כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול אלבומים בינואר

אסופת אלבומים שיצאו לאור במהלך חודש ינואר 2018, בנדקמפ בדרך כלל, ותפסו את האוזן, אלבומים, צלילים, מילים, מחשבות, שירים.

פסקול

 

ליאור הולצר – זקנות מדברות על ספורט

אחרי שהזקנות…יצא כשיר הנושא של האלבום עליו כתבתי את המילים הבאות – "הזקנות אינן באמת הנושא כי הן משורבבות לכל עניין ודבר, קחו אותן כקטע אלגורי מה. ככה זה עם היוצרים שמתכנסים תחת הלייבל "סוס", מותג מוזיקלי שמאגד יוצרים אלטרנטיביים ישראלים השמים דגש על לחנים מקוריים וסאונד מעניין ומאתגר המלווה טקסטים מעל היום יום", ניתן כעת להכריז כי הנה האלבום המלא שוחרר להאזנה, רכישה וכו'. את עשרת השירים שבאלבום, שהם מאוד יפים למשמע, ליאור כתב, הלחין ושר, זיו זק הפיק. מופע ההשקה יתקיים בתאריך 3 בפברואר במועדון לבונטין 7 ובו יתארחו רם אוריון ויובל מנדלסון.

 

עדן אטד – דורי מת

עדן אטד היה חבר בהרכב הפרוגרסיב אלטרנטיבי סטייל קנטרברי אבל בעברית שחג כאן לפני מספר שנים והתהדר בשם גריי, עדן כותב, מלחין, מנגן בגיטרה ונוקש בקלידי הפסנתר, אחרי ששיחק באגדות ומיתולוגיות מהעולם העתיק התיישב וכתב שירים בני זמננו אולם עם קריצה רבת משמעות ואפילו רבת משמעויות. דורי מת הוא אלבומו הרביעי של עדן כיוצר סולו ובתוך שנה בלבד, אכן הישג משמעותי שאולי רק המלך של אינגה דינגו יכול להתחרות בו למרות שהם לא משדרים באותו תדר מוזיקלי. אבל לי הרבה חפירות חסרות משמעות, דורי מת (שמצלצל לי באוזן כמו מילה מתוך מזמור נזירים של Era הקרוי Ameno Dorime ובעברית קשקוש בלבוש שנכתב בפסאודו לטינית מדוברת, אני לא יודע מה חלף בראשו של עדן בבחירת השם ואם בכלל יש קשר אבל בגדול, הי, מדובר באלבום מצויין וראוי להטות אליו אוזן. חלק מהתמלילים נכתבו בידי בן טופח ואור בן זריהן.

 

אחת עשרה – שניה לפני

בלהקת אחת עשרה חברים חיים דיין, עידו קהא, מאור נחמיאס ואלעד טרי. לדבריהם אף על פי שכולם מוזיקאים ואמנים יוצרים, אלעד טרי הוא כותב ומלחין השירים ונותן קולו בשירתם.  מהנרטיבים וסגנון השירה והשירים אני מניח כי מדובר בחובשי כיפה המנווטים בין אמונתם באל לבין האמנות והעשייה היומיומית שלהם כבני אדם בכלל, 11 עשר השירים שבאלבום, כשמם בעצם, הם מעין מסע מוסיקלי אנושי שמחבר המון קצוות, מחשבות ואסוציאציית זיכרונות, אצלי, אצלם, אולי גם אצלכם\ן אם תאזינו, תנסו, כדאי…

 

תמר אנטלר – Breathe For Me

את תמר אנטלר פגשתי לראשונה לפני כחמש שנים, עוד בטרם שחררה את אלבום הבכורה שלה במופע הזוי באמצע הלילה ברדיו EPGB, מאז זרמו מים רבים בנהרות העיר תל אביב וכדור הארץ נע על צירו אין ספור פעמים וטוב שכך. כעת היא משחררת אלבום נוסף, במתכונת EP הכולל שישה שירים אותם היא כתבה והלחינה בהפקתם המוסיקלית של בן מאור ואמיר שדה עם נגיעות של עטר מיינר.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא