כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

גראם מסאלה*

מופע השקת "מעלה מעלה" הסינגל הראשון מאלבום הבכורה של ליאורה יצחק, הודו בתל אביב. מוצ"ש, 24.09.2016. מועדון האזור. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

ליאורה יצחק במועדון האזור. צילום שילי אראל
ליאורה יצחק במועדון האזור. צילום: שילי אראל

כבר יותר מעשרים שנה שהזמרת ליאורה יצחק רצה על הקו של המוסיקה ההודית, כמי שהספיקה כנערה לשהות שמונה שנים תמימות בהודו לרכוש ידע אצל גדולי המוזיקאים ההודים וללמוד את רזי השירה ההודית על שלל סגנונותיה המגוונים, להיכנס אל תעשיית הסרטים הבוליוודית המפורסמת של הודו, לחזור ארצה ולהצטרף כווקליסטית וסולנית למוזיקאים חשובים ומראי דרך דוגמת הפרויקט של עידן רייכל, הדג נחש, שלמה בר, אתי אנקרי, יואב יצחק (לא, הם לא קרובי משפחה…) ולהתארח בהפקות שירים של הרכבים נוספים, דוגמת מארש דונדורמה ועוד, החליטה לפני כשלוש שנים לעמוד בקדמת הבמה ולהתחיל לעבוד על אלבום אישי שלה.

עתה עם הצלחתו המרשימה של הסינגל קליפ הראשון ששוחרר מתוכו "מעלה מעלה" שנכתב בידי יצחק חייט וליאורה הייתה שותפה בהלחנתו יחד עם עודד דיסטלמן ואמיתי פריינטא מנהל המוסיקלי ומפיקו של האלבום הצפוי, הצלחה שנמדדה כבר במעל רבע מיליון צפיות יוטיוב לצד כניסה לפלייליסטים של תחנות הרדיו כגל"צ ורשת ג', אפשר לאמר שהקו והצבע ההודי האופייני למחזות הזמר הבוליוודים מגיע לתל אביב בטעמים מקומיים, זהו הזמן לחגוג עם קהל ביתי חם ואוהד את השקת השיר ולהתחיל לפסוע בביטחון רב לעבר האלבום המלא, החגיגה נקבעה למוצאי שבת האחרונה במועדון האזור, סוג של בית לגרוב ומוסיקת עולם רב גוונית.

את ההזדמנות לטעום את שירתה הייחודית של ליאורה שלדידי עומדת בשורה אחת לצידן של ווקליסטיות מצויינות ומצליחות בתחום היהודי האתני דוגמת ה"פרסיות" ריטה, לירז צ'רכי ומורין נהדר, ה"תימניות" שלושת האחיות תאיר, לירון ותגל חיים, ה"מרוקאית" נטע אלקיים, ה"עירקית" שרי אלפי, חפנתי בשתי ידי והגעתי אמש למועדון האזור יחד עם אותו קהל ביתי שהמתין שעה ארוכה עד תחילתו של המופע.

בשעה עשר עלו לבמת המועדון חבורת נגנים גדולה שכללה את אמיתי פריינטא המפיק המוסיקלי ונגן גיטרת בס, עידן שניאור בגיטרה חשמלית, איתי קרן בקלידים, אוריאל ויינברגר בכלי נשיפה, דניאל ווייט בכלי הקשה הודים, טבלה ודוהאל, דניאל עצטא על התופים, כדי לקבל את פניה של ליאורה יצחק אשר הגישה במהלך השעה הקרובה אסופת שירים, חלקם חומרים חדשים לחלוטין האמורים להיכלל באלבום הצפוי וחלקם חומרים מוכרים שכבר זכו להשמעות רבות והצלחות דוגמת הביצוע בנוסח הודי לשיר "פזמון ליקינטון" שכתבה המשוררת לאה גולדברג, הביצוע לשיר "מילים יפות מאלה" שכתב והלחין עידן רייכל או הדואט המקסים עם צחי הלוי המשחק בקליפ והתארח במופע לשיר" אנא אלך" שהוא כתב והלחין וליאורה הטמיעה בו את התבלינים ההודים בקולה המיוחד.

את סיומו של המופע חתמה ליאורה כצפוי עם ביצוע מלווה בצמד רקדניות ורקדן לבושים בבגדים הודים מסורתיים לצלילי השיר "מעלה מעלה" כאשר כל הקהל במועדון על רגליו מצטרף לחגיגת הריקודים הסמי בוליוודית…

*גראם מסאללה – תערובת תבלינים בנוסח הודי כמו החוויאג' התימני

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום שילי אראל

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום יובל אראל

וידאו

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא