כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 18.06.2015

כן, כן, שבוע נוסף מגיע לסופו, זה הזמן לסדר את השירים שהתחבבו עלי במהלך השבוע ולהגיש אותם.

נבז, התקליטן הביתי. צילום: יובל אראל
נבז, התקליטן הביתי. צילום: יובל אראל

עוד שבוע ללא רגע אחד של שעמום, המוזיקאים, היוצרים, המבצעים, אחראים שאטעם כל יום משהו חדש, אז יש הרבה טעימות, מלאות, שלמות ועסיסיות, גם הפעם אני חולק אותם עם הקוראים והמאזינים, הדליקו מזגן, קחו פלח אבטיח וענבים\דובדבנים והאזינו.

 

ניצן חורש והקאט אאוט קלאבDead Club Med

מה קורה כשניצן חורש, דניאלה מילוא, דורון טלמון, רועי בר יהודה, שי רוט, בן גולן וישי ברגר יוצאים לחופשה בארון מדפים של איקאה – ופוגשים שם את מנהל המלון האדיב והרצחני חגי פרשטמן? זאת תראו בקליפ שצמד האנימטורים גלנדון ואיזבלה יצרו בהשראת השיר ובו מככבים שלדים במסיבת קליפסו, יצורים חדי עיניים משתגלים (סקסמימורוקנרול), תרנגולות מהחלל בחדר הספא, ומסג'יסט סומו שרק רוצה לפנק.

השיר Dead Club Med הוא רצועה נוספת מהאלבום הצפוי של ניצן חורש והקאט אאוט קלאב, אותו תמצאו החל מהחמישי באוגוסט בחנויות המוזיקה. עד אז תאזינו ותצפו וסמנו ביומן שהקלאב יעלה על בימת האוזןבר בלילה לבן בשבוע הבא…

 

ריף כהן – Helas

כמעט שלוש שנים אחרי צאת אלבומה הקודם והמצליח  A PARIS  ריף כהן מוציאה סנונית ראשונה מתוך אלבומה השני, שיראה אור לקראת החגים, ב HELAS  ("חֲבָל") שאת מילותיו כתבה אימה פטריסיה וריף הלחינה היא משכללת את הפיוז'ן המרתק המזוהה עם שיריה הנעים בין מוסיקה אפריקאית, ערבית, ורוקנרול ובשפה הצרפתית. השיר כבר הפך לווירלי לאחר שגרסתו הפייסבוקית סחפה אחרי עשרות אלפי צופים…

 

קרן פלס – רק אלוהים ישפוט אותי

הדיווה משיקה סינגל קליפ חדש במסגרתו אהובה עוזרי מלווה אותה – רק אלוהים ישפוט אותי, בהפקתו של פילוני ובבימויה של שירי שחר, בו היא רומזת על שחרור והתנערות מכבלי הבושה ותחושת חוסר השוויון, וכמו תמיד, שיר של קרן שווה האזנה.

 

אירית דקל ואלדד ציטרין – כך ברא אותך הטבע

אחרי הצלחה עולמית לאלבום Last of Songs שהחייה את צלילי המזרח של המאה שעברה, חוזרים אירית דקל ואלדד ציטרין להפתיע וכת הם פונים לשפה העברית ויוצקים חיים חדשים בשירו של ארז הלוי "כך ברא אותך הטבע", ארז בעצמו מספר על השיר והחיבור עם הצמד – "כתבתי את השיר לפני 35-40 שנה תוך כדי הליכה, ראיתי מול עיני איך השכונה שלי ברחובות הולכת פייפן, איך האנשים הולכים ונגמרים לטובת הבניינים, אחר כך השיר כבר זכה לכל מיני פירושים ונגע במיני אנשים במקומות אחרים. הביצוע של אירית ואלדד מדהים – יש שלמות בביצוע הקולי שלה והוא מפיק מחונן! זה לקח אותי מריקודי בלט דרך ריקודי העם של הקיבוצים עד לדרום אמריקה. עבודה נפלאה. מאוד ייחודי ומרגש אותי".

אז מה אלדד ואירית, יש תקווה לאלבום עברי חדש באופק?….

 

תעני אסתר – אתה פה

החברים של אסתר לא מחכים שהיא תענה ולאחר שיצאו לדרך עם פרויקט של שלושה חלקים לשלם הם שבים כעת עם סינגל חדש שימצא לבטח את מקומו באלבום השלם ששמו ככל הנראה יהיה "מסקנות מכדור הארץ", גם הפעם הולכים  דויד "זיסקינד" מזרחי (סיפור בפני עצמו), שי רוט, יונתן יידוב ואמרי שטיינברג על הפסיכדליה הישראלית ומחזקים עצמם עם פסיכדליסט מדופלם בדמותו של ברוך בן יצחק מרוקפור, נו כבר, מתי האלבום?!

 

אבטיפוס – שמע אלי

סינגל נוסף בדרך לאלבום הבא של אבטיפוס המחדש ימיה במלוא המרץ, ״שמע אלי״ נכתב על רקע התמודדות אישית שעבר בשנים האחרונות אמיר בן דוד, גיטריסט הלהקה, מות הוריו ולידת בנו. לדבריו בעת שעבדו על השירים לאלבום היה להם לחן שלא היו לו מילים והם החלו בניסיונות שונים, עד שנזכר בפרק מספר קהלת, שהתלבש על הלחן כאילו שהשניים חיכו זה לזה. עריכה קלה לטקסט והתאמתו לחייו האישיים והרי שיר חדש המשחרר רגשות ומחשבות. האלבום המתהווה יצא במהלך חודש אוגוסט ובתחילת ספטמבר יחגגו את השקתו במועדון בארבי. תאריכי הופעות רלוונטים לאנשי גוש דן – 24/6 "אוזן בר", תל אביב, 9/9 בארבי תל אביב – הופעת השקת האלבום החדש.

 

סהר חגי – חסר לי חום

סהר חגי מוכר לאנשי תעשיית המוזיקה המקומית כמי שאחראי על עשרות שירים שכתב לזמרים כשירי מימון, שרית חדד, אייל גולן , משה פרץ , שלומי שבת, שמעון בוסקילה, הראל סקעת ועוד,  עתה החליט סהר כי מעבר לכתיבה הוא יכול לתפוס מקום בטוח בקדמת הבמה, זאת לאחר ניסיונות קודמים שגנז על הסף, "חסר לי חום" אותו כתב ומבצע על פי הלחן של ניצן קייקוב מהווה סנונית ראשונה מאלבום בכורה שיצא בקרוב, קולו החם והבוטח של סהר ממלא את החלל העטוף בלחן וצלילים מעודנים ומציג יוצר שלם בבחינת סינגר סונגרייטר.

 

חן אהרוני – זרים

סינגל ראשון מתוך אלבום שלישי של חן אהרוני אשר ניסה לאחרונה את מזלו מעבר לים וחזר ארצה בוגר יותר, בועט יותר וחשוף יותר בשפת האם – עברית. הפעם נחשף חן לא רק כזמר בעל יכולות ווקאליות מרשימות אלא אף ככותב ומלחין. האלבום השלישי של חן אהרוני צפוי לצאת בתחילת 2016 ובקרוב יחל את סיבוב ההופעות החדש שלו בו יבצע את מיטב השירים מאלבומיו.

 

שירה חן – Lonely wild heart

השיר הראשון מאלבומה השני של שירה חן, העומד לצאת הפעם בשפה האנגלית -Lonely Wild Heart, שאת כולו כתבה והלחינה, הנו בעל משמעות מיוחדת עבורה, המילים שלו משקפות את הטרנספורמציה העמוקה שהיא עברה בשנים האחרונות, מנערה "פרועה" תל אביבית, דרך התמודדות עם המוות של אמה שנפטרה מסרטן, שהותיר בה משקעים רבים, עד לפריחה מחודשת ומפגש עם מי שהיא מכנה "אהבת חייה". את השיר היא מקדישה לבן זוגה. שירה חן תופיע בתאריך 30 ביוני ברוטשילד 12, סמנו ביומן.

 

ישי לוי – עכשיו הוא חול

קחו את דודו טסה, גלעד כהנא וישי לוי ותנו להם כמה רגעים משלהם, התוצאה תהיה בלדה חדשה. כך דודו טסה על שיתוף הפעולה בינו לבין ישי – "כבוד גדול עבורי ליצור יחד עם אחד המוזיקאים האהובים עלי מאז ילדותי, סוג של סגירת מעגל עבורי, ישי לוי זמר ענק". אז מה צריך יותר, תלחצו להאזנה.

 

בלקן במחסן אורקסטרא – מזרח תיכון חדש

סינגל חדש של חברי בלקן במחסן אורקסטרה, התזמורת הצוענית עם הזמר שהופכת כל הופעה לחגיגה מטורפת  הסוחפת את הקהל למסע גרוב מזרח תיכוני, החברים באורקסטרא עומדים להשיק אלבום בכורה ויחגגו זאת בתאריך 8 לאוגוסט במועדון בארבי, תרשמו, אולי שמעון פרס יחמם…

 

סאבו, אקא Obas NenorI Love You

סינגל חדש, בהפקתו המוזיקלית של Obas Nenor , שם הבמה הנוסף של סאבו, אחד המוזיקאים הבולטים בארץ, מפיק מוזיקלי ודי ג'יי שתקלט בכל העולם, המזוהה בעיקר עם גרוב, רגאיי והיפ הופ. וכמובן ההפקות המשותפות יחד עם קותימן. I Luv U, הריליס הראשון הרשמי של אובס ננור, כבר הציב בעבורו סטנדרט גבוה כשהוחתם בלייבל הבריטי הותיק והנחשב,  Strictly Rhythm, חותמת איכות לכל מה שקשור להאוס ומוזיקת מועדונים. הסינגל כבר החל לקבל באזז בעולם וגורף מדי יום השמעות, ביקורות ומחמאות מדיג'ייז בולטים בז'אנר.  אז תנו בריקוד לדיסקו החדש…

 

בום פם ומאור כהן – יאללה בום

אין זו הפעם הראשונה שמאור כהן ולהקת בום פם משתפים פעולה, להקת הסרף רוק הבלקנית ימתיכונית של יפו ותל אביב ממשיכה את מסורת שיתופי הפעולה ויוצרת להיט קיצי שובב עם אחד הפושטקים הכי מוכשרים בסצנה, אז יאללה בום!!

 

הקליק – אני לא בפסקול

שנת 1981, אני חייל משוחרר, אחרי שלוש שנים במפרצי החולות הזהובים והמים התכולים של שארם א שייח, בתל אביב החיים סובבים סביב קולנוע דן, קולנוע פריז וקולנוע תל אביב, על הפינגווין והליקוויד עוד לא חלמו, בבוקר גולש בים ומשתדל לבלות כל ערב, המועדונים של אז נגנו דיסקו, היי אנרג'י…

רחוב דיזנגוף המיתולוגי לקראת תרדמת ושקיעה…מתוחם בצפון בתיאטרון האוונגרדי של ניקו ניתאי ליד הכיכר ובדרום בתיאטרון המדרגות ממש בפינת השדרה, הבאז מספר על להקה חדשה, רוק עכשווי, מעין פאנק, עם הרבה שחור, הם כבר הספיקו להופיע בקולנוע פריז, הערב ינגנו בתיאטרון המדרגות, אני מגיע, אנשים לבושים בשחור, יורדים צפופים במדרגות, המרתף השחור מחזיק יציע עם ספסלי עץ, משל היה אחרון מגרשי הכדורגל בכפר בדואי בצפון. ממול, על הבמה מערכת תופים אדירה, כמה צינורות צול וחצי של ביוב מככבים מאחור, מרתף או לא מרתף…

כן, היה מתח באוויר, ואז הם עולים לבמה, הקליק, ז'אן ז'אק גולדברג, ענק שמנמן בעל עיניים ענקיות, כל הערב הוא פקח אותן לרווחה, מפלפל בהן משל היו פנסי תאורה, התיישב על מערכת התופים, עובד אפרת (עם שערות על הראש) בגיטרת בס ואלי אברמוב, גיטרה חשמלית, מתחילים לנגן, משום מקום קופץ בחור רזה, שיער ראשו שחור וקופצני, שפתיו משוחות בליפסטיק שחור, דני דותן. והם מנגנים, והם שרים, "גולם", "אינקובטור", "מסטיק פלסטיק", "שעת הזאבים" ועוד. הכל יצא לאחר מכן באלבומם הראשון – "אמא אני לא רוצה להיגמל".

בשנים האחרונות חזרו חברי הקליק, דני דותן, אלי אברמוב, עובד אפרת והמתופף עודד פרח לנגן וליצור, השבוע הם משיקים אלבום חדש, חריף, נוקב ולא דופק חשבון לשלטון, מילים כדורבנות, היישר בבטן הרכה, אגרוף לסנטר ואצבעות לעיניים, ככה, כי ככה צריך לעשות, הקליק מגישים את "אני לא בפסקול", 2015 וכאילו לא עברו השנים, תנו בהאזנה, גם למילים, עכשיו תנו לי בוקינג למופע ההשקה!!

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא