כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 28.02.2017

באמצע השבוע, בסוף החודש, הכי קצר, עוצרים הכל ומקשיבים לקול, מפנים זמן כדי להאזין ולצפות בצלילים.

הגיעו החודש באוטו האדום, או בדואר. צילום: יובל אראל
הגיעו החודש באוטו האדום, או בדואר. צילום: יובל אראל

גם השבוע אני חוזר לתבנית שהצליחה ומקדיש את האיסוף והליקוט לא למילה הכתובה, לתמונה המצולמת או ללחן המרגש, אלא חוזר היישר לויז'ואל הממכר והמוכר, וידאו, זה שהרג את כוכב הרדיו, השירים שנאספו עבורכם הפעם מתבססים על קליפים מושקעים יותר או פחות, עם מבחר שירים אקלקטי, הפורש  קשת של סגנונות והופך את הפוסט לקוקטייל קצת רציני, הרבה חייכני, אינדי שמינדי, דיסקו שמיסקו, מזרחי או פולני, הכל בכל מכל, נסו לתפוס את הרגע המתאים לכם, ח"י קליפים, אלבום אחד וספר בהתהוות. האזנה וצפייה ערבות. (סינגלים "רגילים" שאהבתי שמורים במערכת לשבוע הבא…)

דן רפאל גבאי – תמיד רוצה עוד

זה פשוט טוב, השיר שכתב, הלחין, עיבד והפיק בעצמו דן רפאל גבאי, פרסומאי מצפון הארץ, בדרכו להשקת אלבום בכורה. דן, שבעברו היה סולן בהרכב הרוק הצפוני "שחור בהיר", הופיע במספר פסטיבלים גדולים, הקים בשנים האחרונות משרד פרסום מצליח והחליט, לצד הקריירה המקצועית, לחזור לאהבה הראשונה שלו – מוסיקה. את הקליפ צילם מאור כהן ומשתתפים בו בנוסף לדן גם – ברק חביב, אלי סרור, דני גיטלס, רעי שור, יאיר גבע, עומר נישרי,  מתן אבני. עבודה יפה!

אביגייל רוז – כיפת זהב

אביגייל רוז, מהיוצרות המקוריות במוסיקה הישראלית, משחררת סינגל שלישי מתוך אלבום חדש, הפעם דווקא במעין גרסת מחווה, זהו תרגום שבצעה אמא תלמה אליגון רוז לשיר "קורוקובדו" שכתב והלחין המשורר הברזילאי אנטוניו קרלוס ז'ובים. את האווירה הקסומה שלה שיר מיטיב להנגיש לעיניים הבמאי והצלם קובי פליישמן, על ההפקה המוסיקלית אחראי יוסי מזרחי, השיר עושה נעים בראש.

אור אדרי – חדר חושך

זהו שיר ראשון מתוך האלבום החדש שאור אדרי, נגנית בס, זמרת ומפיקה משיקה בקרוב מאוד – "כידוד" (מופע ההשקה יתקיים בתדר בתאריך 3 באפריל) אור אדרי, המגיעה לגוש דן מילדות בעיר ערד ומתפרנסת כנגנית בהרכבי ליווי לזמרים וזמרות רבים, כתבה, הפיקה והקליטה את שירי האלבום באולפן ביתי אותו בנתה במיוחד עבורו כשהיא אוספת ומלקטת ציוד וכלי נגינה אלקטרוניים אנאלוגיים אשר יצרו יחדיו את הצליל הענתיקה שלו. לדבריה היא עבדה על האלבום באישון לילה, לבד ומתוך שינה. אני נוטה להאמין לה. את הקליפ ביים עבור אור עמית איצקר.

דאנה איבגי – יפיה אינו ידוע

דאנה איבגי לקחה את הטקסט של המשורר נתן זך וחיברה אותו ללחן שכתבה לדבריה בגיל 16 לשיר שעסק באהבה נכזבת. את החיבור בין הלחן למילותיו של זך עשתה בעקבות תרגיל במהלך לימודי המשחק לכשנדרשה ללמוד את הטקסט של השיר בעל פה, כדי להתגבר על חששותיה ובעיית הדיסלקציה שלה היא הלבישה את הטקסט על אותו לחן ממש כמו כפפה ליד. כעת היא חשה מספיק בשלה גם לצאת עימו החוצה, אדם שפלן טיפל בהפקה המוסיקלית ואילו אסף קורמן שהנו חבר ילדות שלה לקח על עצמו את מלאכת הבימוי לצידו של הצלם זיו קסל. התוצאה לפניכם, יפיה אינו ידוע, או שכן…ֹ

גבי שושן – כח לאהוב

את השיר "כח לאהוב" הקליט גבי שושן כמה שבועות לפני מותו ותכנן להוציאו. כעת, עם ציון שנה למותו, החליטו יוצרי השיר גל שריג וחן הררי, בשיתוף עם משפחת שושן לסיים את שלא הספיק ולשחרר את השיר שהופק בידי אסף בוכמן, מצמרר. ערב לזכרו של גבי שושן יתקיים בתאריך 14 במרץ במועדון בארבי בהשתתפות אמנים רבים. בואו לתת כבוד.

Malox- Dancing To Nothing

כשאייל תלמודי שלח לי את הקטע הזה לצפייה, נדלקתי, שאלתי אותו מיד לאחר מכן במה דברים אמורים, הנה קטע שמושך אותם לגרוב ג'אזי שכזה, כי הנה אחיו נוטל חלק בנגינה, והרי מאלוקס הם דואו, אייל תלמודי בסקסופון ורוי חן בתופים, אייל סיפר לי שאסף הצטרף להרכב עם הקלידים וכעת הם טריו, עושים את הדרך לאלבום ולשיתופי פעולה נוספים, מעניינים ומגוונים, לגבי המצאותה של תמר ראדה המתוקה באולפן, תחליטו אתם מה חלקה בעניין, אני בעד, להתרחב, להשתדרג, להיות אקלקטי, ולשמור על הקצב!!!

סוניה ג'ייקובס – Substance Abuse

סוניה ג'ייקוב, מוסיקאית הכותבת שירים ,שרה ומנגנת בסקסופון היא ישראלית הפעילה בתחומה ברחבי העולם. מציגה את השיר והקליפ החדש שלה – Substance Abuse אותו הקליטה בארץ יחד עם נגנים מקומיים ביניהם יאיר סתווי בקלידים והפקה מוסיקלית, גדי בן חיים בגיטרה, ירון סתוי בגיטרת בס וישראל נחום על התופים. כל מילה נוספת מיותרת, פשוט התמכרו לגרוב הסגנון ה- deep house הניו יורקי הזורם מכל צליל וצליל. מי יודע, אולי סוניה מתכננת אלבום חדש עבורנו בישראל…

הדר שכטר וג'ואל קובינגטון –   Keep Me in control

שיר  חדש של הדר שכטר בדרך לאלבום חדש שייצא במהלך האביב הקרוב. זוהי בלדת R'n'B אותה כתבה והלחינה, בהפקתו של זוהר ברזילי, בפזמון מתארח  ג'ואל קובינגטון (Rebel Sun) מההרכב Lucille Crew. את ההשפעות המוסיקליות שהדר מביאה היא משבצת אל טקסטים חושפניים.

שרית חדד – היית איתה

שבועיים לפני יציאת האלבום החדש של שרית חדד, ה 23 במניין אלבומיה אולפן, משחררת שרית חדד שיר נוסף "היית איתה". פופ דאנס ימתיכוני סמי אלקטרוני, עם מילים ולחן של הנרי והפקה מוסיקלית של ג'ורדי מגישה שרית שיר קצבי ומרקיד נוסף אותו מלווה קליפ שביים  רומן בוצ'אצקי המוכשר. מספרים לי שעל הקליפ עמלו  35 אנשי צוות במשך שלושה חודשים בכדי להגיע לתוצאה הסופית, התפאורה שנעשתה בעבודת יד מהווה רקע לרקדנים המתארים אבולוציה של מערכת יחסים על שלביה השונים. גם זוויות הצילום "מושאלות" מסרטים שנוצרו לפני מאה שנה, מישהו נתן כאן בהשקעה, אנחנו רק נאזין ונקפץ..

דניאל יפה – אם זו אהבה

עם ויז'ואל תלבושות בנוסח ביונסה משיקה דניאל יפה, אחת מכוכבות המחזמר "שיער" בתאטרון הקאמרי, זוכת תחרות הריאליטי המוסיקלית "אקס פאקטור" קליפ לשיר חדש הנע בין בלדת R'n'B  מקפיצה אך גנרית קמעה בדרכה לאלבום הבכורה, זהו הקליפ השני שלה בדרך המתוות בידי אנשי ארומה מיוסיק והמנהל המוסיקלי תמיר חיטמן, אנחנו עוד נשמע עליה.

קטריקס ודורון ביטון – דווקא איתו

עומרי "קטריקס" קטרי ודורון ביטון מארחים את שגיא "ביטבוקס" ברייטנר בשיר שנכתב והולחן בידי הצמד העומד מאחורי השיר שייצג את ישראל באירוויזיון השנה – דולב רם ופן חזות. קטריקס וביטון הפכו לאחת התופעות הכי חמות ביוטיוב המקומי עם בוקינג מפוצץ ומיליוני השמעות בעקבות להיטם הקודם "חופשייה" והפיכתם לגיבורי תרבות של בני הנוער. הקליפ החדש שצולם ביעדי גיא כושי ויריב פיין בבימויו של נדב אליהו מנסה להציגם כגיבורי R'n'B  מקומיים. האם המגמה הושגה? שפטו בעצמכם..

לא – יש לי חברה

גיא שמי, ניר ווקסמן וגיא לוי, הטריו "לא" חוזרים עם ביצוע מחווה ומחדשים את השיר הכל כך שמח של להקת טיפקס, כשהם מוזגים לתוכו עצבות, בדידות וחוסר מעש כמיטב המסורת האווירתית של שיריהם, סיפרו לי שגיא שמי היה בקליינר של להקת טיפקס שנים רבות בטרם הפך לאחד הגיטריסטים הבולטים בסצנה (מרסדס בנד, אינפקציה) והגרסה המלנכולית שלו לשיר השמח נשמרה ואוחסנה באחד מהחדרים בזיכרונו עד שהגיעה השעה לשחרר, וכעת זה משתחרר, כאשר מעבר לחברים ב"לא" מצטרפים להפקה עמית איצקר בתפקיד ה"Bum", ניר שלמה, גיל באום, ורן יורגנסון, את הריצות המטורפות מסביב נטל על עצמו יהונתן קוטנר מנהל הלייבל "סוס" במסגרתו "לא" פועלים. נשמע מסובך? אז עזבו, תתמקדו בהאזנה וצפייה. צרפתי גם את הקליפ המקורי מבית פוטו דינו…

מיקי מיראל – Gogni Gogni Gogo

מי שהחל את דרכו כמנהל מועדון הייניקן המיתולוגי בבן יהודה פינת שלום עליכם, פרץ עם אלבום שכולו להיטים המקבלים השראה מהעדה הגיאורגית, חוזר ידידי(גילוי נאות..)  מיקי מיראל אקא טאש טאש עם להיט חדש אותו כתב ביחד עם עדית פאנק בדרך לאלבומו הבא, מלווה בקליפ סיפורי מלא מצהלות ושמחה, גם אני רוצה להיות גרוזיני…

אורגונייט – Adibass

הקליפ השני שהמוסיקאי וואדים מכונה והרכב הראפ פאנק רוסי עכואי שלו – אורגונייט, משחררים תחת הסלוגן – "כשאמא שלך מלבישה אותך בחיקויים מהשוק – הסיפור המלא", לא צריך להרחיב, באמת, אסתפק באמירה שדי אנטווד היו הולכים עכשיו ללמוד בכיתה בהקבצה ג'…

מיכאל וקנין – יא באבא

מיכאל וקנין העומד מאחורי שורה ארוכה של להיטים שכתב לאמנים כמירי מסיקה, שמעון בוסקילה, זהבה בן ועוד מתפנה ליצירה העוסקת במקום ממנו הוא בא, על כאביו ושמחתו. בשירו החדש פונה מיכאל וקנין לאביו, במעין שיר הלל, לגיבורים האלמוניים, השקופים של המדינה, אלו שעמלו, פרנסו, חינכו את ילדיהם, הקימו מושבים ועיירות פיתוח, סבלו מקיפוח והרימו קול זעקה, קול מחאה, למרות הקושי היומיומי. את הטקסט כתב מיכאל עם אביו המשורר יצחק וקנין (חתן פרס רוה"מ לשירה), הקליפ לשיר צולם ברחוב דגניה בקריית חיים, המקום אליו פונו חלק מתושבי ואדי סאליב לאחר הפגנות המחאה שהיו שם…

Folly Tree – My Emptiness

אלכס משה, מאור שוורצברג, טל תמרי, רן יעקובוביץ׳ ואייל לנזיני הם חברי ההרכב Folly Tree שתרגומו החופשי בעברית – "עץ חוסר הדעת", זו בדיוק נקודת המוצא של חברי הסופר גרופ המקומית הזו, אינטואיציה, רגש ומעט תכנון. הלהקה עומדת להשיק את אלבום הבכורה ששמו "Consolidate" במופע שיתקיים בתאריך 1 למרץ בלבונטין 7. לקראת ההשקה הם משחררים את האלבום במלואו במחנה הלהקות וכן וידאו קליפ לשיר הנושא, האזנה ערבה.

פיני טבגר- הכל רועד

סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה של פיני טבגר שאמור לצאת בקרוב ויכלול שמונה שירים. פיני המגיע למרכז מקרית אתא שם החל את מסלולו המוסיקלי כנער בהרכב רוק ובהמשך פנה אף למשחק בקולנוע ובטלוויזיה, לא נטש את אהבתו הראשונה ולצד שירים שכתב והלחין הופיע מעת לעת ברחבי הארץ. את אלבומו הצפוי בהפקתו של אדם בן אמיתי הוא מבקש לממן באמצעות פרויקט הדסטארט. הנה כמה מילים של פיני על השיר – "..'הכל רועד' חושף בפניכם צד אחר שלי" מספר פיני, "פחות זוהר, פחות מחוייך, לפעמים ציני, אבל תמיד צמא לאהבה. הוא מספר על בדידות, על מערכות יחסים, וגם על הגעתו של ילד לעולם.."

יאיר רובין – על מה את חולמת

בדרך לאלבום סולו שני משיק יאיר רובין את השיר "על מה את חולמת" בהפקה מוזיקלית של עמיר לב. הטקסטים האישיים וקולו העמוק של רובין הם קו המתאר המוביל אותו בין סגנונות הפולק, רוק ולפעמים גם נגיעות מזרחיות מה. האלבום השלם "האור נשאר" יכלול שבעה שירים שיספרו אודות רגעים קטנים בחיים, יאיר מבקש להפיקו בסיוע של המאזינים באמצעות פרויקט הדסטארט. יש למה לצפות.

הפרויקט של נעם רפפורט

נעם רפפורט, מחבר הספר ׳רוק מסביב לשעון׳, יוצא בקמפיין מימון המונים לספרו השני, ׳רוק ישראלי 67-73׳. לאחר שנפגש עם כ- 60 אמנים מהתקופה הסוערת ביותר של הרוק הישראלי, הוא מגייס תקציב להפקת הספר. בואו והצטרפו, אני כבר תמכתי.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא