשלח לרשימת תפוצה החל מלשכת ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, דרך לשכת שר האוצר מר משה כחלון ושורת מנכ"לי משרדי ממשלה המעורבים באחריות לקיומו של האירוע, כי הוא מתריע באופן בהול כי ככל שעבודות אלה לא יחלו כבר מחר בבוקר, קיימת סכנה ממשית ליכולתו של התאגיד להשלים את עבודות ההקמה בלו"ז הנדרש.

על פי דבריו של קובלנץ במכתב הנדון, נדרשת ממשלת ישראל לספק התחייבות תקציבית בהתאם להחלטתה האחרונה בנושא, מאחר שהתאגיד כבר סיפק התחייבות זו בשבוע שעבר כפי שהתבקש. לדבריו עצירת העבודות מהוות נזק משמעותי בעבודות ההקמה.

כן צויין במכתב כי ראשי איגוד השידור האירופי עודכנו במצב והם רואים אותו בחומרה רבה ומודאגים מאוד מהתנהלות ממשלת ישראל בנושא אבטחת האירוויזיון ומיכולת ההפקה לעמוד בלוחות הזמנים תחת אילוצים אלה.

בסיום המכתב מבקש קובלנץ בשם התאגיד מכלל הגורמים המעורבים למצוא פתרון מיידי למשבר שנוצר על מנת לאפשר תחילת ביצוע העבודות כבר מחר בבוקר ולמנוע נזקים נוספים להתקדמות הפרויקט.

כידוע הנטל התקציבי למימון כל ההפקה הוטל על תאגיד השידור שהעביר התחייבות בכתב לאיגוד האירופאי.

כאן בבלוג נמשיך לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות ונקווה כי הכל יסתדר עד להגעתנו לחדר הירוק בגני התערוכה בתאריך 18 במאי, בהצלחה לישראל.

כך נראה האולם המיועד לקיום האירוע בבוקר 1 באפריל. שממה…

עדכון המצב בשטח:

נזק של חצי מיליון שקלים ביום מכספי ציבור כתוצאה מהעיכוב, בשל התנהלות משרדי הממשלה.

לאור ההתרחשויות הליליות בעקבות הודעת המשרד לביטחון פנים בדבר עצירת עבודות המשטרה לבידוק הציוד ועבודות ההקמה בביתן 2. העלויות יגדלו כל יממה נוספת מפאת הצטרפות של חברות נוספות לפרויקט על פי לוח זמנים שנקבע מראש.

נתונים מספרים לרקע:

נכון להיום, נמצאות באקספו שתי חברות מחו"ל עם כוח אדם וציוד, כרגע נכנסנו לעיכוב של 24 שעות בהקמות עצמן. העיכוב גורם לשינויים רבים.

פירוט הנזק הכספי שהדחייה גורמת:

•עלויות המתנה של הקונטיינרים.
•עלויות כוח אדם לפי מחיר יומית- נוספו ימי עבודה לימים שתוכננו וחושבו בתקציב מראש.
•עלויות שינויי תאריכי טיסות ומלונות. טיסות ומלונות נקבעו מראש וכל שינוי גורר עלויות נוספות.
•זמני הגעת ופריקת קונטיינרים משתנים ואיתם עלויות עובדים ואופרציה המתפעלים את הפירוק והרכבה.
•תוספת ימי קייטרינג ועלויות קייטרינג שתוכננו מראש.
•הסעות רבות ששולמו ושוריינו משתנות ואיתן העלויות.
•העיכוב גורם לביטול יום חזרות ואיתו גם ביטול של חוזים עם צלמים.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא