כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

פבלו הכי נורמלי

מופע השקת אלבומו החדש של פבלו רוזנברג – נורמלי, אורחים – רוני דלומי, רמי קלינשטיין ואיטלו גונזלס, ליל שישי, 06.0.2014, מועדון התאטרון ביפו. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

פבליטו, חגיגי. השקה. צילום: יובל אראל
פבליטו, חגיגי. השקה. צילום: יובל אראל

רק לפני חודשיים נכחתי בפתיחת סבב ההופעות החדש של פבלו רוזנברג, ימים ספורים לאחר שהאלבום החדש "נורמלי" יצא לחנויות ולגולשי האייטיונז, שמחתי לשוב ולפגוש בזמר, היוצר והמוזיקאי הכל כך שמח ושופע חיוכים הזה בחגיגה הרשמית שערך אמש.

מעולם לא הייתה אווירה כל כך מגה משפחתית בהופעה של זמר מיינסטרים כפי שחשתי אמש במועדון התאטרון, בדרך כלל מופיע פבלו רוזנברג ברשת מועדוני זאפה, כאשר הקהל הממלא את המועדונים מסב סביב שולחנות, ממלא בטנו באוכל ושתיה והופך את המופע לחגיגה. הפעם התוכנית הייתה שונה, המופע הוכרז כמופע עמידה, ולכך אף התכוננו, אולם תוכניות לחוד ומציאות לחוד…

בעוד אנו מקדימים הגעתנו למועדון ותופסים אחיזה ליד אחד משולחנות הבר האישיים שפוזרו במעגל ההיקפי של המועדון, מעבים אט אט את הקבוצה המסתופפת יחדיו, סוג של קהל קבוע הנמנה על מעריציו וחבריו של פבלו, החל זרם דקיק שהתפתח, קהל שקודם לכן התמקם בקומת הגלרייה המשקיפה ממעל לקח את כסאותיו וירד לעבר הרחבה הענקית, שמוליק, אחיו של פבלו ומנהלו האישי, קלט מיד את התפנית ודאג בדחיפות להזרמת כסאות ישיבה רבים ממחסן המועדון, עד שהנגנים ופבלו עלו לבמה כבר הפך הערב למופע ישיבה בשורות שורות וחצי גורן אל מול הבמה.

פבלו רוזנברג, נורמלי. צילום: שילי אראל
פבלו רוזנברג, נורמלי. צילום: שילי אראל

אני לא חושב שצריך להציג את פבלו לקוראים, האמת שגם את שיריו אין צורך בהכרה מיוחדת, עם שנים רבות על הבמה, שלל אלבומים, עבר מוזיקלי כרוקר עם להקת סטלה מאריס ומעבר לסצנה הלטינית הרומנטית הציבו את פבלו בליבו של המיינסטרים כזמר הסוחף קהל מעריצים ובמיוחד מעריצות בכל רחבי הארץ, ובינינו, לא צריך תירוץ או סיבה מיוחדת כדי להגיע למופע שלו, אלבום חדש או סתם תאריך מיוחד, העיקר שלפניך חגיגה של צלילים, מנגינות וצבעים.

פתיחה דרמטית, עם תצוגת אורות לבנים המבליחים בחשכת האולם, צולבים את אלון מוטקין, הקלידן והמפיק המוזיקלי הפותח עם צלילי "צמר גפן מול הרוח", פבלו, בחליפה מהודרת קלאסית עומד במרכז הבמה ופותח בשירה דרמטית את המופע החגיגי, הקהל נדבק למראות הבמה, אני עושה את דרכי מסביב לעבר הגלריה לתפוס את הפריים הנכון ואז פבלו עובר לחגיגה השמחה עם השיר "איזה עולם שמח", שניים משירי האלבום החדש "נורמלי" מהווים פתיחה מצוינת למופע המתקיים לכבודו.

פבלו רוזנברג ורוני דלומי, מועדון התאטרון. צילום: שילי אראל
פבלו רוזנברג ורוני דלומי, מועדון התאטרון. צילום: שילי אראל

פבלו עובר לשרשרת משיריו הכל כך מוכרים, אלו שסוחפים את הקהל אחריו, הוא מזמין את רוני דלומי, המשתפת עמו פעולה באלבום החדש בשיר "כל אחד יכול" אותו הם מבצעים כעת בלייב מול הקהל הרב ולאחריו פבלו מותיר את הבמה לדלומי המגישה לקהל את אחד מלהיטיה – "תן".

פבלו רוזנברג ורמי קלינשטיין, מועדון התאטרון. צילום: יובל אראל
פבלו רוזנברג ורמי קלינשטיין, מועדון התאטרון. צילום: יובל אראל

עוד עוברים בסך שורות נוספות מהארסנל המוזיקלי הלטיני השמח של פבלו וכבר מגיע הרגע בו מצטרף לחגיגה חבר נוסף של פבלו, לפני ימים מספר הוא התארח בסט הצילומים לתוכנית הבישול והאירוח החדשה  "פבלו, אוכל וחברים" שפבלו מכין עבור ערוץ 24, תוכנית בה אפשר יהיה ללמוד מקרוב על טעמו הקולינרי (בשר, בשר…) של הזמר הלטיני שהגיע לכאן כילד פעוט מארגנטינה, לצד צפייה בביצועי שירים משולבים עם אורחיו, מה רע? מעולה!. גם רוני דלומי הספיקה להתארח על הסט, טוב אעצור את החפירה שלי כאן, מדובר בחבר רמי קלינשטיין והם מבצעים בתחילה את "בין ערביים" אחת הקלאסיקות של פבלו, בכלל, פבלו ממעט הערב בביצועים מתוך האלבום החדש, יש לו כל כך הרבה שירים, הוא מפרגן לקהל בארבעה בלבד מתוכו, מאפשר להם לחגוג עם הלהיטים המוכרים, העבריים, הלטינים, כן הוא מזמין בהמשך את איטלו גונזלס, הזמר הצ'יליאני  שהלך עמו כברת דרך ארוכה בסבבים הקודמים לפני מספר שנים.

פבלו רוזנברג ואיטלו גונזלס, מועדון התאטרון. צילום: שילי אראל
פבלו רוזנברג ואיטלו גונזלס, מועדון התאטרון. צילום: שילי אראל

הקהל כבר מבושל טוב טוב, רוקדים בין הכסאות והמושבים, בצידי הבמה, בכלל איטלו הוא סוג של מלך סלסה מקומי למי שעוד לא יודע…

אולם דברים טובים תמיד מגיעים לסופם, את החגיגה המוזיקלית מקנח פבלו בדואט עם בנו מיכאל, כוכב בעל שאיפות שאינו מסתירן מהאב והקהל, ובהתאם הוא נע ופועל על הבמה, שיר הנושא מסיים את המופע שמובן לכולם כי עדיין יש הדרן אליו חוזר פבלו לביצוע המוכר שלו לשיר Dust in the Wind, שוב הרומנטיקה הקסומה של אורות ותשומת לב הממוקדת בפבלו על הבמה, זו ההזדמנות לדחוף כאן את הידיעה הכל כך מתבקשת, חברי להקת קנזס, יוצרי השיר, יגיעו בתאריך 05.08.2014 למופע אחד בהיכל התרבות בתל אביב, אמרתי.

מיכאל ופבלו רוזנברג. נורמלי. צילום: שילי אראל
מיכאל ופבלו רוזנברג. נורמלי. צילום: שילי אראל

ערב מוזיקלי מפנק באווירה הלטינית הרומנטית הכל כך שמחה של פבלו מגיע לסיומו, מותיר טעם של שמחה וכיף בלב, ובעצם זו מטרת המוזיקה, לשמח…

קרדיטים – את פבלו ליוו במהלך הערב חבורת הנגנים המשודרגת – אלון מוטקין בקלידים והפקה מוזיקלית, תומר שטיין בגיטרות, איתן אלבז בגיטרת בס, כפיר גרנות על התופים, רוני עיברין בכלי הקשה, רועי ברנדיס בחצוצרה, עודד מאיר בטרמובון ומרסלו זובר בסקסופון וחליל.

רשימת השירים – צמר גפן מול הרוח,  איזה עולם שמח, אל תדאגי לי אמא, ילדונת, כשאני מתאהב, כל אחד יכול – עם רוני דלומי, תן – רוני דלומי, שובר ת'ראש, שפוט שלך, בין ערביים – עם רמי קלינשטיין, אהביני – עם רמי קלינשטיין, אש – רמי קלינשטיין, בא להציע את ליבי, בדמעות שאת בוכה, TULA – עם איטלו גונזלס, CARNAVAL – עם איטלו גונזלס, MALDITA LUNA – עם איטלו גונזלס, FRUTA FRESCA – עם איטלו גונזלס, לתת ולקחת – מיכאל רוזנברג, נורמלי. הדרן – DUST IN THE WIND, נר  על החלון, רומנטיקנוס + שובר ת'ראש.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע. צילום – שילי אראל

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע. צילום – יובל אראל

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע. צילום – אבי נישניבר

וידאו

פבלו רוזנברג ורוני דלומי – כל אחד יכול. צילום: איתן דואק

 

פבלו רוזנברג ורמי קלינשטיין – בין ערביים. צילום: יובל אראל

 

פבלו רוזנברג ואיטלו גונזלס – FRUTA FRESCA . צילום: יובל אראל

 

מיכאל ופבלו רוזנברג – לתת ולקחת  . צילום: יובל אראל

 

פבלו רוזנברג – שובר ת'ראש  . צילום: יובל אראל

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא