כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מנש, ערן, דודו ושני

המופע של ערן צור במועדון בארבי בתל אביב, אורח – דודו טסה, מופע פותח – שני פלג, ליל רביעי, 16.01.2019. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

ערן צור ודודו טסה בבארבי. צילום יובל אראל

ליל רביעי היה אחד הלילות האולטרה חורפיים שהתרחשו בתל אביב לאחרונה, אולם הגשם, הרוחות, הקור והתחושה הכללית לא מנעה מאותם מאות אוהבי מוזיקה איכותית מלהניח על כתפיהם מעיל וצעיף ולצאת מהבית החמים לכיוון מועדון בארבי התל אביבי.

כי כאשר אמן מהזן של ערן צור קובע מפגש אף אחד מהגרעין הקשה של אוהבי שיריו לא יעיז להיעדר מהחגיגה, לא כל שכן כאשר לערן יש אורח חשוב מאוד ששמו דודו טסה, זהו מפגש פסגה בין שניים שיודעים לתת כבוד לשפה העברית וליצירה המוזיקלית הרוקנ'רולית הישראלית.

ועל כל אלו תוסיפו מופע פותח של המוזיקאית, היוצרת ומבצעת שני פלג.

אז לקחתי את עצמי, למרות המשיכה הכל כך טבעית להתכרבל מול כוס תה, עוגיה ושמיכת פליז מול המסך התכלחל, את הציוד והתיק ועפתי אל קיבוץ גלויות פינת הרצל, שם בין הטיפות והשלוליות האירו באור אדמדם וחמים תנורי החורף שהציב הצוות של המועדון בכניסה כדי להפשיר את הקהל…

בשעה תשע וחצי, בעוד הקהל ממשיך לזרום פנימה אל המועדון והנוכחות מתחילה להיראות כמו שצריך, עלתה שני פלג על הבמה, היא והגיטרה, לסשן פתיחה עם מקבץ שירים, וכמה אקטואלי, היא פותחת עם השיר "חתולעכבר" הלקוח מתוך אלבומה משנת 2017 "ניתוקים". אקטואלי במיוחד כאשר החדשות התורניות של הערב עוסקות בפרשיות סחיטה, מין ותככים אפלוליים בסצנת המשפט הישראלית, שיר בו הנרטיב עוסק באונס ויחסי מרות…

דקה אחרי השעה עשר תופסים את מקומה של שני על הבמה חברי ההרכב המלווה את ערן צור, רם אוריון בגיטרה חשמלית, זיו בראשי בקלידים וקולות, שי ברוך על התופים, ערן מצטרף להרכב לקול תשואות הקהל שכבר ממלא את החלל של המועדון ויוצר אווירה חמימה וביתית, הוא פותח עם השיר "כלנית" שאף הוא, באסוציאציות שלי, מתחבר לחדשות היומיות, בשכבה המוזיקלית המחשב מוסיף את ההפקה האלקטרונית לביצוע אותו מגישים ארבעת המוזיקאים, בשכבה הטקסטואלית, מונח הערב נדבך נוסף לאקטואליה הישראלית, שיר המדבר עם אירועי היום, אבל הכל בראש שלי בעצם…

חלקו הראשון של המופע מוקדש לביצועים, מצויינים ומרגשים אחד אחד, לשירים של ערן, קלאסיקות כ"פרפרים", "קיץ", "הוא והיא", "כסלו" ועוד, ערן לא מוותר לעצמו כול שיר מבוצע בגישה הכי ערןצורית האופיינית עם התאמה טקסטואלית במילים, בשפת הגוף ובאווירה הכללית.

אחרי ארבעים דקות של שירים ערן מודיע כי הגיע זמנו של החלק השני של המופע ומצטרף אליו האורח, דודו טסה, שהופיע בעצמו במועדון לא מזמן בערב השנה האזרחית החדשה כשהוא מארח את "זקני תימן" דקלון ודנוך.

דודו טסה, ערן צור ורם אוריון, בארבי. צילום יובל אראל

דודו וערן ישבו כמה שעות טובות בחדר החזרות, כדי להתאמן ולהשלים האחד את השני עם כמה שירים כשהם עוברים מיצירה של האחד ליצירה של השני, כוכב הערב היה ללא ספק שירו החדש של ערן "קוראים לו מנש", שיר שנולד בעקבות מפגש בין השניים על הסט של הסרט "מאמי" בבימויה של קרן ידעיה, ערן משחק בסרט את דמותו של דר' קופמשין ודודו יצר את פס הקול לסרט ואף משחק בתפקיד עצמו, דודו ישב וכתב לחן אותו הגיש לערן שחיבר את המילים, סיפור די אופייני לעולמות שערן נוגע בהם בשיריו, מערכות יחסים, על מנש, בן הזוג החדש של מישהי שההוא כבר לא לצידה כי עזב מיוזמתו. אולם לא רק השיר הזה שנולד על ידי שניהם במשותף היה חלק מהמופע אמש, גם ביצועים מצויינים לשירים כ"הגולה", "יש בינינו בית" של דודו לצד "עלבון" של כרמלה גרוס ואגנר, אחרי הסשן הזה מכריז ערן כי בזמן שהם ישבו הערב בחדר האומנים של המועדון הוא הדגים לדודו את האקורדים של שיר נוסף, כעת הם מבצעים בעצם לראשונה וללא כל חזרה מקדימה את "כרמלה גרוס וואגנר", מי שהיה אמש במועדון בארבי הרוויח, מי שלא יצא בהפסדו.

אוסיף רק כי את ההדרן של הערב לקחו השניים יחדיו בביצוע לשיר אלינור, לבושתי נגמרה לי הסוללה במסרטה, בעסה. אבל הי, היה וואחד ערב מעולה, תודה לערן, דודו ושני, חיממתם את החורף!!!

וידאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

  1. כל הכבוד על התיעוד יובל. אתה עושה עבודה חשובה איתנו. ועלבון שפה זה אחד הטייקים הטובים של השיר הזהֿ
    ערן

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא