כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ריינס מעלה עשן

מופע השקת אלבום הסולו של רועי פרייליך "מעלה עשן", שישי 18.07.2014 אוזןבר, אורחים – נערות ריינס, גדי פטר, ליה ומילי. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל. תמונות ווידאו מצורפים לכתבה ב"מאקו".

רועי פרייליך, עשן לבן באוזןבר. צילום: יובל אראל
רועי פרייליך, עשן לבן באוזןבר. צילום: יובל אראל

כמעט שנה חלפה מאז יצא רועי פרייליך לדרך עם הפרוייקט האישי החדש שלו, אחרי שני אלבומים עם להקתו נערות ריינס שהפסיקה את פעילותה, המשיך רועי ליצור, לכתוב, להלחין ולבצע עם הרכב נגנים חדש, שירים הצובעים את גוון ההקשבה בצליל המבקש לעדן את החומרים השמחים המקפיצים והמרעננים שפרייליך שולף ממגירת הכשרון שלו, פרייליך הוא יוצר ומבצע מיוחד ויוצא דופן בנוף המקומי.

אישית הספקתי לעקוב אחר היצירה של רועי פרייליך עוד מימי נערות ריינס, השתתפות בפרוייקטים שונים ואף ליטול חלק כצופה במופע הראשון כאמור במהלכו בוצעו השירים החדשים לראשונה.

את הקטע של לשבת ולשוחח לעומק עם רועי פרייליך נטל על עצמו אורי זר אביב שכל שאוכל להתייחס לכך הוא להגיש כאן את הלינק לראיון שחושף הרבה מהנעשה.

מתוקים רצח, אוזןבר. צילום: יובל אראל
מתוקים רצח, אוזןבר. צילום: יובל אראל

אמש, ליל שישי, העיר תל אביב יצאה לפני דקות מספר מהמקלטים והחדרים הממוגנים, הנוכחות ברחובות במקומות הבילוי דלילה יחסית, אפילו אפשר למצוא חניה.. אני עושה את דרכי למועדון אוזןבר שם יתקיים המופע הרשמי לציון השקת האלבום, למעשה אלבום בכורה כיוצר יחיד (טוב, יש גם הרכב נגנים מלווה) של רועי פרייליך "מעלה עשן", אלבום שיצא לא מכבר והמתין למועד הנכון לחגוג את היוולדו.

אחרי שעתיים של תקלוט מפתיע שהגיש ניצן חורש (אלקטרה, קאט אאוט קלאב) שהפך את הבר לסוג של דיסקוטק ולקראת חצות כשאולם המוארך כבר היה מלא עלה רועי פרייליך מלווה בהרכב הליווי "מתוקים רצח" שכולל את דני עבר הדני בקלידים, ניר גבריאלי בגיטרה, אביחי טוכמן בגיטרת בס (אביחי הפיק את אלבומם של נערות ריינס…) ויוני שלג על התופים ובלוויית שתי זמרות ליווי – מילי פרקס וליאה פן, והגיש אסופה משירי האלבום שכללו בין היתר את הסינגלים המצליחים "סערה חשמלית", "הלילה היא תרקוד", "הפרעת קשב" ושיר הנושא "מעלה עשן".

המשכו של המופע מקבל תפנית כאשר הנגנים המתוקים יורדים מהבמה ואת העמדה מאחורי התופים תופס ניר וווטשטיין וגיטרת הבס עוברת לידיו של גיא גולדשטיין, הלו הם נערות ריינס המבצעים יחדיו ליין אפ המעלה נשכחות (טוב הגזמתי, בסך הכל שנה שנתיים עברו) מהמבחר של שני אלבומי הנערות.

פרייליך ונערות ריינס, איחוד זמני. צילום: יובל אראל
פרייליך ונערות ריינס, איחוד זמני. צילום: יובל אראל

חלקו האחרון של הערב הופך לחגיגה אחת גדולה כאשר גדי פטר בטמבורין מצטרף לזמרות הליווי וחברי שני ההרכבים מנגנים יחדיו את שני הלהיטים הכי חזקים של הנערות "יום ראשון" מאלבום הבכורה ו"הילוך איטי" שכבש מתוך האלבום השני.

את החיבור לשורשים של הרוקנ'רול הישראלי של שנות השישים, סוג של המקורות עליהם גדל והתחנך מוזיקלית רועי הוא מגיש בחלקו האחרון של הערב, הקטע הזה שכולם יורדים והקהל מוחא כפיים ממושכות ואז שוב חוזרים הנגנים לפנק את הקהל בקטעים נבחרים במיוחד, כשהמוצלח ביותר מבחינתי היה השיר שנכתב בידי אלישע נמרי והולחן בידי ז'ראר קמינסקי במסגרת ההרכב בו נטלו חלק בין היתר שמות כצביקה פיק ועוזי פוקס, כן, השיר שהוחרם על ידי תחנות הרדיו הישראליות של אותם ימים בטענה שמדובר בעברית קלוקלת אך הפך להיט בדיסקוטקים של פעם ברמלה וברחוב המסגר – "יה יה מה יהיה"…

חצות וחצי, המופע מסתיים, ברחוב המלך ג'ורג' הנוכחות עדיין דלילה, בשעה כזו בכל יום שישי נורמלי האזור הומה, אין ספק שאירועי השבוע האחרון משפיעים בחוזקה גם על הציבור הצעיר המשחר לבילויים, טוב שיש את המופעים הללו, המטפטפים טיפות של שפיות לחיים המטורפים כאן…

לחצו לצפייה  בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא