כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

האירוויזיון נודד לאסיה

אוקסימורון בהתגלמותו – לפני שעה קלה הוכרז באתר הרשמי של תחרות האירוויזיון כי הפורמט הקיים כבר יותר משישים שנה שהחל כתחרות שירים בה השתתפו מדינות מיבשת אירופה ובמשך השנים הרבות הפך לאחת התחרויות הבינלאומיות שמדינות רבות מבקשות ליטול בה חלק, יועתק ליבשת אסיה והפסיפיק. כל הפרטים.

אירוויזיון אסיה לוגו

על פי הכרזת מנהלי התחרות אירוויזיון אסיה תיקרא גרסת אירוויזיון אסיה פסיפיק, הפורמט עצמו נמצא כעת בפיתוח והיום הושק האתר הרשמי EurovisionAsia.tv. בשלב ראשון מדובר על תחרות בה יטלו חלק 20 מדינות מיבשת אסיה והאזור הפסיפי.

כאשר תחרות האירוויזיון הושקה בשנת 1956, רק שבע מדינות שלחו משתתפים להתחרות. היום משתתפות למעלה מ 40 מדינות, מאיסלנד ועד אזרביג'אן, באירוע המוזיקה השנתי. בעוד מספר המדינות שיכולות לקחת חלק באירוויזיון הראשון של אסיה לא נקבע עדיין באופן סופי.

בשנת 2008, איחוד השידור האירופי הציע שותפות עם איחוד השידור האסייתי ולהפיק תחרות דומה באסיה, אולם השיחות לא הביאו לתוצאה, ובספטמבר 2008 הוכרז כי פורמט האירוויזיון עבור היבשת האסיאתית נמכר לחברה פרטית מסינגפור, Asiavision Pte.

בחודש מארס 2016 הוכרז כי נחתם הסכם בין איחוד השידור האירופאי לבין איחוד השידור האוסטרלי, שהעניק לערוץ את הזכויות ליצור גרסה מקומית של תחרות האירוויזיון לאסיה ואזור הפסיפיק כדי להתחרות בתחרות הדומה לגרסה האירופית. הכללים והפורמט של התחרות החדשה נמצאים בשלבי פיתוח אולם תחרות הבכורה שעדיין לא ניתנה לה שם, תתקיים באוסטרליה במהלך שנת 2017. עד עתה ידוע על ארבע מדינות שכבר אישרו את השתתפותן – אוסטרליה, סין, יפן ודרום קוריאה.

ברוח התקופה כבר נפתחו אתרים לתחרות החדשה ברשתות החברתיות: פייסבוק | טוויטר | אינסטגרם.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא