כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

כל ההיכל שר, אתניקס וגולן

מופע האיחוד של להקת אתניקס ובן טיפוחיה אייל גולן, היכל מנורה מבטחים, חמישי 04.01.2018. יובל אראל וטוני פיין מביאים את המראות והקולות, רפורטז'ה מצולמת.

כל המדינה שרה, מופע איחוד. צילום: יובל אראל

זו הייתה הפקה אדירה ומושקעת מסביב למופע האיחוד של הלהקה שהעמידה לפני שמונה עשרה שנים את הצליל האוריינטלי בקדמת חזית הפופ עם הזמר שהחל כבן טיפוחיה בתחילת דרכו וכיום הוא נחשב לאחד הזמרים המצליחים ביותר בארץ, היכל מנורה מבטחים פתח את כל שעריו עבור 12 אלף הצופים שמלאו את כל המושבים, המעברים ורחבת הפרקט שסבבה את הבמה האליפטית הגדולה והמיוחדת שאכלסה הרכב נגנים עשיר אשר ליוו במשך קרוב לשעתיים את סולנה של להקת אתניקס, זאב נחמה, ואת בן טיפוחיו שגדל ופרץ, אייל גולן. גם שרת התרבות, מירי רגב כיבדה את המופע והאיחוד בנוכחותה.

אחרי חזרה גנרלית אדירה כחלק מההכנות הרבות לקראת המופע לפני מספר ימים, בצעו אמש השניים ממיטב הלהיטים מתוך שלושת האלבומים שנחמה וחבריו ללהקת אתניקס הפיקו לאייל גולן והציבו אותו כזמר הכי פופולרי בארץ בעשור האחרון ומעבר לכך, בלי לקשור יותר מידי סופרלטיבים ובלי להיכנס לוויכוחים ודיונים על עניינים שאינם קשורים דווקא למוזיקה, אמש בהיכל, העם אמר את דברו. אכן, לא בכדי הכתירו מפיקי האירוע את המופע בתואר "כל המדינה שרה". סיבוב נוסף יתקיים במוצאי שבת, אף הוא הוכרז כסולד אאוט ואתם מבינים את המשמעויות הנגזרות מעובדה זו. הייתה חגיגה מדהימה.

ליין אפ: יפה שלי, בלעדייך, מחר אני בבית, העירי, תודה לאל, קטורנה מסאללה, חייל של אהבה, הסתכלי אלי, ג'סיקה, תותים, לקנות לך יהלום, ואיך, תחזרי אלי, תבואי היום, באתי אלייך, לב של גבר, שקלים שקלים, בית עם גינה, בחוף של פורטוגל, ב.מ.וו שחורה, צאי אל החלון, מתי לחזור, מלך המגרש. הדרן: דמעות, אהבה תנצח.

כך הכל החל, הלהיט הראשון שכבש את המדינה, בלעדיך שיר הנושא מהאלבום הראשון שאתניקס מפיקים לאייל יוצא לשוק בשנת 1997 ומוכר למעלה מ-380,000 עותקים . לב של גבר, בלעדיך וצאי אל החלון הם רק חלק מהלהיטים הנכללים בו . גולן כובש את מצעדי הפזמונים וזוכה בתואר זמר השנה בתחנות המובילות באותה התקופה, כל השאר הסטוריה, וכעת הם חוזרים לשתף פעולה.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא