כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות

ההקפות השניות של אוסקר

ההרכב הבלגי אוסקר והזאב חזר לביקור נוסף בתל אביב, אחרי הופעה מוצלחת אשתקד בהאנגר11, הפעם בפארק הירקון, הכתב והצלם תומר גילת יצא אמש לפארק כדי לפגוש את מקס קולומביה, האיש מאחורי הדמות, ולהביא את הרשמים והמראות וחזר מרוצה מאוד, Oscar and the Wolf – פעם שניה גלידה? 

 

לפני שנה נחת מקס קולמביה (הידוע יותר בכינויו אוסקר והזאב) בישראל להופעת סולד אאוט מרשימה בהאנגר 11, הביקורות היללו, הקהל שיבח והכרטיסים כאמור נגמרו לפני יום המופע. אלו סיבות מספיק טובות בשביל לשחזר את הקסם של אוקטובר 2017, אבל הפעם יותר בגדול, לא אולם סגור מוגבל בכמות משתתפים אלא מקום פתוח שמאפשר במה גדולה יותר עם פירוטכניקת אורות מרשימה, אז יש את הלייב פארק בראשון, וגם מקבילו הרענני, אבל אם אפשר יותר גדול אז אולי כבר עדיף פארק הירקון, זה תמיד יותר מרשים והאפשרויות שם בלתי מוגבלות (כמעט, חוץ משעת העוצר המפורסמת).

אז כן, פארק הירקון יכול להכיל כ-50 אלף איש בהופעה אחת, וכן, אתמול בפארק לא הגיעו אפילו קרוב לכך אבל עדיין בהערכה גסה (שלי) נראה כי קרוב ל-10 אלפים איש צפו אתמול ב-Oscar and the wolf שזה מספר מכובד בהחלט בהתחשב באומן נישתי צעיר עם שני אלבומים ומספר להיטים ספורים.

וקצת פרטים ביוגרפיים, מקס קולמביה הבלגי זכה לפרסום הראשון שלו ב-2013 עם הלהיט הפופ אלקטרו – Orange Sky, אז הוא היה רק בן 22 וכבר הוזמן לחמם את ההופעות של לו ריד, שנה אחר כך כבר היה למקס אלבום ראשון ביד שיצא באפריל 2014, שם הוא קיבע את סאונד הדרים אלקטרו הכל כך מזוהה איתו. ועם כמה להיטים כגון Strange Entity Princes, שהביאו לו הצלחה עולמית ואיתו גם סיבובי הופעות באירופה וכמות מכירות כרטיסים היסטרית.
אלבומו השני יצא לפני שנה, ספטמבר 2017 והוא לווה בסיבוב הופעות שבמהלכו גם הגיע כאמור לישראל.

מקס כנראה נהנה מאוד להופיע כאן, זו כנראה גם אחת הסיבות המרכזיות להגעתו שנה אחר כך להופעה נוספת, הוא כבר הספיק בראיון לעיתון ישראלי לפני שבועיים לציין שתל אביב היא אחת הערים האהובה עליו בעולם, תל אביב ולוס אג'לס.

מוצאי החג השני, אנחנו בפארק הירקון, הפסטיבל של אוסקר התחיל כבר בחמש אחר הצהריים עם DJs  שהכניסו אותנו לאווירה חלומית, בדיוק בזמן ללהקת החימום שנבחרה – קותימן אורקסטרה. לא בדיוק אותו ז'אנר אבל עדיין חבורה כל כך מוכשרת על במה אחת וכך במשך שעה הפארק התמלא במוזיקת פאנק, ג'אז וקצת אמביאנט פרי ידיהם של אופיר קותימן וקבוצתו (המונים בין היתר את אלירן דקל, ספי צ'יזלינג, אורי כינורות, שלומי אלון ואחרים).

שמונה בערב פלוס מינוס ושלושת הנגנים של קולמביה עולים על הבמה לקטע פתיחה אינסטרומנטלי עם נגיעות אפלות לחמם קצת מנועים לפני שהכוכב עולה לסחוף את הקהל, ואיזו סחיפה זו היתה, you're mine, הלהיט ההיסטרי שלו פתח את ההופעה אתמול בגירסא ארוכה במיוחד והקהל לא יכל להיות יותר מרוצה מזה, הקול היחודי של קולמביה יושב לו בול על הסגנון שהוא בחר לעצמו, מוצר שלם שגורם לך להתרגש גם אם המילים בו מינימלסטיות, הביט המלטף הרך אך הקצבי עם הסינטוז של קולו של קולמביה ואווירה אפלולית יוצרים מוצר סקסי נוטף אווירה אירוטית שמנצח כל דאנס בר תל אביבי.

הסקסיות באה לידי ביטוי לא רק במוזיקה, קולמביה המודע למה שהמוזיקה שלו משדרת גם נע לכל צדדי הבמה תוך הזזת גוף במעין ריקוד התערטלות אירוטי ללא הורדת אף פירוט לבוש אחד
והוא בהחלט לבש הרבה, סוג של טריינינג חללי רחב מלווה במגפי פלסטיק לבנות ומגושמות, זה יכול להיות סוג של מגניבות אם אתה מופיע בחורף בקצה הצפוני של כדור הארץ אבל למזג האוויר הלח והחם של ישראל זו פשוט טעות פאטלית, כן מקס, שכחת ששנה שעברה הופעת עם מיזוג בתוך אולם?

ההופעה ערכה כשעה וחצי, הביט הקצבי נשמר כמעט לכל אורכה, גם השירים הרגועים יותר שמרו על קהל ערני ומקצב נענוע ראש קבוע. חלל פארק הירקון עבד מצוין בשביל המוזיקה של Oscar & the wolf, הכל נשמע צלול, מדויק ומרגש, כל זאת בליווי פירוטכניקה מרשימה של אורות, וידאו ארט מופשט, הרבה ליזרים שנראו למרחוק, עמודי עשן ואפילו תותח קונפטי לשיר הסיום.

נראה שמקס קולמביה נהנה לא פחות מאיתנו, אנחנו קהל טוב, מפרגן ומתלהב, כולם יודעים את זה, לא סתם האומנים שכבר מצליחים להגיע לארץ משבחים את החוויה. "תודה לכם, אני לא אשכח את ההופעה הזאת בחיים" אמר מקס באחד מהרגעים בהופעה, אני דיי בטוח בכך, היה פשוט כיף.

על הבאתו לארץ של אוסקר והזאב אמונה חברת Vivo productions בבעלות אבי בן שיטרית ואילן אשר ובניהולו של המפיק אילן אלקיים, את החסות למופע נתנה חברת הספורט והאופנה Reebok.

לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה מהאירוע

מקצת מהצלילים אמש כפי שנצפו באינסטוש

https://www.instagram.com/p/BoaHggOh884/?tagged=oscarandthewolf

 

 

 

 

 

 

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא