כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 06.09.2015

עוד מעט מסתיימת השנה ומאחורינו שבוע בו יצאו שירים, קליפים ואלבומים שהפגינו בו נוכחות.

צח בר משדר מהתדר ביפו. צילום: יובל אראל
צח בר משדר מהתדר ביפו. צילום: יובל אראל

אכן, השבוע תם, גם השנה מסתיימת, בסוף השבוע הקרוב כבר נעסוק בסיכומי שנה, אז ממש לפני שחוזרים לשגרה אניח בפניכם את החומרים שיצאו בשבוע החולף, חדשים, מחודשים, מעניינים, מאתגרים,  מנקים את השולחן, קדימה.

 

נסרין קדרי – בסיבוב השני

שנה אחרי שהשיקה את אלבום הבכורה שלה וחודשיים אחרי ששחררה את הסינגל שבה נסרין ומשיקה כעת את הקליפ "בסיבוב השני" הכולל נרטיב ויז'ואלי של אהבת בנים לצד יחס מעורב רגשות של האב המכיל את האהבה לבנו ולבן זוגו, השיר מרקיד, הסיפור מרגש, להיט חכם ומתוחכם שהקהילה הגאה תרים על כפיים.

 

תמיר כהן – בעושר ובעוני

כן, השיר מוכר לכם, שירו של שי עמר שפרץ ומעלם כלעומת שבא אחרי שהכך ללהיט אדיר, תמיר כהן, יוצר ומבצע צעיר הגיע לכרך הגדול מטבריה ואף עבר אפיזודה זמנית בלהקת פיקוד צפון, שוקד עתה על אלבום הבכורה ממנו הוא משיק השבוע את "בעושר ובעוני" כגירסת כיסוי מיוחדת ומפתיעה, ללהיט שתמיר גדל והתחבר אליו מילדות וחלם לחדש אותו בתבלון מזרחי..

 

סאן טיילור – Spit Fire

איפשהו על הקו בין חלום למציאות, נפרש סיפורו של איש במנוסה. הוא נמלט מחוטפיו, רק כדי למצוא עצמו במפגש הזוי עם דמות מהעבר. הוידאו המלווה את הסינגל בבימויו של אופיר בן שמעון יוצא רגע לפני שסאן טיילור יוצא לטור אירופאי (בפעם הראשונה עם להקתו) שימשך עד נובמבר, תאחלו בהצלחה לארנון נאור.

 

מועדון הקצב של אביהו פנחסוב – משום

אחרי שהשיקו את אלבום השמחות האולטימטיבי מבקשים כעת אביהו וחבריו להפנות תשומת לבכם גם לקטע העדין והמרגש שביצירתם, משום הוא השיר הנכון, להרגיע אחרי ההילולה, להסדיר את הנשימה ולהקשיב, שיר אהבה בלי פיזוזים מיותרים.

 

אביה ויונתן – קיץ קטלני

הנה עיבוד מחודש לסינגל של שלישיית "מנגו", שנוצר ב-1990 אך טרם יצא, לקוח מתוך אלבום שלא שוחרר מעולם. הצמד אביה פרחי ויונתן ליפיץ (כן, יונתן מההפקות המוזיקליות המצויינות) נותנים את הפירוש העכשווי שלהם, למילים נצחיות של אהוד מנור ולחן קליט של רמי קליינשטיין. קולות עדינים, וגיטרות מהדהדות שולחות במכונת זמן את הביצוע המקורי של "קיץ הקטלני" היישר לאוגוסט 2015.

קחו חדש ליד ישן…

 

 

אייל אבן צור – ארגזים

אייל אבן צור, סינגר סונגרייטר ומפיק מוזיקלי (פורטיס, מוניקה סקס, אלישע בנאי) חוזר אל קדמת הבמה עם ארגזים, סינגל בכורה מתוך אלבום אולפן שני שיכלול עשרה שירים עליהם עמל בשנתיים האחרונות. כך אייל על השיר החדש – "בילדותי התגוררתי מעל בית הכנסת ברחוב רש"י בתל אביב. אני זוכר איך המוזיקה שהיינו שומעים מידי שבת, הייתה מתערבבת עם קולו החם של חזן בית הכנסת. זכור לי במיוחד חיבור ווקאלי מטורף בין מייקל ג'קסון לחזן. המאש אפ הזה אפיין את השכונה בה גדלתי; דתיים לצד חילוניים כשכל אחד מתושבי השכונה מכבד ומקבל את האחר. הרבה השתנה מאז, היום כבר כל ארבעה קירות שווים מיליונים, אם אתה לא עשיר אין לך ממש מקום בעיר".

 

גֶדי רונן – אומרים שזה אתה

גֶדי רונן חבר להקת "החצר האחורית" מוציא שיר ראשון מתוך אלבום בכורה. אחרי הפעילות בלהקת דבק ושיתוף הפעולה עם בועז ריינשרייבר בהרכב 1:1,  במסגרתו יצרו את  טרילוגיה מוסיקלית פואטית לספריו של המשורר ערן בר גיל. עומד כעת רונן לשחרר אלבום מלא עם שיריו בהפקתו של רון בונקר, הטו אוזן.

 

ריו – אולי

אור אדרי וזואי פולנסקי, הצמד המהווה את ריו משחררות סינגל נוסף בנוסח עדות הדרים פופ האלקטרוני עם קריצה ללואו פיי וסאונד רטרו, בין מופע לילי למופע לילי אני מצפה לאלבום, שמעתן?!…

 

מורן מגל וקובי פרחי – From Broken Vessels

המוזיקאית המצויינת והרגישה מורן מגל מחדשת את השיר From Broken Vessels של להק  המטאל הישראלית אורפנד לנד בגרסת דואט מרגשת יחד עם קובי פרחי, סולן הלהקה. הגרסה החדשה של השיר מעניקה לו גוון עמוק, חשוף ואפל שחודר לעצמות. יש מצב ששיר זה יחד עם אחרים עליהם עובדת מורן יכללו באלבום, יש למה לצפות…

 

סטיבי – Water

סינגל שלישי של מלכת האייפונים, סטיבי הלו היא סיוון בר לב המספרת כי זהו זה הסינגל החדש שלה, מהחומרים החדשים שלא מופיעים באלבום, שלא נכנסו לגלגלצ אבל נכנסו לתחנות שוות הרבה יותר. לדבריה השיר מהווה פתח לתקופה חדשה עם מופע חדש ושירים חדשים. וכרוך בהרבה פחד והרבה התרגשות.

 

טרי – Travel Light

חברי להקת טרי, אחת מנציגות הפסיכדליה הכי מוצלחות שקמו כאן בשנים האחרונות משחררת שיר חדש מתוך אסופת חומרים שתתאחד בהמשך לכדי אלבום נוסף, קחו את הכדור הכחול, הסגול, הצהוב וגם את הורוד וצאו למסע בתוככי המח האישי שלכם, עם האור…

 

הצוות של לוסיל – Restless Mind / Exhausted Body

מיני אלבום הכולל ארבעה שירים נוחת במחנה הלהקות מבית היוצר של לוסי קרו המצויינים, מביאים את ההיפ, את ההופ, את הנשמה, את הפאנקי היישר לאוזניים שלכם, תמיד טוב לקבל מהם צלילים, נגנו.

 

רד אקסס – Pil Sagol

פיל סגול הוא שמו של הטראק השלישי במיני אלבום שאנשי הגרזנים משחררים מתוך שלל הפעילות הלילית שלהם, האלקטרוניקה התל אביבית במיטבה, אחרי שהם כובשים כמעט כל מועדון בסביבה הגיע הזמן שישחררו קצת טראקים להאזנה ברשת.

 

איזאה – Chocolate SubTitels

תומר ישעיהו והרכבו איזאה משחררים אלבום אי.פי קטנטן הכולל שלושה קטעים הממשיכים את הסגנון המאוד אופייני בוזוקי והרמוניום משלבים מוזיקה מאיי יוון ועד חצי היבשת ההודית, תענוג.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא