כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פתאום קם אדם ומדליק משואה

המוזיקאי שלמה ארצי נבחר בידי הוועדה הציבורית לעניין טקס יום העצמאות לשנת השבעים של מדינת ישראל להיות בין מדליקי המשואות בהר הרצל.

שלמה ארצי. צילום: יובל אראל

בהודעה הרשמית נכתב בין היתר "…שלמה ארצי הינו הצבר האולטימטיבי, בן לשורדי שואה, ומגדולי היוצרים שלנו ומגדולי פזמונאי הארץ… שלמה ארצי הוא זמר-יוצר, מוזיקאי, מלחין ופזמונאי ישראלי, ששיריו המצוינים הם חלק מעמודי התווך של הפסקול הלאומי של מדינת ישראל. הוא שירת בלהקת חיל הים ונמנה עם הסמלים הבולטים של הלהקות הצבאיות…שלמה יצר רבים מנכסי התרבות של המוסיקה הישראלית. בסגנונו הייחודי מבטא ארצי בשירתו, בכתיבתו העיתונאית ובשידוריו ברדיו את חוויית החיים בישראל. שיריו וכתביו הפכו לחלק בל ינותק ממורשתה התרבותית של המדינה. נוסף על פעילותו התרבותית הענפה, שלמה בעל תודעה חברתית, שבאה לידי ביטוי בעמותת 'צימאון', הפועלת למען הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל".

לנו בבלוג לא נותר אלא להצטרף לברכות לשלמה ארצי.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא