כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

ילדים זה שירים, ואלבומים…

בעקבות השקת האלבום השני בסדרת "ילדי בית העץ" בהפקתם של האחים רן ויאיר "יאיא" כהן אהרונוב, בדיקה על מה עושה טוב לילדים, מה עושה טוב לזמרים.

רן ויאיא מכהן אהרונוב, ילדי בית העץ. צילום: יובל אראל
רן ויאיא מכהן אהרונוב, ילדי בית העץ. צילום: יובל אראל

לצידו של הרוקנ'רול הלילי מתנהלת לה בהשקט ובבטחה סצנה שונה לחלוטין, מוזיקה בת זמננו המיועדת לקהל צעיר, צעיר מאוד, ילדים, פעוטות, גיל הגן או התגבשות בכיתות א' עד ב'. פרויקטים רבים מתנהלים להם בשנים האחרונות במסגרתם מתכווננים ומתקוונים יוצרים ומבצעים רבים המוכרים לכל דווקא מתחום המוסיקה לגיל הבוגר, ישירות לאותם לבבות, אוזניים ועיניים רכים בשנים.

השבוע אנחנו חווים את השקת האלבום השני בסדרת "ילדי בית העץ", פרוייקט מוסיקלי המופק בידי האחים רן ויאיר "יאיא" כהן אהרונוב (כן, יאיא מהדג נחש), לאחר שיציאתו של האלבום הראשון בסדרה לפני שנה וחצי בקיץ 2015 הייתה חלק מסוג של הסתערות על שוק הקטנטנים גם עתה אני חווה בזווית הראיה שלי כי גל נוסף של יוצרים ומבצעים מבקשים לתפוס את תשומת ליבם של הקטנטנים.

הרכב ילדי בית העץ בזאפה. צילום: יובל אראל
הרכב ילדי בית העץ בזאפה. צילום: יובל אראל

בפרויקט הנוכחי התגייסו לביצוע השירים שמות מהחמים בסצנה – שלומי שבן, קפה שחור חזק, איילה אינגדשט, מוש בן ארי, מרינה מקסימיליאן, סיון טלמור, גלעד בן ליש, נצ'י נצ', אניה בוקשטיין, נגה ארז, אקו מורגנשטרן ורעות יהודאי, ממש שמחה גדולה בגן!!!

אוכל גם לספר כי הפרויקט מגיע לטלוויזיה החינוכית בדמות סדרה חדשה לכל המשפחה בת 30 פרקים, כאשר במרכזה ארבעת "ילדי בית העץ" ( משחקים את הדמויות גל שלהב אהרונוביץ ,מיכאל פרנק, שקד הכט וטופז מרום)  החולקים חוויות, התלבטויות והתמודדויות עם סוגיות כמו התאהבות ראשונה, הורים גרושים, דימוי גוף. הילדים ישחקו לצד כוכבי הסדרה הבוגרים, קובי פרג' ורוני הדר, כשבכל פרק מתארח אחד האומנים המשתתפים בשני האלבומים.

הסדרה שנכתבה ובוימה בידי שירילי דשא ורועי שגב, תוצג בערוץ הטלוויזיה החינוכית החל מתאריך 25 לדצמבר ובמקביל כל פרקיה יהיו זמינים לצפייה בעמוד היוטיוב של החינוכית.

ילדי בית העץ מסדרת הטלויזיה. צילום: יובל אראל
ילדי בית העץ מסדרת הטלויזיה. צילום: יובל אראל

לא רק זאת, רן ויאיא עובדים במקביל על סבב הופעות חיות המתמקד בשירי הפרויקט ובהשתתפות כמה מהשמות שנוטלים חלק בו שיחל לרוץ ברחבי הארץ מינואר הקרוב בצהרי שישי ובקרי שבת, איזה כיף לילדים כעת, כשאני הייתי פעוט לקחו אותי רק למחזמר "עוץ לי גוץ לי"…

ביום שני בשעות אחר הצהריים במועדון זאפה התל אביבי, התכנסו כל המעורבים בפרויקט יחד עם כמה גדודי פעוטות כדי לחגוג את השקת האלבום, סדרת הטלוויזיה וסבב ההופעות המתוכנן על תקרובת שכללה בין היתר מגדלי סופגניות וקערות ענק של סוכריות נחשים ודומיהן, אני הסתפקתי באנטי פסטי וכמה פיסות מלפפון, יאיא וחבריו הודו לכל "העושים במלאכה", הקרינו פרק מהסדרה ובצעו מספר שירים מתוך האלבום החדש יחד עם הסולנית איילה אינגדשט, היה כיף. (בימים הקרובים יעלה האלבום החדש לבנדקמפ להאזנה או רכישה מקוונת, נעדכן)

אלבומי "ילדי בית העץ" להאזנה ורכישה מקוונת

ומי "שוחה בזרם" ליד? פרויקטים המיועדים לילדים שיצאו זה עתה ואכן ראויים לתשומת לב הן בשל איכות הכתיבה, איכות הביצוע והגישה בכללותה – "ריח של חלומות" אלבום הכולל את שיריה של המשוררת דנה דובדבן שהולחנו בידי נירוס ומבוצעים ביחד ולחוד בידי דנה עדיני ואלון עדר הוא אחד מהם, האלבום יושק בתאריך 26 לדצמבר בשעה 11:00 בחנות צומת ספרים בדיזנגוף סנטר, דנה ואלון יופיעו…

השני שרק הניץ ניצן בדמות שלושה שירים מתוכו הוא האלבום "שירים לעמליה" שאת תמליליו כתבה המשוררת וסופרת הילדים דפנה בן-צבי בספר הנושא שם זה אשר הומחז לכדי מופע שירים חד פעמי שעלה במסגרת פסטיבל הפסנתר לפני כחודש עם הלחנים של הבסיסט גיא לוי והפסנתרנית טל אבן- צור בביצוע של עלמה זק, איילת רובינסון, אלון נוימן והמלחינים עצמם. כעת באמצעות פרויקט הדסטארט מבקשים גיא וטל להפוך את הרעיון לכדי אלבום של ממש. אכן שני פרויקטים יפים וחכמים לילדים בבחינת צעדים ראשונים לקבלת והבנת המוסיקה כאמנות עם מסר.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מההשקה בזאפה

וידאו מההשקה בזאפה

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא