כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

הנשק הסודי של מדינת ישראל…

אכן זהו הנשק הסודי של מדינת ישראל, מוזיקה, במיוחד כשבאותו יום משתחררים שירים חדשים של שני גיבורי גיטרה, גיבורי תרבות ואייקונים ברוק הישראלי. 

ברי ושלומי, משחררים. צילום: יובל אראל
ברי ושלומי, משחררים. צילום: יובל אראל

הם שניים, הראשון מגיע מבת ים לבית לסין הישן ברחוב ויצמן, הוא בן 17 בערך, מתכונן לעלות לבמה עם הרכב רוק מתקדם העונה לשם "קוסמוס" שמאוחר יותר זכה בשם "חלום קוסמי", המרתף העליון בבניין משמש חדר חזרות, אני רובץ שם על כורסא, הוא עומד חצי מטר ממני, מנגן, יותר מאוחר הלהקה הופיעה מול אולם מלא, מאז הוא תמיד ממלא אולמות, הבוקר הוא משחרר לתודעה שיר חדש "כשייתמו המילים", שאת מילותיו כתב סמי שלום שטרית והלחינו רונן שפירא וברי סחרוף. זהו צעד מקדים לקראת אלבום שלם שיענה לשם "ליקוטים" שיכלול שמונה רצועות שירים ומנגינות ויצא לאור באמצע חודש מאי אותו ילוו ארבעה הופעות חגיגיות, הנה הפרטים – 18.5 זאפה אמפי שוני, 19.5 זאפה אמפי שוני, 4.6 בית גבריאל, 12.6 אמפי עומר. על האלבום הצפוי עבד ברי סחרוף יחד עם חבורת הנגנים גידי רז, איתמר דוארי, שי צברי, רונן שפירא ושלומי גוילי במהלך שלוש השנים האחרונות, בין החזרות להופעות, התאספו באולפני העוגן הרחק מהכול, ויחדיו צללו, ניגנו, חיברו והלחינו.

ברי ושלומי, גיבורי גיטרה. צילום: יובל אראל
ברי ושלומי, גיבורי גיטרה. צילום: יובל אראל

השני מגיע במקור מקרית שלום בפאתי תל אביב, בפעם הראשונה שהוא חזר מהמלחמה בלבנון הוא רץ לחוף הילטון, לבדוק שהים עולה, הביא עמו חבר מהיחידה, הכניס אותו לסצנה של הגלישה, יותר מאוחר כשהם כבר השתחררו מהצבא, אפילו הקימו להקה ביחד, חיברו שיר על חבר אחר מהים עם המשפט המיתולוגי "איך היינו גולשים על הגלים והים היה כל כך כחול, בזריחה הפראית כשהרוח דרומית והשמש כדור ענק עגול והמים עשויים קריסטל שקופים, אפשר את הסלעים לראות, והשקיעה…" , מעת לעת אני פוגש אותו לאו דווקא עם הלהקה החשובה בה הוא חבר, מתארח אצל חברים פה ושם, מועדונים קטנים בדרומה של תל אביב, מבצע סקיצות של חומרים חדשים, בודק אותם על אוזני הצופים. שיר אחד כבר הספיק לשחרר לפני זמן מה, מצהיר על כוונות להשיק אלבום סולו חדש עם חומרים אישיים אותם כתב הלחין וביצע, סוג של חיפוש עצמי, אישי, מציב עצמו במרכז הזרקורים. מחבר אליו את הטריו הפרוע קין והבל 90210 כהרכב נגנים – שאול לוריא, יונתן השילוני, איתמר לוי אליהם מצטרף אלדר ברנטמן, מגייס את המפיק המוסיקלי המוכשר עופר מאירי. . הבוקר שלומי ברכה משחרר שיר נוסף העונה לשם "דרקון" שדי לוקח את המאזין בחזרה אל אותו פיק גלים בחוף הילטון, שולח את מבטו לעבר הבתים במורד הירקון,  פשוט כדי לסמן לעצמו את המיקום הנכון כנגד הזרם…

שלומי ברכה לא מרבה לדבר, אבל הנה כמה מילים שביקש להעביר למאזינים "מעולם לא זימנתי השראה לכתיבה, הכתיבה תמיד הזמינה את עצמה אלי. הטקסטים לאלבום הגיעו אחרי תהליך ארוך של מנוחה מכתיבה, חיפשתי את "האני החדש". נכנסתי לאולפן למסע ועכשיו אני מתחיל את המסע מהאולפן החוצה, לעולם. כעת שסיימתי את הקלטות, אני עובר לשלב הבא, ההופעה! ומתחיל חזרות עם הרכב מעולה".

אז הנה השירים החדשים, תאחלו להם מזל טוב.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא