כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

המפשעות של המלך

מופע כביש חנות מדרכה של האחים, המפשעות חוגגים קבלת שבת בחנות מותג הסקייטבורד HYPNOTIZE  ברחוב המלך ג'ורג', 02.01.2014 שישי צהריים. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

אילון, המפשעות, ברחוב של המלך. צילום: יובל אראל
אילון, המפשעות, ברחוב של המלך. צילום: יובל אראל

חפירה – את סיומה של שנת 2014 חגגתי במיינסטרים של הרוק הישראלי עם שלום חנוך, את תחילתה של שנת 2015 חגגתי במיינסטרים של המוזיקה המזרחית עם שיר לוי, את סוף השבוע הראשון אני לוקח כסוג של חזרה לשוליים, סצנת האינדי שמינדי, בחגיגה פרועה עם להקת המפשעות, הכי הארדקור בעברית שיש בעיר העברית הראשונה, נבחרה כלהקת השנה העברית על ידי הבלוג – "האלבום וההרכב שנבחר בידי הבלוג של יובל אראל להתהדר בתואר האלבום הנבחר הוא – "אחת שתים, אמא אבא" של הטריו מרחוב הקונגרס – המפשעות. זאת על שום התעוזה, החוצפה, הפראיות, חוסר ההתבוששות, העליצות ומעל לכל המוזיקה, בלי חוקים ובלי מצוות, פשוט אלבום המכנס מגוון רב של סגנונות מוזיקליים בביצועי שירים מקוריים פשוטים אך מתוחכמים, בהירים ויחד עם זאת מקפיצים, מסתגננים בנוצות השוליים אך מופקים במסגרת חברה מסחרית כנענע דיסק, כל החוכמה במכנס ג'ינס גזור, חולצה ללא שרוולים ולעתים גם ללא תחתונים, המפשעות הם ההרכב העברי הנבחר בבלוג השנה".

עמיתקס ושאשא, המפשעות, חונכים חנות. צילום: יובל אראל
עמיתקס ושאשא, המפשעות, חונכים חנות. צילום: יובל אראל

תל אביב, שישי בצהריים, כרם התימנים, כל החומוסיות ובתי התבשיל מפוצצים, עמישראל מגיע לעיר הגדולה כדי לנגב, הדרך שלי מובילה משוק הכרמל אל המלך ג'ורג', אולי אפגוש בחייל בריטי שנשאר כאן מימי המנדט, ממש מול הנסיך הקטן והפלאפל בשישה שקלים (פלאפל חברתי…) עומד איילון מהמפשעות, מכנסים קצרות בנוהל וזקן עבה ושחור על פניו, מבט נוסף והחלקה כפות ואני קולט שיש כאן חנות חדשה, לוחות לסקייטבורד ולבוש ממותג של Hypnotize, אבל עזבו את המותגים, הקטע החשוב הוא המופעים, להקות הפאנק העבריות שלא זורקות חשבון לכלום ומתמקדות רק בלחגוג ולעשות חיים.

שיחת חולין על הא ודא. צילום: יובל אראל
שיחת חולין על הא ודא. צילום: יובל אראל

תכלס, בלי הרבה מילים, אשתדל להציג כאן כמה תמונות וקטעי וידאו שיעבירו את המסר הנכון, המפשעות מקבלים את השבת במדרכה וכביש של המלך ג'ורג' תוך קיום דו שיח נועז, מתוחכם וחצוף עם הקהל, הנהגים והסביבה, ניידת משטרה שמגיעה מרחוק ממשיכה בנסיעתה והחגיגה זורמת כאילו וימות המשיח הגיעו (ראש העיר לא מסכים שינגנו בתל אביב על המדרכות, רק אם אתה נגן כינור, אקורדיון או חלילית…).

האמא של המפשעות, ילדים טובים. צילום: יובל אראל
האמא של המפשעות, ילדים טובים. צילום: יובל אראל

האמת, סקייטבורד, גלשנים והאופנה המתחברת אליהם הם אבן מושכת להופעות, אם זה לא בחוף בתחרות גלישה הרי שזה רץ בחנויות, לפני שבע שנים, להקת מלכה באיה חוגגת רוקנ'רול גלישה בחנות הבית של בילבונג ברחוב שנקין, לפני שלוש שנים הגרייט מאשין חגגו את פתיחת פארק הסקייטרים במתחם גלית, בקיץ האחרון הגרייט מאשין חוגגת בחנות הסקייטרים הנפרדת של בורדרליין באותו בניין בשנקין, זמן קצר לאחר מכן , המפשעות, הגרייט מאשין ועוד כמה מוטרפים חגגו את השקת השקת המותג HYPNOTIZE בחנות הגלישה TRASH, וזה רק בתל אביב, סוג של תרבות, סטודנטים לסוציולוגיה יגדירו זאת כתת תרבות.

אבל באמת בלי חפירות, תנו לויז'ואל ולצליל לדבר. (ביצוע השיר ימית אלפיים מאלבומה השני של להקת שעלת נפוצה על פי בקשת הבלוג…)

 

 

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא