כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 5.06.2015

עוד שבוע הסתיים, כמעט, עורם לפני ערימות של שירים חדשים, קליפים, אלבומים, ידיעות בתחום המוזיקה ועוד.

סאונד סיסטם שוק הכרמל. צילום: יובל אראל
סאונד סיסטם שוק הכרמל. צילום: יובל אראל

ווי ווי ווי מה התבשל כאן השבוע, פריחה וביכורים ממש, לצד אמני רוק סוערים ניצבת סצנת המיינסטרים הבכירה מול מקצבי הסלסול והעינטוז, רק כקדימון למספר אלבומי בכורה אישיים מרתקים, מוזיקה היא המהות.

 

סיון טלמור, קובי אפללו, מיקי גבריאלוב וחיים רומנו – Sound of Silence

בעוד שבוע ינחת בארץ אחד השמות החשובים בתחום מוזיקת הפולק האמריקאית, מי שנחשב ובצדק לאחד האייקונים עוד משלהי שנות השישים, כאשר יחד עם שותפו דאז ולאורך שנים רבות כתב, הלחין וביצע שורת להיטים ארוכה הצומחת מתוך ההארד קור של האומה האמריקאית, ארט גרפונקל, מי שאחראי לשיר "Sound of Silence" מקבל מסיון טלמור, קובי אפללו, מיקי גבריאלוב וחיים רומנו מחווה איכותית כשהם מבצעים את השיר בהפקתו של דור דניאל, תאזינו, אני כבר מתארגן לדשא בבלומפילד…

 

אהוד בנאי – אש קטנה

המוזיקאי והיוצר המוערך משיק בזמן הקרוב אלבום חדש שיכלול תשעה קטעי נגינה בגיטרה אקוסטית ושני שירים חדשים, אליו יצורף אלבום בונוס "זה הפסקול" הכולל ממיטב יצירותיו לסרטים ותאטרון. כך מספר אהוד בנאי על היצירה החדשה – ""ב"אש קטנה" אני חוזר אל נקודת ההתחלה, אל הלילות הארוכים והשקטים בואדי הגלילי שבו התגוררתי בשנות השבעים. הייתי יושב אז לבד בלילות, על יד אש קטנה, לא רחוק מהמעיין הזורם, בתוך השקט העמוק, פורט עם קול הרוח בעצי הזית, מגלה שבילים חדשים על צוואר הגיטרה, הולך בנתיבי צלילים ששמעתי אצל מוסיקאים כמו ניק דרייק ומייקל צ'פמן, ומשלב בהם כיווני גיטרה הודיים ופרסיים. וזה היה מסלול ההמראה ממנו יצאו אחר כך השירים שכתבתי והקלטתי. האלבום הזה מיועד למצבי האזנה שונים, אפשר להקשיב לו בתשומת לב, רצוי (אך לא חובה) במקום שקט מחוץ לעיר בשעת לילה, והוא יכול להיות רקע לא מחייב לשיחת רעים, בישול, שטיפת כלים, נסיעה, הליכה, טיסה, או צלילה לתוך שינה. האלבום הוקלט במשך ארבעה ימים באולפן גלילי, בחורף, עם גיטרה אחת בלבד, ללא העלאות נוספות, ללא הכפלות. אם "אש קטנה"- הוא אלבום ביתי, בעל צבע אחיד ואווירה מאוד מוגדרת,הרי ש"זה הפסקול"- הוא במובן מסוים ההיפך שלו. יש בו יציאה אל עולמות אחרים, עם שפע של קולות וצבעים ומצבים משתנים. הוא משלב בין גאנה השחורה לדרום תל אביב, ובין מוסיקה אתיופית עממית לגיטרה חשמלית. שני האלבומים האלה משלימים אחד את השני ומציגים את עולמי המוסיקלי שמחבר בין נקודה פנימית ואישית לבין שפע המוסיקה שאני קולט מבחוץ."

 

אריאל זילבר – לאן פנתה אהבתנו

אריאל זילבר לא שוקט על שמריו ובימים אלו עובד על אלבום חדש מתוכו שוחרר להאזנה שיר שנכתב והולחן עבור אריאל בידי שמוליק צ'יזיק, השותף האולטימטיבי שלו ביצירה ומי שחתום על שורת הלהיטים – רוצי שמוליק, החברה להגנת הטבע, אף אחד לא מזיל דמעה, תני לי מחסה, שיר הזרוק ועוד. כך אריאל זילבר מספר בכתבת וידאו על השיר והעבודה המתחדשת  – "לאן פנתה אהבתינו, זה שיר חדש, שיר של שמוליק צ'יזיק שמצאתי בעליית הגג על קסטה ישנה, שחזרתי את זה כי זה מצא חן בעיני, החומר נוצר בשנות ה-60,  נכתב בשנות ה-60, הוקלט בגישה של שנות ה-60 אבל בטכניקה של היום. לא כולם מכירים את צ'יזיק, חברי וידידי מהרבה שנים. אהבתי אותו מאד, הוא היה אופטימי, תמיד צוחק, תמיד עליז, אף פעם לא ראיתי איתו בדיכאון, כי הוא היה נעלם…"

אריאל חוזר להופיע לתל אביב בתאריך 2 ליולי במועדון זאפה.

 

 

נינט טייב – מה קרה

הו הא מה קרה? נינט לא שוקטת על השמרים ומשחררת שיר חדש שכתבה והלחינה בעיבודו והפקתו של בן זוגה יוסי מזרחי. נינט מספרת על השיר ותהליך היצירה "הכתיבה אצלי מגיעה ממקום מאוד אינטואיטיבי. התהליך מתחיל במחברת כתיבה ועפרון, ממשיך בסקיצות שאני עושה על המחשב הביתי שלי עם לופים שמזיזים לי את הבטן וגיטרות שמחזירות אותה למקום, ונגמר/מתחיל מחדש באולפן, עם האנרגיה המחשמלת של חבריי ללהקה כשכל אחד מהם מביא להקלטות את מה שקרה אצלי בדמיון בכל לילה רגע לפני שעצמתי עיניים. הרגעים שהכי עושים לי את זה באולפן זה הרגעים הלא מתוכננים, הטעויות. כשהמוח יודע מה צריך לעשות, הלב משוחרר מכל מגבלה ורק אז מתחילים לעוף. זה מה שקורה לי כשאני יוצרת ושרה את מחשבותיי."

בשיר החדש יוצאת נינט למלחמה כנגד גל עברייני המין הגבריים עטורי הדרגות והמעמד, כן, כתב מחאה כנגד התופעה של המטרידים, האנסים, הזיינים, בשם מעמדם וכוחם, נינט לוקחת את כשרונה אל מחוזות אחרים, לבטא לצעוק ולמחות כנגד עוולות חברתיות. כבר אמרתי לפני שבועיים שימותו הקנאים?…נינט, יום שני 22 ביוני, מועדון בארבי, מופע חשמלי.

 

נורית גלרון – יקיצה

זהו שיר הנושא של האלבום החדש שנורית גלרון עובדת עליו בהפקתו המוסיקלית של עופר מאירי, מילותיה של נורית גלרון הולחנו בידי שלמה יידוב. עוד באלבום נוטלים חלק בכתיבה והלחנה מוזיקאים כסיוון שביט, עינב ג'קסון-כהן, בן אלקיים ,עינן פרל ושגיא הרשקו לצד יוני רכטר, נתן זך, ארקדי דוכין ועוד. נורית מתכננת להשיק את האלבום בראש השנה ובמהלך אוגוסט היא תערוך סדרת הופעות בה יתארחו אביב גפן, שלומי שבן, יוני רכטר ושלמה גרוניך.

 

יהודית רביץ – שחרית

"שחרית" הוא תוצר של שיתוף פעולה יצירתי נוסף בין הזמרת יהודית רביץ והמלחינה אהובה עוזרי כאשר הלחן מתבסס על מילותיו של המשורר נתן אלתרמן מתוך "כּוֹכָבִים בַּחוּץ", קובץ השירים הראשון שלו אשר ראה אור בארץ ישראל המנדטורית בשנת 1938 ונחשב לאחת מפסגות יצירתו של אלתרמן. אומרים לי שזו רק ההתחלה, השחרית, כדאי מאוד לעקוב אחר הפרוייקט המתהווה…

 

דפנה דקל – שיעור באהבה

שיר חדש שכתב והלחין עמית צח יחד עם דפנה דקל המבצעת שמגיח לעולם לאחר תקופה ארוכה של שתיקה מוסיקלית. בחודשים האחרונים עבדה דפנה דקל עם המוסיקאי עמית צח על שירים חדשים שיכללו באלבום אוסף המיועד לצאת לקראת ראש השנה.  כך דפנה על החזרה לשירה – "זוהי תקופה מאוד מרגשת עבורי. אני מרגישה שאחרי הרבה שנים ועשייה מרובה, הגיע הזמן לחזור אל המוסיקה… "

 

הפיל הכחול – מישהו

אחרי תקופת שקט ארוכה יחסית חוזרים חברי הפיל הכחול בסינגל חדש העוסק לדבריהם באותו המישהו שחיכינו לו כל חיינו. חלקנו מצאנו אותו, חלקנו לא, וחלקנו פשוט הבנו שהוא לא קיים, ורק אנחנו נציל את עצמנו מאיתנו. שיר נוסף בקו האופייני של חברי הפיל הכחול, משחרר תקווה למעריציהם הרבים בקרב קהיליית הגולשים כי הסוול הבא של הפיל הולך ומתגבש…

 

נסרין קדרי – בסיבוב השני

אין ספק שנסרין קדרי היא השם הכי חם בסצנת הזמרות הימתיכונית, אחרי שבצעה כמה להיטים מהקלאסיקה הערבית לצד ביצועי מחווה ללהיטים היא הולכת עכשיו על קו חדש עם שיר חדש. השיר שנכתב והולחן על ידי חגי אוזן, מנהלה האישי של נסרין, לוקח את הזמרת המצויינת הזו מהסצנה האוריינטלית הערבית הקלאסית היישר לסצנת הדאנס המזרחית או כפי שהיטיב להגדיר זאת חגי בעצמו " זהו שיר שמתכתב ישירות עם הפופ הערבי העכשווי, נסרין מכוונת היישר לרחבת העינטוזים…". דרך אגב, ההשמעה בבלוג היא בין הראשונות הואיל ותחנות הריו יוכלו להאזין לו רק ביום ראשון…:-)

 

שמעון בוסקילה – אנחנו לא מלאכים

לקראת יציאת אלבומו החדש "למה לי" משיק השבוע היוצר והזמר שמעון בוסקילה שיר נוסף "אנחנו לא מלאכים" שאת מילותיו כתב דידי שחר על פי לחן של שמעון שצירף את יהודה פוליקר לתת בגיטרות ובקולות רקע. שמעון בוסקילה יחגוג את השקת האלבום בהיכל התרבות בתאריך 1 לאוגוסט ויארח את מתי כספי ודיקלה.

 

לירון עמרם – א ליל בין מציאות לדמיון

בנו הצעיר של מלך הפזמונאות של בני תימן אהרון עמרם, מי שכבר הוכתר בהיפסטר התימני הראשון מתחבר אל אחד המפיקים המוכשרים בסצנה, בנו הנדלר (LBT, סחרוף ועוד) ומשיק שני שירים חדשים ישנים, חדשים כי רק עתה הם משוגרים לתחנות הרדיו, ישנים כי מי שנוהג להגיע להופעותיו של לירון עמרם והפנתרים (כמו הבלוג…) כבר מכיר אותם, אז בואו תאזינו לגרסה המהוקצעת ממכבש האולפן.

 

 

LUCILLE CREW – WHAT THE HELL

סינגל ראשון מתוך אלבום EP  חדש שיראה אור במהלך אוגוסט 2015 לצוות\חבורה של לוסיל, Lucille Crew נחשבת לאחד מהרכבים החמים , החבורה המוכשרת הכוללת עשרה נגנים, משלבת במיומנות היפהופ, Fאנק וסול, והכל ארוז היטב במעטפת של רית'ם סקשן בועט וסקציית נשיפה חורכת. המלווים את התמלילים  החזקים של רבל סאן והקול העוצמתי של גל דה פז, צליל שיגרום לכם לזוז. אחרי ההצלחה של אלבום הבכורה שכלל את הסינגל קליפ Big City, שזכה לתגובות חמות בארץ ובעולם ובין היתר גם שודר בMTV ישראל, גרמניה, חוזר ההרכב וממשיך את הקו החם והמרקיד שלו. מחר הם יופיעו בגרוב סטוק בשדה בוקר ובמוצ"ש יעופו לתל אביב כדי לחגוג בפסאז.

 

יוני כדן – פח האשפה של ההיסטוריה

זהו אלבום הסולו הראשון של יוני כדן, מוזיקאי, נגן וזמר היוצר בשולי הסצנה האלטרנטיבית העצמאית המקומית במסגרת הלייבל פיתקית שנטל חלק בהרכבים ערופי שפתיים, מורה חיילת ועוד. באלבומו האישי הראשון "פח האשפה של ההיסטוריה" מצליח יוני להעביר היטב את רוח האקטיביזם הרוקנרולי שלו הוא מתחיל בזווית אישית שהופכת לזווית קולקטיבית, כיוצר אוטודידקט עצמאי אמיתי יוני כדן כתב, הלחין, ניגן והקליט את האלבום לבדו, באולפנו הביתי, עם מעט עזרה מידידים. תנו האזנה, תתפלאו אילו חומרים מצליחים לצמוח בשולי העיר העברית הראשונה (למרות שהעטיפה מתעדת את חיפה) היישר מתוך מדמנת האורבניות המדממת כאוס.

 

נועם דיין –   Corner Of Blues And The City

נועם דיין זה הבלוז, אין לי דרך יותר מדוייקת, נכונה וברורה מכך לתאר את האיש והאלבום החדש שהוא השיק עתה, בלוז עירוני חשמלי המשלב כלי נשיפה, קלידים וכלי מיתר יחד עם טקסטים שורשיים וחדים להפליא, האלבום של נועם הוא ממש הבלוז העירוני הישראלי או הבינלאומי שאלוהים החליט איך הוא ישמע.

 

איתי גרופר – רק מְדַבֵּר

אלבום הבכורה של איתי גרופר מהווה תעודת זהות אישית של טרובדור מילים היודע איך לעטפן בצלילים שעושים לאוזן טוב, אלבום האזנה משובח ליוצר מוכשר שקולו הגברי עובר בין המלודיה והמקצבים המתוחכמים. שווה מאוד.

 

אביבה דסה – AvevA Demo

אביבה דסה, שנחשפה במסגרת תוכנית הריאליטי "TheVoice" בשנת 2012 עושה את צעדיה בבטחה בסצנת המוזיקה המקומית תוך קריצה חזקה אל מעבר לים, מעבר לסבב הופעות ברחבי הארץ היא משחררת השבוע מיני אלבום הכולל שני שירים המבקשים לשלב בין השפעות מאתיופיה ואפרוביט לבין מוזיקת נשמה אפרו אמריקאית בת ימינו וקריצות רית'ם ובלוז, אביבה מגדירה את השירים עדיין בשלב הסקיצות אך יש למה לצפות.

 

שרון גסטהלטר – Promised Land

זה לקח זמן, אך לבסוף הצליחה שרון גסטהלטר לשחרר את אלבום הבכורה שלה – הארץ המובטחת או בשמו הרשמי " Promised Land", מדובר באלבום הכולל תריסר שירים אותם שרון כתבה והלחינה תוך כדי חיים על הקו בין תל אביב לניו יורק, החיבור עם היוצר והמוזיקאי רועי דהן הוביל לעיבוד מוזיקלי והפקה מצויינת של תעודת מסע אישי מלא בתהיות אך גם בתשובות. במוצ"ש היא חוגגת את השקת אלבומה.

 

שוק הספרים צועק רוקנ'רול – פניה לחובבי המוזיקה

נועם רפפורט יוצא במבצע גיוס הון מההמון באמצעות פלטפורמת סטארטהד על מנת להוציא לפועל את ספר תולדות הרוק העולמי עליו הוא שוקד, נועם, מוזיקאי מוכשר מילדות המוכר לרבים מהמגזין "קרוב לקצה" מבקש לגייס סכום של 78 אלף שקלים כדי להוציא לפועל את חזונו, נכון להיום הוא כבר עומד על יותר ממחצית הנדרשת, זו ההזדמנות שלכם להיות בין האנשים שסייעו להגשמת החזון ובעצם להיות שותפים לספר שיגיע לביתכם לכשיודפס. לעמוד הקמפיין בהדסטארט

 

נוגחים לרוג'ר ווטרס היישר באף

מועדון הרוק הישראלי מיסודו של שאול גרוסברג מנער את האבק ומחדש את פעילותו עם ערב הופעות המוקדש כולו ליצירות האלמותיות של להקת פינק פלויד, התירוץ הנוכחי – יום הולדת ארבעים לאלבום "הלוואי שהיית כאן", לא רוג'ר, הוא יכול להישאר בטירה שלו, אך שלושה הרכבים מקומיים שחבריהם גדלו על צלילי ואלבומי הלהקה המיתולוגית יבצעו במועדון אוזן בר בתאריך 20 ליוני, ליין אפ הכולל שישה אלבומים מתקופת סיד בארט ועד החומה: PIPER AT THE GATES OF DAWN, ATOM HEART MOTHER, ECHOES , DARK SIDE OF THE MOON  , WISH YOU WERE HERE , THE WALL .

פרטים מלאים בעמוד האיוונט, אני אמנם לא אהיה שם אך המלצה חמה יש בליבי, פינק פלויד עניינה אותכם? לכו על זה!

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא