כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

נטאשה אטלס בפסטיבל מדיטרנה

המופע של הזמרת נטאשה אטלס במסגרת פסטיבל מדיטרנה באשדוד, המשכן לאמנויות הבמה.  שלישי, 27.05.2014. מוזיקה והצהרת כוונות לשלום. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל. הכתבה מתפרסמת גם ב"מגפון" עיתון ישראלי עצמאי.

נטאשה אטלס, אשדוד. צילום: יובל אראל
נטאשה אטלס, אשדוד. צילום: יובל אראל

ערביה, יהודיה ובלגית נפגשו בחוף ימה של אשדוד, נשמע כמו תחילתה של בדיחה מוצלחת, אולם מדובר בגווני התערובת מהם עשוייה נטאשה אטלס, זמרת בינלאומית המשלבת בשירתה מוזיקה ערבית ומערבית המחזיקה בטייטל מטעם האומות המאוחדות – "שגרירה של רצון טוב".

נטאשה אטלס, ימתיכוני אמיתי. צילום: יובל אראל
נטאשה אטלס, ימתיכוני אמיתי. צילום: יובל אראל

אמש התקיים, זו השנה השנייה, יומו השני והמרכזי של "פסטיבל מדיטרנה אשדוד למוזיקה, קולנוע, אמנות וטעמים ממדינות הים התיכון" במסגרתו הופיעו ויופיעו בסך הכל 150 אמנים, הרכבים ולהקות המגיעים מרחבי אגן הים התיכון, אירוע המציב את העיר אשדוד במקום של כבוד כמארחת פסטיבל בינלאומי המדגיש בעצם קיומו את רב התרבותיות של העיר.

כמי שהאזין בעבר לא פעם ולא פעמיים לזמרת הבלגית מהמוצא המצרי – בלגי נטאשה אטלס ששבתה את לבבות המאזינים הישראליים בעקבות הביצוע יוצא הדופן שלה לשיר "I Put a Spell on You"  שנכתב בשנת 1956 בידי סקרימינג ג'יי הוקינס וזכה מאז לשורה ארוכה של ביצועים, הכי מפורסמים מביניהם כמובן הם הביצוע המצויין של להקת קרידנס קלירווטר רבייבל, שהפכה את השיר להמנון רוקנ'רול סוחף ומולו הביצוע מלא הנשמה והעצבות של נינה סימון משנת 1965, הרי היה זה ברור מאליו כי אעשה באופן יוצא דופן את דרכי לאשדוד לאחר שנודע לי כי נטאשה תופיעה במסגרת הפסטיבל, מופע המגיע כמעט ארבע שנים לאחר ביטול ביקורה המתוכנן כאן.

אטלס, פסטיבל מדיטרנה. צילום: יובל אראל
אטלס, פסטיבל מדיטרנה. צילום: יובל אראל

בכלל אווירה חייכנית ועולצת שרתה אמש על העיר אשדוד ובמיוחד על המתחם החדיש והמעניין של המרכז לאמנויות הבמה באשדוד, נישא מעל ומשקיף לעבר אוויר היום הרענן הנושב מדרום, ברחבה הגדולה שלפני המבנה המאתגר ארכיטקטונית הוצבו דוכני מזון המייצגים את שלל מדינות הים התיכון וכך יכלת לטעום מהלחמעג'ון הטורקי, דרך הפריקסה הטריפוליטאי ועד מטעמי המטבח הדרום צרפתי בעוד להקת אנסמבל יאמאן מנעימה את האווירה בצלילי דעאסה לקהל הרבגוני שמילא את הרחבה.

בשעה תשע כבר נמצאנו בתוככי האודיטוריום המפואר של המרכז יחד עם קהל המאות שבחר את המופע של נטאשה אטלס על פני המופע של הזמרת הפורטוגזית מריצה שהתקיים לא הרחק באמפי העירוני הגדול.

נטאשה אטלס שנולדה בבלגיה לאמא אנגליה שהמירה את דתה לאיסלם, אב ממוצא ערבי ושורשיה כוללים שורשים מצריים, מרוקאים ופליסטיניים. ממזגת בסגנונה המוזיקלי מוזיקה צפון אפריקאית ומוזיקה ערבית עם השפעות מערביות ואת שיריה היא שרה במספר שפות- אנגלית, צרפתית, ספרדית וערבית.

נטאשה אטלס, שגרירה של רצון טוב. צילום: יובל אראל
נטאשה אטלס, שגרירה של רצון טוב. צילום: יובל אראל

עם הרכב נגנים הכולל אירוח של נציגים מקומיים בסימן דו קיום, נגן העוד והכינור וואסים עודה מתזמורת נצרת, הציגה נטאשה אטלס מעין תעודת זהות מוסיקלית בליין אפ שכלל 14 שירים וקטעים מוזיקלים בשלל השפות בהן היא שרה – ערבית, אנגלית וצרפתית בתבשיל סגנונות המערבב קורטוב של ג'אז, מוזיקה ערבית לצד פופ, רוק ושאנסון. נטאשה הרימה לקהל להנחתה כאשר בחלקו השני של המופע גם פצחה בריקוד ערבי וסחפה את מחיאות הכפיים וקריאות השמחה של הקהל.

נטאשה אטלס, משלבת מזרח ומערב. צילום: יובל אראל
נטאשה אטלס, משלבת מזרח ומערב. צילום: יובל אראל

לצד ביצועים מצויינים לשירים כ-  "Riverman" של ניק דרייק בו היא משלבת ערבית לצד אנגלית, "on Amie la Rose" של הזמרת הצרפתיה פרנסואז הארדי ולצד ביצוע מלווה בריקוד בטן לשירה של הזמרת הלבנונית פיירוז – "Sa'alouni El Naas" חשיבותו הבינלאומית פוליטית של הערב הגיעה כאשר לקחה נטאשה אתנחתא מהשירה והריקוד, נעמדה, נשענה ליד פסנתר הכנף הגדול ויצאה בהצהרה על הסיבה לבואה לישראל ומיד לאחריה הציבה נטאשה את הקהל בפני אתגר הכלה כאשר ביצעה את השיר "It's A Man's World " בביצוע מרטיט. במהלך דבריה אמרה נטאשה – "הבנתי כי אם לא יעשו צעדים משני הצדדים לקירוב, החומה תגבה יותר ויותר, והחומה הזו חייבת לרדת, החומה חייבת לרדת כי היא מסמלת את החומה שיש בלב ובראש כל אחד ואחת, הפחד – זו החומה, שלעולם לא תאפשר הערכה הדדית…הושיטו יד לבני דודכם, אתם יודעים שהם קרוביכם..". אני מניח את דבריה שתיעדתי כמות שהם בווידאו כאן בהמשך, אוכל רק לאמר משפט תגובה אחד – "רבאק, מיסטר רוג'ר ווטרס, לך תאכל את הכובע שלך, אתה והחומה שלך, גמד אנטישמי מטורלל…".

אכזבתי הקטנה היחידה מהערב הייתה חסרונו של ביצוע חי ותוסס לשיר ההוא, זה שחשף את נטאשה בפנינו מלכתחילה – "I Put a Spell on You".

ליין אפ: Makaan,Lahazat Nashwa,Le Shu El Haki, Riverman, Mon Amie La Rose, Ghorba, Fayek Walla Nassi, Sa'alouni El Naas, Taalet, It's A Man's World, Hayati Inta, Camel Driver, Lola, Naforra.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא