כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

על הפריים טיים בהאנגר 9

להקת Men of North Country מתארחת בתוכנית הלייט נייט "האנגר 9" בהנחיית לאון פלדמן בערוץ 9, משולי האינדי לפריים טיים על המרקע. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל.

מונק ונפולאון בהאנגר 9. צילום: יובל אראל
מונק ונפולאון בהאנגר 9. צילום: יובל אראל

בא נתחיל עם הערוץ התשיעי, מחוז סגור ומסוגר על מרקע הטלוויזיה המקומית במסגרת הרשות השניה ליוצאי מדינות חבר העמים, כאן, שם ומעבר לים, פוטנציאל מיידי של מיליון וחצי צופים בכל הגילאים, עסק שעבר כמה ידיים ונתון כעת בשליטתו של אלכסנדר לוין, אומרים עליו שהוא איש מקצוע בתחום התקשורת הטלויזיונית עוד מרוסיה ממנה עלה לישראל לפני כשנה, עמוס בהרבה מאוד כסף, הוא איננו מוגדר כאוליגרך מכיוון שתחום התעסקותו מתמקד בתקשורת ולאו דווקא בעסקים שהיו פעם חלק מהממסד הממשלתי של ברית המועצות עליה השלום…

הערוץ הזה, הנצפה הן כאן והן בידי כלל הקהילה והאוכלוסיה דוברת הרוסית, מנסה לגשר פערים לקראת הדור הצעיר המתחנך בשפה והתרבות הישראלית וחי את הגלובליזציה הטכנולוגית בהוויתו באמצעות יירוט כוונות ממוקד והפקת תחומי עניין חדשים, הפעם בשפה העברית. רכש חדש בתום הכלכלה עם יעקב אילון ותוכנית חדשה התופסת תאוצה בתחום המוזיקה – "האנגר 9" המתמקדת ביוצרי ומבצעי מוזיקה מקומיים ומוגשת כעת בידי לאון פלדמן, המנחה ואיש הרדיו המוזיקלי שצמח מהשוליים הבועטים והמלוכלכים (גילוי נאות – אחד המנטורים שלי בתחום הסצנה העצמאית בגוש דן וחבר), המוכר למאזינים מתוכניות הרדיו "נפולאון" בקולה קמפוס והתחנה החדשה "הקצה" לצד הפקת ליין האינדי הכי מלוכלך שהתרחש כאן בעיר העברית הראשונה "לכלוך באוזן".

לאון פלדמן, מושך את השוליים לפריים טיים. צילום: יובל אראל
לאון פלדמן, מושך את השוליים לפריים טיים. צילום: יובל אראל

לאון כבר עשה את צעדיו הראשונים בתחום הטלויזיוני יחד עם חברו אייל פרידמן, אקא קוואמי, כאשר הגישו סדרת תוכניות תחת הטייטל "הקצה" בערוץ 24 בבעלות קשת, סדרה שנתנה דריסת רגל למוזיקאי שוליים שעד עתה לא נהנו מהפריים טיים הטלויזיוני על החשיפה וכל הכרוך בכך.

כעת, כאשר מונה להגיש את תוכנית המוזיקה החדשה בערוץ 9 יכול לאון פלדמן לסחוף מצד אחד את השוליים המוזיקלים למרכז ומצד שני להנגיש את המיינסטרים הישראלי גם לקהילה דוברת הרוסית מאידך בד בבד עם קירוב ומחיקת תחומים וגבולות בין אמני אמצע הדרך ישראלים לבין אמני השוליים הבועטים. מכאן יכול לצאת רק טוב, למוזיקאים ולצופים, צרכני התרבות.

אז הבלוג, אחרי שהתרשם לטובה מאחד מפרקי האירוח האחרונים במסגרתו התארחו חברי כנסיית השכל בתוכנית, לקח את עצמו וציוד התיעוד ועלה על המיניבוס שהוביל את חברי ההרכב Men of North Country אל האולפנים בתוכנית האחרונה השבוע, על מנת לחוות ממגע ראשון את ההוויה ההולכת ונרקמת.

הייתה זו הזדמנות להשלים פערים, מכיוון שמופע השקת אלבומה האחרון של הלהקה, וקיצור שמה MONC  , אלבום שהנו בפורמט EP  ויניל הכולל ארבעה שירים, שנחוג בפסאז' מתחת לאדמה ברחוב אלנבי בסוף החודש שעבר, הוחמץ על ידי לטובת אירוע אחר.

מונק, סאונד צ'ק. צילום: יובל אראל
מונק, סאונד צ'ק. צילום: יובל אראל

אז מה יש לנו באי.פי החדש? ארבעה שירים הממשיכים את אותו קו מוזיקלי של ההרכב עליו הנחתי כאן בבלוג כמה מילים בקיץ 2012 כשהשיקו את אלבומם הראשון, תזכורת – הרעיון להקמת הלהקה נולד כשחבר שמע את דיג'יי הנשמה ישיב כהן (שירה), מזמר בקול, יחד עם השירים שתקלט במסיבות "TelAviv Soul Club", מאחוריהן הוא עומד כבר שנים. הצעה נזרקה לחלל האוויר. ישיב לקח אותה אל חבריו מלהקת אלקטרה – ניצן חורש (גיטרות), דורון פרחי (בס) ובועז וולף (תופים, קלידים) – ואז אל הנשפנים, האחים לבית ציזלינג – החצוצרן ספי (האחים רמירז, פאנקנשטיין), הסקסופוניסט עונגי (קולולוש) והטרומבוניסט עידו קרצ'מר, כשמטרתו לחבר את הרוקנ'רול עם הסול, את הלבן עם השחור.היות וכהן והאחים ציזלינג גדלו בצפון הארץ, וכולם מעריצי Northen Soul – תת ז'אנר קצבי, פופי ורקיד של מוזיקת הנשמה, שהוליד באנגליה תת תרבות שלמה – היה זה אך טבעי לקרוא ללהקה מן אוף נורת' קאנטרי. ואכן, מדובר בלהקה עם השפעות ממעבר לים, אך כזו שלא שוכחת מאיפה היא באה!

אז הנה שלושת רבעי האי.פי להאזנה.

 

אז עם מרוצת הזמן נעשו כמה שינויים פרסונלים בהרכב, ניצן חורש עזב לטובת פרוייקט חדש – The Cut Out Club ואת מקומו תפס יונתן יידוב (תעני אסתר, רמלה וגם, כן, הבן של שלמה…), הערב עידו קרצ'מר לא נכח בשל טיול מוזיקלי חשאי מעבר לים ואת מקומו לטובת חלקו בבראס סקשן תפס באופן זמני יונתן פלד מתזמורת צה"ל.

הפריים טיים, האנגר 9. צילום: יובל אראל
הפריים טיים, האנגר 9. צילום: יובל אראל

טוב, נעזוב את החפירות, ניגש לתכלעס. שישים דקות פחות זמן פרסומות (כי צריך להתפרנס ממשהו…) הוקדשו למפגש בין ההרכב החי את הסצנה בארץ ובמקביל באירופה בדגש לאי הבריטי ללאון פלדמן, מפגש במהלכו לא רק שבצעו את שירי האלבום החדש בלייב (הביצוע והשידור!!) אלא אף חשפו יותר מטפח על עצמם, ההווי של ההרכב וההוויה בכלל כמוזיקאים. את תיעוד ביצוע השירים אני מניח לכם\ן כאן, בסופו של הפוסט.

ואתם, אם יש לכם גישה לחפץ הזה הנקרא טלויזיה, תרשמו לכם לבדוק, אפילו על בסיס יומי, מה מתרחש בערוץ 9 בשעה עשר וחצי בערב, יתכן ותפגשו פנים מוכרות, אמנים שהם לחם חוקכם\ן, ובכלל, אם אתם מוזיקאים, חברי הרכב, שבא לכם חשיפה שכזו ואתם שווים באמת, תנסו ליצור קשר עם לאון, אולי זו תהיה ההזדמנות הנכונה (בשלב זה לאון רוצה לאכול אותי חי ובלי מלח על עומס העבודה שאני מפיל עליו, אבל אל תרחמו, תנסו!!!).

תלחצו לצפייה בגלריית תמונות מהתוכנית

וידאו

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

  1. תודה רבה על הסיקור יובל היקר, אגב, אינני המנחה היחיד של התוכנית, אהד חיטמן יגיש אותה לצידי החל משבוע הבא.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא