כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ויוה קובה!

המופע של ההרכב הקובני  GENTE DE ZONA בביתן 1, גני התערוכה, רביעי, 30.03.2016. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

אלכסנדר וראנדי, חפלה קובנית. צילום: יובל אראל
אלכסנדר וראנדי, חפלה קובנית. צילום: יובל אראל

חגיגה קריבית אמיתית, אלפי צעירות וצעירים, יוצאי מדינות העולם הלטיני או סתם חובבי ריקודי סלסה, מוסיקת רגאטון ודאנסהול, התקבצו אמש בהאנגר הענקי בגני התערוכה כדי לחזות במופע עמוס הלהיטים שכבשו את קובה, אמריקה הלטינית, ארה"ב ואת העולם כולו.

מי ביקש ריקודים? צילום: יובל אראל
מי ביקש ריקודים? צילום: יובל אראל

ההרכב הקובני Gente de Zona  או בפונטיקה עברית חנטה דה סונה, הגיע לישראל במסגרת סבב הופעות כלל עולמי, לאחר שפרצו לתודעה הגלובלית בעקבות שתופי פעולה עם כמה מכוכבי הדאנסהול, היפ הופ, פופ ולטינו בינלאומיים, דוגמת אנריקה איגלסיאס (Bailando), פיטבול (Piensas) ומארק אנטוני (La Gozadera), עם שורת להיטים שזכו לצפיות של מאות מיליונים ברחבי העולם. להיטים המשלבים את יסודות מוסיקת הרגטון והמרנגה עם ניחוחות מהסמטאות של קובה, במקום שהעוני והפשטות מהווים את המצע לחיים של ריקוד ושירה.

מקובה לתל אביב. צילום: יובל אראל
מקובה לתל אביב. צילום: יובל אראל

על במה מאובזרת במכונות יורקות עשן, קונפטי נוצץ ווי ארט צבעוני לצד הקליפים המפורסמים נתנו שמונת הנגנים המלווים את הצמד, רביעיית חצוצרנים מרקדים, שני קלידנים, מתופף ונגן כלי הקשה גיבוי חי ואמיתי לביצועי השירים שהגישו אלכסנדר דלגדו וראנדי מלקולם מרטינז שלא הפסיקו להתנועע, לרקוד, להעניק מחוות מלאות חיוכים ואהבה לקהל הרב.

המסיבה בעיצומה. צילום: יובל אראל
המסיבה בעיצומה. צילום: יובל אראל

את הזווית הישראלית על הבמה תפסו רקדניות להקת הזומבה של שירן עזרן שזכו בהזדמנות הזו לחשיפה מול אלפי הצופים והצופות, הן נטלו חלק במופע בעקבות תחרות ריקודי זומבה לצלילי השיר Bailando שהתקיימה זמן קצר לפני הגעת האורחים לישראל.

מסיבת זומבה. צילום: יובל אראל
מסיבת זומבה. צילום: יובל אראל

בימים אלו, כאשר נשיא ארה"ב בעצמו טורח להגיע לביקור ממלכתי בקובה, המדינה הלטינית הקטנה שהייתה מנותקת מדינית מארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות תחת שלטונו של הרודן קאסטרו, ישנה משמעות מיוחדת לעובדה שההרכב המצליח כעת בעולם הלטיני המהווה חלק אדיר באנושות בכלל, מגיע לישראל ומחזק בהופעתו את התחושה שישראל, למרות כל תהפוכות המזרח התיכון, היא עדיין אחד מפיסות העולם הנורמלי.

שלום, תודה, חנטה דה סונה. צילום: יובל אראל
שלום, תודה, חנטה דה סונה. צילום: יובל אראל

אבל למה אני חופר כאן על פוליטיקה ומשמעויות, הי, מדובר בחגיגה, שמחה, אהבה, הורמונים, קצב ואדרנלין, קרוב לשעתיים של מופע רצוף להיטים לטינים במקצבים מרקידים, לרגעים נדמה שכל ההאנגר העצום הפך לאולם ריקודי סלסה, בצ'אטה וקיזומבה אחד גדול, מגה מועדון הוואנה לערב אחד…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו פייסבוק

 

וידאו יוטיוב

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא