כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

באנו לעשות שמח…

מופע של ההרכב האמריקאי Eagles Of Death Metal במועדון בארבי בתל אביב, ראשון, 12.07.2015, חימום – קין והבל 90210. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל. 14.11.2015 מתעוררים למשמע האסון הכבד בשל מתקפת טרור אכזרית בפריז, החלטה להציב הכתבה בראש הבלוג, כתזכורת שהחיים יותר חשובים מהפוליטיקה!!

ג'סי יוז, רדנק ג'ינג'י שמת עלינו. צילום: יובל אראל
ג'סי יוז, רדנק ג'ינג'י שמת עלינו. צילום: יובל אראל

תכלס, ג'סי יוז והחברים שלו ב- EODM הזכירו לי ולעוד כמה כסופי שיער איך הכל התחיל, כשבמשך שעה וחצי הם הפעילו את הקהל הצעיר באולם שרק היה צמא לרוקנ'רול בסיסי וטוב בנוסח שנות השישים והשבעים.

באנציקלופדיה האינטרנטית וויקיפדיה רשם איזה גיק שהכל החל מרגע משעמם כאשר ג'סי יוז וג'וש הומי האזינו לשיר של להקת מטאל מפולין (!),השעמום של השניים בעיירה המדברית Palm Desert אי שם בעמק קוצ'ילה הקליפורני הוביל לוויכוח על מה היה קורה לו היו מחברים את להקת האיגלס עם דת' מטאל. הבדיחה הזו הובילה ללידתו של שם הלהקה – Eagles Of Death Metal.

הגיטריסט ברח מזיזיטופ?..צילום: יובל אראל
הגיטריסט ברח מזיזיטופ?..צילום: יובל אראל

האמת שההרכב המוזיקלי של השניים היה בלתי נספר לחלוטין כמו עוד עשרות עד מאות של הרכבי אמריקקים שמשחקים ברוקנ'רול מהחוף המזרחי ועד החוף המערבי אלמלא ג'ושוע מייקל הומי היה במקרה גם הזמר והגיטריסט בלהקת – Queens of the Stone Age, עניין פעוט שמעמיד את כל ההרכב החדש במשבצת של "הי בואו ונעשה כיף בין מופע למופע כי אנחנו בעצם חיים את הרוקנ'רול, סקס, סמים וכל השאר"…

ואכן גישה הומוריסטית היא העיקרון המניע את יסודות ה – EODM , סוג של הרכב רוק שבדרך כלל אתה מוצא באיזה פאב הצמוד לתחנת תדלוק אי שם באחד מהכבישים הארוכים של מרכז ארצות הברית, עומד ומנגן מאחורי רשת מתכת החוסמת את השלכת הבקבוקים מהקהל השתוי לעבר הנגנים.

מנגנים רוקנ'רול. צילום: יובל אראל
מנגנים רוקנ'רול. צילום: יובל אראל

אבל בא נעזוב את החפירות ונתמקד בעיקר, EODM הם אמריקאים צעירים ופרועים מהסוג שאוהב את החיים ואוהב את ישראל, שתי אהבות שמבחינתנו, הקהל הישראלי, הם ההזדמנות הכי טובה שלנו לחגוג, וכך אכן היה אמש במועדון בארבי, כאשר לפני המופע המתוכנן של EODM שאנשי משרדו של שוקי וייס ארגנו לקהל הישראלי הצמא לרוק'נרול על הדרך בין פסטיבל אירופאי אחד למשנהו כשהם משחררים את אלבומם הרביעי,  עלו חברי להקת קין והבל 90210 כדי לתת בראש במיוחד לחבורת החברים שלהם שעשתה את הפוגו ברחבה הקדמית במועדון, סוג של השתחררות חושים שמחה וצהלה שרק המשיכה הלאה כאשר ג'סי יוז וחבורתו עלו לבמה ונתנו את הרוקנ'רול המבוסס על אקורד אחד מיושן אך טוב בנוסח עדות הסיקסטיז והסבנטיז פרועי הבלורית, כי הם פשוט באו לעשות שמח! אמנם ג'וש לא היה על הבמה, רק בגלל שיש לו כמה עניינים עם QOTSA אבל ג'סי מגובה בחבורת נגנים משופשפת הביא את הגרוב הרוקנ'רולי לארץ הקודש, זו ההזדמנות לציין כי ג'סי פשוט מת על התחת שלנו, קוראים נכבדים, תמתחו את החזה, ישרו את הכתפיים והשליכו אחורה כל גינוני נימוסין כי כטוב ליבו של ג'סי במופע, ממש כאשר הגיע להדרן, הוא הבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים, או אחוריים ובתרגום סימולטני לעברית " המוצץ זין הזה רוג'ר ווטרס שלח לנו דואר אלקטרוני בו התחנן שלא נגיע לישראל אז עניתי לו ישר – לך תזדיין" (עכשיו תנסו לדמיין זאת בשפה האנגלית ובמבטא אדום צוואר ככל שתוכלו…), אבל לא רק את דעתו על האנטי כרייסט ווטרס הוא חשף, ג'סי די ישיר בדיבורו ולא חסך מילים מאובמה והתנהגותו כלפי ישראל, הקיצר, יש לנו שגריר של רצון טוב מצויין, צריך לטפח אותו!!!

כי באנו לעשות שמח. צילום: יובל אראל
כי באנו לעשות שמח. צילום: יובל אראל

ובנימה ביקורתית משהו, תראו זה לא רוק מתקדם, וגם לא רוק אוונגרדי, אין כאן חידושים מוזיקליים מרהיבים, מדובר בזמר גיטרה בס תופים בסיסי שיודעים לנגן רוקנ'רול בסיסי, מהסוג שצמח בשנות השישים והשבעים, עם צלילים המזכירים מחד את Sweet, ומאידך את Slade מצופים ב- All Americans עם קריצה ענקית לקרחנה, אבל ביום ראשון בערב, מי צריך יותר מכך? כי זה רק רוקנ'רול ואני אוהב זאת!!!

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא